پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 26 آذر 1398 - 0:41
    شناسه : 163555
    0

    اگر علاقه مند بودید که اطلاعات بیشتری در مورد الگوریتم های گوگل بدست آورید به سایت ویکی دمی مراجعه نمایید، در سایت ما مقاله های بیشتری در مورد مباحث مختلف سئو برای شما قرار داده ایم که میتوانید آن ها را مطالعه نمایید.

    پ
    پ

    1 2 - گوگل چگونه سایت های مختلف را در نتایج جستجو رتبه بندی می کند؟ - الگوریتم پنگوئن

    بسیاری از کاربران ممکن است در مشاهده اول فکر کنند که گوگل سایت های مختلف را در صفحه اصلی بصورت رندوم یا همان تصادفی انتخاب میکند و یا سایت هایی که برندینگ قوی تری دارند را بالاتر از سایرین نمایش میدهد. اما این تفکر اشتباه است و ما در این مقاله قصد داریم برای شما توضیح دهیم که گوگل با استفاده از الگوریتم های مختلف سایت ها را در نتایج جستجو مرتب سازی میکند. بنابراین این مقاله را تا انتها بخوانید تا با بعضی از پارامتر های مهم گوگل برای سایت ها را آشنا شوید.

    چه الگوریتم هایی برای گوگل مهم است؟

    خب ما گفتیم که گوگل با استفاده از الگوریتم های مختلف که توسط مهندسین این شرکت ساخته و طراحی میشود، می تواند تشخیص دهد که کدام سایت ها نسبت به رقبایشان بهتر کار میکنند و کاربران بعد از ورود به کدام سایت مشکلشان برطرف میشود. در ادامه چند الگوریتم مهم گوگل را برای شما معرفی خواهیم کرد.

    2 3 - گوگل چگونه سایت های مختلف را در نتایج جستجو رتبه بندی می کند؟ - الگوریتم پنگوئن

    الگوریتم رنک برین

    یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل که به رفتار کاربران میپردازد، الگوریتم رنک برین است. این الگوریتم بعد از بررسی رفتار مخاطبان مختلف میتواند متوجه شود که در چه سایتی نیاز هایشان برطرف میشود. اما چطوری؟ بگذارید برای شما مثالی از رفتار انسان ها در دنیای واقعی بزنیم تا ببینیم آیا شما متوجه میشوید، کدام سایت بهتر است یا خیر؟!

    بعنوان مثال شما یک خانواده ۳ نفره را در نظر بگیرید که برای خرید لباس به یک مرکز خرید مراجعه کرده اند. این خانواده در مرکز خرید به مغازه های مختلفی سر میزنند. در بعضی از مغازه ها بیشتر صبر میکنند و از بعضی مغازه ها سریع خارج میشوند.

    در بعضی از مغازه ها محصولات مختلفی را بررسی میکنند و در بعضی دیگر نه!

    حال فرض کنید خانواده ی ما وارد یک مغازه شدند، مدتی در این مغازه ماندند و با دستان پر، از آن بیرون رفتند و به سراغ فروشگاه دیگری نرفتند سپس سوار ماشین شدند و از مرکز خرید خارج شدند.

    خب اینجا شما چه چیزی را متوجه میشوید؟

    بله خانواده ی ما محصول مورد نظرشان را از همان فروشگاه خریدند و مشکلشان برطرف شد.

    حال الگوریتم رنک برین گوگل را در این مثال بجای خودتان قرار دهید که ناظر تمام خانواده ها (کاربران) است که وارد مغازه ها (سایت ها) میشوند. وقتی می بیند که کاربران بعد از خروج از سایتی دیگر به سراغ نتایج دیگر نمی روند و جستجو را هم ادامه نمیدهند میتواند متوجه شود که این سایت مورد پسند آن ها بوده و نیازشان را برطرف کرده است.

    البته در میان الگوریتم رنک برین موارد دیگر را هم بررسی میکند، که چه مدتی کاربران در سایت بودند. آیا واقعاً خرید را انجام دادند؟ یا از خرید خسته و منصرف شدند و …

    بعد از بوجود آمدن الگوریتم رنک برین نتایج جستجو تغییرات بسیار چشم گیری داشت و گوگل توانست بسیاری از نیاز های کاربران را با استفاده از این الگوریتم پاسخ دهد.

    3 2 - گوگل چگونه سایت های مختلف را در نتایج جستجو رتبه بندی می کند؟ - الگوریتم پنگوئن

    الگوریتم پاندا

    یکی دیگر از مهم ترین الگوریتم های گوگل الگوریتم پاندا است. همان مثال قبل را در نظر بگیرید، اما با کمی تفاوت این بار الگوریتم پاندا رفتار خانواده ی ما را بررسی نمیکند. این بار تمام مغازه ها را بررسی خواهد کرد، بطور مثال بررسی میکند که این مغازه از نظر ظاهری جذاب است یا نه؟ آیا لباس هایی که در این مغازه هستند منحصر بفرد و با کیفیت هستند؟ و …

    منظور از مغازه در مثال بالا سایت است و منظور از ظاهر مغازه در حقیقت ظاهر سایت شماست.

    لباس های منحصر بفرد و با کیفیت هم محتوا های سایت شماست، بله! الگوریتم پاندا محتوا های سایت شما را بررسی خواهد کرد، که شما آن ها را از جای دیگری کپی نکرده باشید و خاص باشید. همچنین بررسی خواهد کرد که شما محتوا های با کیفیت برای کاربرانتان تولید کرده باشید و …

    الگوریتم پنگوئن

    سومین الگوریتم که قصد معرفی آن را داریم الگوریتم پنگوئن است. این الگوریتم هم برای گوگل بسیار مهم است. این بار هم برای توضیح این الگوریتم به سراغ همان مثال قبل خرید لباس خواهیم رفت، اما با کمی تفاوت!

    فرض کنید یک شخص خوش تیپ و شیک پوش به خانواده ی مثال ما یکی از مغازه های آن مرکز خرید را معرفی کرده است و گفته که همیشه از آنجا لباس میخرد. خب قطعاً خانواده ی ما با اشتیاق بیشتری به آن مغازه سر خواهند زد و برای این مغازه اعتبار زیادی قائل میشوند.

    اما اگر یک فرد شلخته با لباس های زشت به آن ها مغازه ای را معرفی کند چطور؟ اینبار اصلاً به آن مغازه سر هم نخواهند زد!

    گوگل با استفاده از الگوریتم پنگوئن در حقیقت بررسی میکند که چه کسانی شما را معرفی کرده اند یا در حقیقت به سایت شما لینک داده اند.

    اگر سایت هایی که به شما لینک داده اند سایت های خوبی (خوش پوشی) باشند، به شما اعتبار بیشتری خواهد داد، اما اگر این سایت ها خودشان حرفی برای گفتن نداشته باشند (شلخته باشند)، در این حالت اعتبار شما هم زیر سوال خواهد رفت. بنابراین گوگل با استفاده از الگوریتم پنگوئن بررسی خواهد کرد که چه لینک هایی به سایت شما داده شده است.

    مواردی که ما در بالا گفتیم تنها بخشی از الگوریتم های گوگل بود و هم تعداد این الگوریتم ها بیشتر است و هم توضیحات مربوط به هر کدام بیشتر از این حرف هاست! اگر علاقه مند بودید که اطلاعات بیشتری در مورد الگوریتم های گوگل بدست آورید به سایت ویکی دمی مراجعه نمایید، در سایت ما مقاله های بیشتری در مورد مباحث مختلف سئو برای شما قرار داده ایم که میتوانید آن ها را مطالعه نمایید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.