×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

نخستین و تنها مرکز فنی و پشتیبانی سینمایی شمال کشور افتتاح شد - نخستین و تنها مرکز فنی و پشتیبانی سینمایی شمال کشور افتتاح شد -

در افتتاحیه ی این مرکز که با حضور سید امیر مصباح معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، سجاد کوچکی نژاد رئیس گروه امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره ‌کل ، قاسم مصفا مدیر روابط عمومی اداره کل و جمعی از خبرنگاران برگزار شد،استاد چنگیز جلیلوند دوبلورباسابقه ی کشورمان ضمن ابراز خرسندی از فراهم شدن فضایی برای امر دوبلاژ در استان گیلان گفت : ظرفیت های خوبی در گیلان برای آموزش دوبلاژ موجود است و علاقمندان بسیاری نیز در این استان برای فراگیری این هنر وجود دارند .

استاد چنگیز جلیلون - نخستین و تنها مرکز فنی و پشتیبانی سینمایی شمال کشور افتتاح شد -

وی با بیان اینکه گیلان سومین استانی است که از یک مرکز فنی و پشتیبانی مجهز سینمایی برخوردار می شود ، اظهار داشت : امیدواریم با علاقه و پشتکار هنرمندان و هنرجویان گیلانی بتوانیم کارهای بزرگتری را در این استودیو دوبله کنیم.

جلیلوند به افول دوبله در ایران نیز اشاره کرد و گفت : زمانی که بعد از ۲۵ سال به ایران بازگشتم با دوبله ای مواجه شدم که بیشتر روخوانی بود تا دوبله و این امر ناراحت کننده است ، البته استعدادهای خوبی در میان جوانان حضور دارند اما دوبله به کیفیت قدیم نیست.

IMG 3929 768x512 1 - نخستین و تنها مرکز فنی و پشتیبانی سینمایی شمال کشور افتتاح شد -

وی با بیان اینکه آموزشی در این زمینه وجود ندارد و هر آنچه که امروز در حوزه دوبلاژ مشاهده می شود همان استعدادهای است خود دوبلورها دارند،افزود: کسی تلاش نکرده است تا استعدادهای این جوانان را شکوفا کند و قطعا با پرورش استعدادها می توانیم آینده خیلی بهتری برای دوبلاژ متصور باشیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز دیگر دوبلاژ در کشور خریداری ندارد، ادامه داد: سینمایی برای نمایش فیلم دوبله شده در کشور نیست، بسیاری از دوبلورها دوست دارند تلاش خود را در عرصه سینمایی ببینند، نمایش فیلم های دوبله شده سبب مشخص شدن نقاط ضعف و قوت دوبلورها می شود.

جلیلوند نبود تمرینات مناسب از سوی دوبلورها، درآمد کم و نبود انگیزه کافی را نیز از دلایل افت دوبله در ایران دانست و تصریح کرد: امروز دوبله در ایران ماشینی شده و با توجه به تفاوت های بسیار با دوبله سال های قدیم، کیفیت گذشته را ندارد.

وی، موسسه اکسون در رشت را دارای امتیازات ویژه خواند و گفت : حتی در تهران نیز چنین موسسه چند منظوره ای وجود ندارد و امیدواریم روند حرفه ای این موسسه ادامه یابد.

سید امیر مصباح - نخستین و تنها مرکز فنی و پشتیبانی سینمایی شمال کشور افتتاح شد -

در ادامه ، سید امیر مصباح معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با ابراز خرسندی از افتتاح این مرکز و تلاشهای صورت گرفته برای تجهیز آن از سوی مدیران موسسه اکسون گفت : اکثر فعالیت های مراکز هنری به صورت تک منظوره ارایه می شود اما در این مرکز هنرجویان علاقه مند به دوبله می توانند از ابتدا آموزش های لازم را زیر نظر استادان مطرح دوبله کشور چون خسرو خسروشاهی و چنگیز جلیلوند فراگرفته و سپس از طریق همین مرکز در این حرفه مشغول به فعالیت شوند .

وی با اشاره به تجهیزات بکار رفته در موسسه اکسون عنوان کرد : تجهیزات بکار رفته در این موسسه کاملا مطابق با استانداردهای روز در امر دوبلاژ و صداگذاری است و وجود چنین مرکزی در استان گیلان برای پیشرفت فعالیت های هنری و سینمایی استان ، ملزوم و مایه مباهات است .

مصطفی رفیعی - نخستین و تنها مرکز فنی و پشتیبانی سینمایی شمال کشور افتتاح شد -

مصطفی رفیعی عضو هیات مدیره موسسه اکسون نیز در این جلسه ضمن قدردانی از حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در جهت ایجاد و به ثمر رسیدن این مجموعه گفت : جا دارد که از تعامل و همکاری مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان جناب آقای دکتر فاضلی ، معاون محترم هنری و سینمایی اداره کل جناب آقای مصباح ، جناب آقای کوچکی نژاد رئیس گروه امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره ‌کل و همه ی پرسنل خدوم اداره کل وعزیزانی که دراین راه ما را یاری و حمایت کردند تشکر و قدردانی کنم و امیدوارم که بتوانیم با دعوت از اساتید مطرح دوبله کشور در جهت آموزش علاقمندان این رشته ی هنری گام موثری در جهت ارتقای این هنر در استان و کشور برداریم .

وی خاطر نشان کرد : در آینده نزدیک با اکران یک فیلم سینمایی دوبله شده در این موسسه در خدمت علاقمندان به سینما خواهیم بود .

رفیعی تاکید کرد : به زودی از برند گروه صنعتی ” محرم ” حامی دوبلاژ گیلان در برنامه های آتی این موسسه رونمایی خواهد شد .

عکس : تارا مرادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.