×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

سفری پرهیجان به تنگه آزارک رامسر 23 - تورهای گردشگری گیلان سامان‌ داده می‌شود | برخورد با تورهای غیرمجاز آغاز شد - تورهای گردشگری گیلان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: طرح ساماندهی تورهای غیرمجاز برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در استان اجرایی و برای برگزارکننده تورهای غیرمجاز برخورد قضایی و جریمه های سنگین نقدی در نظر گرفته می شود.

حمیدرضا آذرپور ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: برخورد با تورهای غیرمجاز و تبلیغ آنها در فضای مجازی آغاز شده و در راستای اجرای طرح ساتگ(سامانه اطلاعات تورهای گردشگری) تورهای اجرایی دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان مجاز استان کارت دار می شوند.

او خاطرنشان کرد: تنها راه مجاز برای سفرهای امن، دارای بیمه و تحت نظارت، مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی است که تحت نظارت کامل قرار دارند و گردشگران باید آگاه باشند بدلیل تفاوت اندک قیمت تورها، جان خود و خانواده خویش را به خطر نیاندازند.

آذرپور افزود: ۶۵ دفتر خدمات مسافرتی در استان، علاوه بر فراهم کردن شرایطی امن و ارائه گردشگری تخصصی، از وجود ۴۶۰ راهنمای گردشگری بهره مند است که نسبت به مقصد انتخاب شده، آگاهی کامل دارند و شرایط سفری خوب و دلچسب را مهیا می کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با همکاری نیروی انتظامی، سازمان هلال احمر گیلان، دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دادگستری استان برای نخستین بار در کشور اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه اطلاعات تورهای گردشگری الکترونیکی موسوم به «ساتگ» نموده است که بزودی راه اندازی می شود.

او ادامه داد: با اجرای طرح یادشده همه تورهای اجرایی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان مجاز کارت‌دار و افراد شرکت‌کننده در تور در سامانه مذکور توسط کارشناسان ذیربط تأیید می‌شوند و همچنین، تعیین کد شناسایی برای تورهای گردشگری از دیگر مزیت‌های سامانه اطلاعات تورهای گردشگری است.

تعداد ۹۱ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۶۸۴ نفر گردشگر شب اقامت از ابتدای سال ۹۷ تا انتهای شهریور ۹۸ در واحدهای اقامتی استان اسکان یافته‌اند. ۱۰۵ هتل ، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ مسافرکاشانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی، یک اسکله مسافربری و دریایی، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان فعال است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.