×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

مشکوک - عوامل توزیع کیک‌های مشکوک شناسایی شدند - کیک‌های مشکوک

هادی بهلولی مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف سیستان و بلوچستان ضمن اعلام خبر شناسایی عوامل توزیع کیک های حاوی قرص  اظهار کرد: یک سری قرص در مناطق نیک‌شهر و چابهار در کیک‌های خاصی کشف شده که در گشت مشترک از سوی وزارت بهداشت، جمع‌آوری شده و در حال حاضر در آزمایشگاه‌های این وزارتخانه در دست بررسی است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر این موضوع در دست پیگیری است و نتیجه نهایی بعد از مشخص شدن نتایج آزمایشات در آینده اعلام می‌شود،‌ گفت: نمونه‌هایی که مشکوک به جاسازی قرص بوده از بازار جمع‌آوری شده و برای تشخیص محتوا به آزمایشگاه فرستاده شده است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف سیستان و بلوچستان همچنین گفت که منبع و عوامل توزیع کیک‌های مشکوک مشخص شده و در صورتی که نتایج آزمایش نشان دهنده “مورد خاصی” باشد، با عوامل آن برخورد می‌شود.

بهلولی درباره دستگیر شدن عوامل توزیع این کیک‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرد و تصریح کرد: در حال حاضر منتظر هستیم مشخص شود چیزی که در کیک‌ها بوده واقعا قرص بوده یا مواد خوراکی و باید تا زمان مشخص شدن جواب منتظر بمانیم.

در روزهای گذشته عکس و فیلم‌هایی مبنی بر وجود قرص‌ در کیک‌های بسته‌بندی منتشر شد که در پی آن صبح امروز کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، با تاکید بر این‌که این قرص‌ها پس از تولید و در مرحله‌ عرضه داخل کیک‌ها گذاشته شده‌،‌ موارد مطرح شده‌ جاسازی قرص در کیک‌ها را مربوط به بیش‌ از ۱۰ شرکت تولید کیک عنوان کرد و گفت که “قاعدتا این‌که یک جسم خارجی در خط تولید بیش از ۱۰ شرکت تولید کیک خوراکی طی دو هفته و به صورت همزمان جاسازی شود، آن‌هم به شکلی که این اتفاق متوجه یک یا دو استان باشد، قطعا مشکوک است و باید از مراجع انتظامی پیگیری شود. نکته قابل توجه اما آن است که تولید کیک نیز در همان استان‌ها صورت نگرفته و از خارج از این استان‌ها به آن جا وارد می‌شود.”

در این رابطه رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران نیز با تاکید بر این‌که جاسازی قرص از نظر فنی نمی‌تواند در خط تولید اتفاق افتاده باشد، از پلمب شدن چند انبار نگهدارنده کیک‌های آلوده به قرص خبر داد و گفت که اگر از این انبارها کیکی توزیع شده باشد از بازار جمع‌آوری شده است.

 ایسنا

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.