×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

سجاد ستوده - قدرت فضای مجازی در جنگ روایت‌ها بسیار مؤثر است - سجاد ستوده

سجاد ستوده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فضای مجازی تأثیر بسیار زیادی در زندگی اجتماعی انسان دارد، اظهار کرد: امروزه فضای مجازی از فضای حقیقی بزرگ‌تر شده و بسیاری از مسائل جامعه ازجمله مشکلات اقتصادی در فضای مجازی بیان می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های فضای مجازی گفت: فرازمانی و فرا مکانی بودن، سهولت در اخبار، میزان استفاده زیاد و فراگیری بسیار، ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های فضای مجازی است.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اذعان به اینکه میزان کاربران فضای مجازی در کشور بسیار افزایش‌یافته است، تصریح کرد: در سال ۸۸ در ایران چهار میلیون کاربر اینترنت و فضای مجازی وجود داشت ولی بعد از گذشت ۱۰ سال تعداد کاربران فضای مجازی در کشور به ۷۲ میلیون نفر با ضریب نفوذ ۸۸ درصد رسیده است.

ستوده با تأکید تأثیر رسانه و فضای در انجام صحیح کارها در جامعه بیان کرد: هر کاری که می‌خواهد در کشور انجام شود باید پیوست فضای مجازی داشته باشد زیرا رسانه به ما می‌گوید درباره چه موضوعی و چگونه فکر کنیم لذا رسانه و فضای مجازی می‌توانند در بهتر اجرایی شدن کارها کمک کند.

وی یکی از ویژگی‌های فضای مجازی را جهت‌دهی درباره یک مسئله خاص عنوان کرد و افزود: فضای مجازی و رسانه درباره مسائل سیاسی فرهنگی اقتصادی اجتماعی و طبیعی به مردم جهت‌دهی می‌کنند که مردم چگونه به مسائل نگاه کنند.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به مهم‌ترین ویژگی فضای مجازی گفت: در رسانه‌های پیشرفته، مردم تصمیم می‌گیرند که در یک ساعت خاص چه برنامه‌ای را نگاه کنند ولی در تلویزیون ایران متولی تلویزیون تعیین‌کننده است و یکی از دلایل علاقه مردم به فضای مجازی همین مسئله است زیرا خودشان انتخاب می‌کنند در یک ساعت خاص چه برنامه‌ای را نگاه کند.

ستوده با بیان اینکه سرعت خلق خبر در فضای مجازی بسیار سریع است، تصریح کرد: هیچ رسانه‌ای به‌اندازه فضای مجازی نمی‌تواند یک خبر را در لحظه سریع و در تمام دنیا پخش کند که این امر نشان‌دهنده اهمیت فضای مجازی در یک حادثه و یا اتفاق است.

وی فضای مجازی را تکنولوژی آینده دنیا معرفی کرد و گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم باید آموزش‌های لازم در حوزه سواد رسانه‌ای و فضای مجازی در سطوح مختلف داده شود زیرا فضای مجازی تکنولوژی آینده دنیا بوده و باید به بهترین نحو از آن استفاده کرد.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اذعان به اینکه باید در مدارس و دانشگاه‌ها سواد رسانه‌ای را برای جوانان بیان کرد، افزود: اگر جوانان و دانش آموزان ما سواد رسانه‌ای داشته و ویژگی‌های فضای مجازی را بدانند می‌توانند از این دو حوزه به بهترین نحو برای پیشرفت خود استفاده کنند.

ستوده با اشاره به راهکارهای جلوگیری از پخش شایعه در فضای مجازی بیان کرد: باید ابتدا منبع پخش‌کننده خبر شایعه را شناسایی کرد و اگر مردم فقط خواننده مطالب در فضای مجازی نبوده و نظرات مختلف را کامل و مطالعه خود را بیشتر کنند مانع پخش می‌شود زیرا انجام این کار می‌تواند به ایجاد بصیرت در حوزه‌های مختلف کمک کند.

وی قدرت فضای مجازی در جنگ روایت‌ها را بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: جنگ امروز جنگ روایت‌هاست لذا امروزه گروه و افرادی پیروز هستند که روایت و داستان‌سرایی آن‌ها در یک حادثه و خبر تأثیر بیشتری داشته باشد.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با اشاره به کمک‌هایی که فضای مجازی می‌تواند در جامعه انجام دهد، بیان کرد: افرایش آگاهی بخشی جامعه، امیدبخشی، افزایش دانش مردم برای پیشرفت سیاسی و اقتصادی، کمک‌هایی است که فضای مجازی می‌تواند در جامعه انجام دهد.

انتهای پیام/فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.