×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

حجت‌الاسلام حسن روحانی - فقط کسی که شاسی را فشار داده مقصر نیست/ مسأله با صداقت برای مردم بیان شود -

به گزارش «بامردم» به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در همایش تجلیل از نمونه‌های ملی بخش کشاورزی گفت: قبل از آنکه راجع به این اجتماع شکوهمند و تشکر از کشاورزان عزیز سخن بگویم لازم می‌دانم غم این ایام را به ملت ایران تسلیت بگویم. غم از دست دادن سرداری شجاع و فداکار در میدان امنیت کشور و منطقه غم از دست دادن عزیزانی در تشییع پیکر این سردار و در این ایام غم بسیار بزرگ و سهمگین سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی که ۱۷۶ نفر در این حادثه فاجعه آمیز جان خود را از دست دادند.

وی افزود: من از لحظه‌ای که احتمال دادم ممکن است سقوط هواپیما طبیعی و عادی نباشد تلاش فراوانی کردم که دوران بررسی و تحقیق کوتاه شود و به دقت بدانیم که این هواپیما چگونه سقوط کرده است. همکاری‌های خوبی از طرف نیروهای مسلح که تنها مسیر ما برای یافتن حقیقت در این بخش بودند، انجام گرفت و بلافاصله بعد از آنکه برای من مشخص شد یک خطای بسیار دردناک و نابخشودنی انجام گرفته به مسئولان امر اعلام کردم که بلافاصله به مردم اطلاع دهند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: این حادثه، حادثه بسیار تلخی بود. تحملش برای مردم بسیار سنگین است حتی اگر به خاطر نقص فنی هم این هواپیما سقوط کرده بود، باز هم غمبار بود اما بعد از اینکه مشخص شد خطای انسانی منجر به حادثه شده، غم مردم را چندین برابر کرد.

وی ادامه داد: از همین جا به خانواده‌های جان‌باختگان در ایران و سایر کشورها همانطور که با رهبرانشان تلفنی حرف زدم اولا قول می‌دهم دولت با همه توان و امکاناتش پیگیر این مساله باشد، چراکه موضوع بسیار مهمی است.

روحانی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه باید دادگاهی ویژه با قاضی عالی رتبه و ده‌ها کارشناس تشکیل دهد. چراکه این پرونده عادی نیست همه دنیا به این دادگاه ما نگاه خواهند کرد، به همه عزیزان دولت توصیه می‌کنم در کنار این خانواده‌های عزیز باشند مشکل و مسائل آنها را پیگیری کنند و از مردم ایران می‌خواهم در کنار این عزیزان همدردی ارزشمندی را انجام دهند. وزیر راه، مسئولان دولتی استاندارها و همه در کنار این خانواده‌ها قرار گیرند.

وی گفت: به عنوان یک پدر احساس می‌کنم غم از دست دادن جوان نخبه تحصیلکرده سطح بالا که سرمایه کشور و مردم بوده تا چه حد سخت و مشکل است. اینکه نیروهای مسلح ما با صراحت لهجه خطای خود را اعلام و از مردم عذرخواهی کردند گام اول خوبی بوده که در این راستا برداشته شده و گام‌های بعدی هم باید برداشته شود به دلیل آشنایی کمی که با پدافند دارم در این داستان فقط یک فرد نمی‌تواند مقصر باشد فقط کسی که شاسی را فشار داده مقصر نیست دیگرانی هم هستند و من می‌خواهم این مساله با صداقت برای مردم بیان شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.