×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

معترضان عراقی - آتش زدن دوباره کنسولگری ایران در نجف! -

علی رغم اینکه استعفای عبدالمهدی با رضایت معترضان همراه بوده اما معتقدند که تصمیم او همه خواسته هایشان را محقق نمی کند و اولین خواسته آنها محسوب می شود. اعتراضات عراقی ها در شماری از شهرها همچنان ادامه دارد. در همین حال منابع خبری از بستن راههای اصلی و تجاری کربلای معلا به دست معترضان خبر دادند. معترضان همچنین انبار ساختمان ذخایر نفتی فاو در جنوب بصره را تعطیل کردند.
دستور بازداشت «جمیل الشمری»
هیأت قضائی تحقیقات که به منظور بررسی پرونده‌های رخدادهای صورت گرفته در حین تظاهرات‌ها در ذی‌قار شکل گرفته، حکمی را به منظور بازداشت و ممنوع السفر کردن جمیل الشمری، رئیس گروه بحران ذی‌قار صادر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، دادگاه تجدیدنظر ذی‌قار نیز حکم جلب جمیل الشمری و ممنوع السفر کردن وی و بلوکه کردن اموال منقول و غیر منقول او را صادر کرد.

جمیل الشمری - آتش زدن دوباره کنسولگری ایران در نجف! -

یشتر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق جمیل الشمری را از مدیریت گروه بحران در استان ذی‌قار در پی کشته شدن ۲۲ تن و زخمی شدن بیش از ۱۸۰ تن دیگر خلع کرده بود. منابع همچنین از آتش زدن خانه جمیل الشمری در الدیوانیه خبر دادند.
خبرنگار المیادین گزارش داد که این حکم علیه الشمری به دلیل صدور دستوراتی از سوی وی است که به کشته شدن تظاهرکنندگان در استان ذی‌قار انجامید. پیشتر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق جمیل الشمری را از مدیریت گروه بحران در استان ذی‌قار در پی کشته شدن ۲۲ تن و زخمی شدن بیش از ۱۸۰ تن دیگر خلع کرد.

دانشگاهها و مدارس عراق روز یکشنبه به احترام قربانیان اعتراضات این کشور تجمع کردند.

دانشگاهها و مدارس عراق روز یکشنبه به احترام قربانیان اعتراضات این کشور تجمع کردند

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از روسیا الیوم، دانشگاههای تکریت و موصل به همراه دانشگاههای شهرهای بغداد، میسان و بصره به مناسبت قربانیان اعتراضات تجمع کردند. براساس این گزارش، دانشگاهیان با برگزاری راهپیمایی با خانواده های قربانیان ابراز همدردی کردند وبا سر دادن شعارهایی خواستار مجازات قاتلان معترضان شدند. روسیا الیوم گزارش داد: ادارات مدارس در بغداد و جنوب عراق و همچنین برخی از استان های شمالی نیز تجمعات اعتراضی مشابه برگزار کردند. دانشگاهها و مدارس عراق روز یکشنبه به احترام قربانیان اعتراضات این کشور تجمع کردند.
آزادی شماری از بازداشت شدگان تظاهرات اخیر عراق
کمیساریای عالی حقوق بشر عراق روز یکشنبه از آزادی شماری از بازداشت شدگان تظاهرات اخیر بغداد خبر داد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الفرات، کمیساریای عالی حقوق بشر عراق در بیانیه ای با اشاره به این موضوع اعلام کرد که مقامات عراق ۲۴ نفر از افرادی که در تظاهرات اخیر بغداد بازداشت شدند را آزاد کردند. کمیساریای حقوق بشر عراق افزود: در پی تلاش های این کمیساریا برای پیگیری اوضاع حقوقی بازداشت شدگان تظاهرات اخیر، تیم متخصصی با همکاری اتحادیه وکلای عراق جهت پیگیری اوضاع حقوقی بازداشت شدگان تظاهرات تشکیل شده است. این کمیساریا در ادامه عنوان کرد: براساس تلاش های این کمیته، ۲۰ نفر از بازداشت شدگان تظاهرات اخیر بغداد آزاد شدند./ بهار

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.