×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

لعیا جنیدی - آغاز فعالیت کمیته بررسی وضعیت آسیب دیدگان وقایع اخیر کشور -

لعیا جنیدی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به روز دوازدهم آذر ماه سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی، اظهار کرد: قانون اساسی بنیان جامعه است و فصل سوم این قانون هم بنیان خود قانون اساسی است. فصل سوم مربوط به حقوق و آزادی‌های ملت است. البته شاید بخش‌هایی از این فصل در این سال‌ها خوب اجرا نشده است.

وی تاکید کرد: لازم است که قوای سه گانه نظام که مشروعیت خود را از قانون اساسی می‌گیرند در چارچوب فصل سوم قانون اساسی اقدام کنند؛ زیرا فلسفه وجودی کلیت حکومت تأمین حقوق و آزادی‌های مردم است. دولت تلاش و توفیق نسبی در اجرای فصل سوم قانون اساسی داشته است اما باید اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود.

وی اضافه کرد: لایحه شفافیت، مدیریت تعارض منابع، ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد، تعیین تکلیف موسسات دولتی و عمومی در قبال مردم، لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی بخشی از اقدامات دولت در راستای استفاده از ظرفیت‌های فصل سوم قانون اساسی است. لایحه آزادی اجتماعات و راهپیمایی‌ها نیز در چارچوب همین فصل قانون اساسی است.

جنیدی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای تشکیل کمیته‌ای جهت بررسی وضعیت وقایع اخیر کشور، گفت: وزارت کشور مکلف شده است فهرستی از آسیب‌دیدگان تهیه کنند و معاونت حقوقی نیز براساس این فهرست‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند. این کمیته از امروز کار خود را آغاز کرده است.

ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.