چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • طرح «شهردار مدرسه» در شهر رشت اجرا می‌شود
    12 دی 1398 - 14:27
    شناسه : 164440
    0

    طرح شهردار مدرسه جهت بهره‌گیری از توانایی دانش‌آموازان با استعداد گیلانی و مشارکت آنان در تصمیم‌گیری‌های شهری در این شهر اجرا می‌شود.

    پ
    پ

    مدرسه - طرح «شهردار مدرسه» در شهر رشت اجرا می‌شود - رشت

    به گزارش تسنیم، طرح شهردار مدرسه با همکاری آموزش و پرورش استان گیلان و شهرداری رشت با هدف بهره‌گیری از توانایی‌های دانش‌آموازان با استعداد گیلانی و مشارکت آنان در تصمیم‌گیری‌های شهری در رشت اجرا می‌شود.

    شهردار رشت پیش از ظهر امروز در آئین گرامیداشت «روز رشت» با بیان اینکه روز رشت باید در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شود اظهار داشت: امروز همه شهر رشت را به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی و یک شهر بین‌المللی می‌شناسند و امروزه شهرهای خلاق در گروه‌های مختلف هنری قرار می‌گیرند و در توسعه اقتصادی شهر تاثیرگذار هستند.

    ناصر حاج‌محمدی با اشاره به اینکه متحول شدن اقتصاد شهرهای خلاق یکی از اثرات مثبت این برند در شهر است ابراز داشت: شهر رشت همواره مرکز عبور گردشگران بسیار است که باید با استفاده از این ظرفیت و همچنین بهره‌گیری از امتیاز شهر خلاق، تولید ناخالص را تقویت و اقتصاد شهر را متحول کنیم.

    وی افزود: بنده معتقدم که باید با یک برنامه‌ریزی خوب و در راستای توسعه پایدار شهری در کنار حفظ محیط زیست و ساماندهی رودخانه‌ها و برطرف کردن معضلات زباله در سراوان و با ایجاد امکانات تفرج‌گاهی برتر در کل ایران و راه‌اندازی پارک آبی گام مثبتی برای رفاه و شادی مردم برداریم.

    شهردار رشت خاطرنشان کرد: شهر رشت دارای بافت‌های زیبا است که این بافت‌ها باید در راستای توسعه اقتصاد شهر تقویت شود و با ایجاد بهترین خط ریلی و تراموا گام موثری برای توسعه حمل و نقل عمومی برداریم.

    حاج‌محمدی با بیان اینکه 3 استان گلستان، مازنداران و گیلان نگین سبز کشور هستند تصریح کرد: جنگل‌ها و موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب این 3 استان شمالی موجب شده که نگین سبز کشور باشند و باید کاری کنیم که در مرکز گیلان بهترین میزبان برای مسافران و مردم کشور باشیم.

    رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این مراسم، شهر رشت را یک شهر تاریخی، فرهنگی و دارای چهره‌های مختلف فرهنگی و سیاسی دانست و اظهار داشت: باید با عملکرد خوب و موثر برای توسعه، تحول شهر رشت و داشتن شهری زیباتر گام‌های مثبتی برداریم.

    فاطمه شیرزاد به اقدامات اساسی جهت اینکه روز رشت در تقویم کشور ثبت شود اشاره کرد و گفت: امسال برنامه‌های فرهنگی متنوعی به‌مناسبت روز رشت در این شهر تدارک دیده شد و تلاش می‌کنیم که در سال‌های آینده برنامه‌های بهتری در نظر گرفته شود.

    وی با بیان اینکه همه ما با وجود دیدگاه‌های مختلف اما برای تحول شهر رشت دلسوزانه کار می‌کنیم اضافه کرد: در تلاش هستیم که نخستین موزه بلدیه شهر رشت نیز احداث شود و برای مرمت و بازسازی بناهای فرهنگی و تاریخی شهر نیز باید اقدامات اساسی‌تری انجام شود و طرح شهردار و مدرسه نیز جهت بهره‌گیری از توانایی جوانان در حوزه شهری در رشت اجرا می‌شود.

    شیرزاد با بیان اینکه گیلانیان دارای فرهنگ بسیار ناب در جهان و در کشور هستند گفت: اتفاقات خوبی در حوزه غذا در استان گیلان رخ داد البته گیلان دارای غذاهای خلاقانه با رنگ و لعاب‌های متنوع است که حتی در جهان بی‌نظیر است.

    به گزارش تسنیم، در انتهای برنامه از نخستین تمبر روز رشت رونمایی شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.