پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41357 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • معرفی روستای فیلبند
    06 آذر 1398 - 18:11
    شناسه : 162328
    0

    روستای فیلبند یا همان بام شرقی استان مازندران، از مکان های دیدنی و ییلاق های محبوب مردم در این استان است.

    پ
    پ

    معرفی روستای فیلبند - معرفی روستای فیلبند - آرامش سفر

    روستای فیلبند یا همان بام شرقی استان مازندران، از مکان های دیدنی و ییلاق های محبوب مردم در این استان است. این روستا مرتفع ترین روستای استان مازندران می باشد و در جنوب شهر بابل و در منطقه بندپی غربی واقع گردیده است. به دلیل واقع شدن روستا در ارتفاع زیاد و همجواری آن با قله های بلند، مانند قله ی اندوار و حصین بن که بیش از ۳۳۰۰ متر ارتفاع دارند، این روستا از شرایط جغرافیایی خاص و دل انگیزی برخوردار است که موجب به وجود آمدن مناظر بی نظیری در این منطقه شده است. یکی از جذابیت های این منطقه، آب و هوای خاص آن است. این روستا در منطقه ای واقع شده است که می توان در یک روز شاهد بارش باران، برف و تابش خورشید باشید. از دیگر جذابیت های این روستا، قرار گرفتن آن در منطقه ای مرتفع در ارتفاع ۲۷۰۰ متری از سطح دریا می باشد که سبب شده منظره ای خارق العاده از ابر و مه را تجربه کنید.

    نام روستای فیلبند در گویش مازندرانی، از دو کلمه ی فل به معنای خستگی و بند، به معنای نتوانستن تشکیل شده است. دلیل انتخاب این نام، دسترسی سخت به روستا می باشد. در هنگام اجرای تور طبیعت گردی بهترین مسیر، استفاده از جاده هراز و سنگچال آمل می باشد. با استفاده از مسیر جاده هراز با مشاهده ی تابلوی روستای چلاو به سمت این روستا حرکت کرده و پس از پشت سر گذاشتن روستای چلاو و پس از طی کردن مسیرهای پر پیچ و خم و مرتفع، به روستای فیلبند خواهید رسید. از دیگر جذابیت های این روستا، مسیر چشم نواز آن است. هر چند کیفیت جاده خیلی مناسب نیست اما مسیر آن کوتاه است. مناظر زیبای موجود در مسیر، سختی و خستگی راه را کاملا به فراموشی می سپارد. اما فصل مناسب برای سفر به این روستا چه فصلی است؟

    معرفی روستای فیلبند2 - معرفی روستای فیلبند - آرامش سفر

    فصل مناسب برای سفر به روستای فیلبند

    واقع شدن روستای فیلبند در ارتفاعات، سبب شده این روستا در بیشتر ماه های سال پوشیده از برف باشد. در این ایام، روستا خالی از سکنه است و رفت و آمد و دسترسی به روستا تقریبا نا ممکن است. اما از طرفی دیگر، از اواخر ماه اردیبهشت تا ماه مهر، زمان مناسب برای سفر اجرای تور یک روزه به روستای فیلبند آغاز می گردد. چشمه ها، کوه ها، درختان و دشت سر سبز این منظقه، سبب شده روستای فیلبند سالانه میزبان بسیاری از گردشگران از سراسر ایران باشد. پس از ماه مهر با شروع بارش باران و برف و سرد شدن هوا، روستا کم کم خالی از سکنه می شود زیرا علاوه بر سرمای بیش از حد روستا در فصل زمستان، دسترسی به شهر و رفت و آمد در جاده، بسیار سخت خواهد شد. از این رو می توان گفت با فرا رسیدن فصل زمستان، کسی در روستا نخواهد ماند. اما در فصل بهار و با گرم شدن هوا، روستا جمعیتی در حدود هزار و دویست نفر خواهد داشت.

    علاوه بر مناظر دیدنی این روستا که بسیار خارق العاده و منحصر به فرد است، امام زاده ای به نام امام زاده قاسم نیز در این ارتفاق واقع شده است. امام زاده با بقعه ای سفید رنگ و یک دالان که توسط شیروانی و یک سایبان فلزی محافظت می شود، در این روستا قرار دارد. چشمه ی معروف روستای فیلبند که چشمه ی لار نام دارد از دیگر جذابیت های دیدنی این روستا می باشد. آب معدنی این چشمه، سرشار از مواد معدنی مفید برای بدن است و بسیاری اعتقاد دارند آب این چشمه در بهبود و درمان کلیه درد بسیار موثر و مفید است.

    سفر به روستای فیلبند در فصل تابستان با آژانس آرامش سفر میتوانید سفری به یاد ماندنی و لذت بخش خواهد بود. مناظر زیبا و آب و هوای خنک این روستا، سفری خاطره انگیز و خوشی را به ارمغان می آورد.

     

     

     

     

     

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.