×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

سه کاندیدای نهایی شاخص ترین جریان اصولگرا در رشت - سه کاندیدای نهایی شاخص ترین جریان اصولگرا در رشت «جدید» خواهند بود؟ - اصولگرا در رشت

گیل خبر نوشت: مجمع عمومی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شهرستان رشت به عنوان شاخص ترین جریان نیروهای اصولگرا در انتخابات پیش رو با حضور حدود ۶۰۰ نفر در مهدیه رشت برگزار شد و از میان هجده کاندیدای معرفی شده یازده نفر بیشترین آرا را کسب کردند. قرار است از طریق ایجادنظرسنجی سه گزینه نهایی شورا مشخص شوند. البته یکی از اعضای شورای ائتلاف اعلام کرده است« در صورتی که به زودی از ۱۱ نفر منتخب جهت امضای تعهد نامه مربوط به شورای ائتلاف دعوت به عمل می آید و چنانچه هر یک از این افراد به هر دلیلی حاضر به امضای تعهد نامه مربوطه نشوند در لیست نظرسنجی نهایی شورای ائتلاف به منظور مشخص شدن سه گزینه نهایی قرار نخواهند گرفت.» امری که بعید به نظر می رسد به امضای یازده کاندیدای نهایی برسد.

در انتخابات شورای ائتلاف که در مهدیه برگزار شد به ترتیب آرا ولی اله عظمتی ۳۲۱ رای، محمدرضا احمدی سنگری ۳۰۷ رای، مجید دلاور ۲۸۵ رای، سیدرضا مطهری ۲۸۴ رای، سیدعلی آقازاده ۲۶۱ رای، نادر حسینی ۲۴۶ رای، حسن کربلایی ۱۸۵ رای، رضا عاشری ۱۶۲ رای، جبار کوچکی نژاد ۱۶۰ رای، محمدرضا عیوض نیا ۹۰ رای، احمد منصوری ۸۷ رای کسب کردند. زینب رجبی نیز با وجود کسب ۹۲ رای به دلایل نامعلومی حذف شد.

اگر با مکانیزم فعلی آرای شورای ائتلاف پیش لیست کاندیداها بررسی شود سه گزینه نهائی این شورا شامل عظمتی، احمدی سنگری و مجید دلاور خواهند بود که هیچ کدام سابقه نمایندگی مجلس را ندارند. عظمتی فرماندار اسبق رشت در انتخابات پیشین تا مرحله دوم پیش رفت ولی در آن مرحله در رتبه چهارم قرار گرفت. احمدی سنگری دیپیلمات پیشین نیز در انتخابات گذشته بیش از بیست هزار رای کسب کرد. دکتر مجید دلاور نیز به عنوان یکی از کاندیداهای جوان جریان اصولگرا شناخته می شود که مدت کوتاهی ریاست مرکز بهداشت لاهیجان را در همین دولت برعهده داشت.

آرای پائین جبار کوچکی نژاد در این انتخابات را می توان نوعی شگفتی در این دوره دانست. او در چهار انتخابات گذشته جزوء سه کاندیدای نهایی اصولگرایان رشت بوده است و با توجه به پایگاه رای وی عدم حضورش به عنوان کاندیدای اصلی کمی عجیب به نظر می رسد. هرچند شاید به دلیل آرای بالا در اینجا نیز چیزی شبیه «سوپر دلگیت ها» (نمایندگان ویژه) بتوانند به او کمک کنند و او را میان شورای ائتلاف به عنوان کاندیدای نهائی معرفی کنند. البته این که با شرایط فعلی کوچکی نژاد تعهدات شورای ائتلاف جهت امضای تعهدنامه را قبول کند در هاله ای از ابهام قرار دارد.

البته از منظر دیگر اصولگرایان با ترکیب فعلی کاندیداهای مجلس رقیب چندانی نیز پیش روی خود نمی بینند و شاید یازده عضو فعلی در انتخابات مجلس نیز بیشترین آرا را کسب کنند و کسی نیز انصراف ندهد. البته اکثر کاندیداهای انتخابات رشت مدعی هستند که به صورت مستقل ورود کرده اند و مطیع هیچ جریانی نیستند. هرچند شکی نیست که حمایت شورای ائتلاف از سه کاندیدای نهایی تاثیر فراوانی در آرای انتخابات می گذارد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.