×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

خواری - زمین‌ خواری میلیاردی با انتقال سند بستر آب بندان آستانه اشرفیه -

فرمانده انتظامی گیلان امروز گفت : با شکایت شرکت آب منطقه ای گیلان ، ماموران آگاهی و نیروی انتظامی توانستند بستر آب بندان کورکاه عبدالله ، در یکی از خیابان های اصلی شهر آستانه اشرفیه به مساحت حدود ۱۴۲ هزار متر مربع را از ۲ متصرف پس بگیرند.

سردار عزیزاله ملکی افزود : متصرفان ۴۵ و ۵۰ ساله با جعل نامه و ارسال به دفترخانه ، سند بستر این آب بندان را به نام خودشان منتقل کردند و قصد تغییر کاربری داشتند که پس از دستگیری ، به جرم خود اعتراف کردند.

وی با اشاره به اینکه این بستر جزء مهمترین منابع تامین آب حدود ۳۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی ای است گفت : کارشناسان ارزش این قطعه زمین را بیش از ۲۸۶ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی گیلان گفت : بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۴۷ و قانون توزیع عادلانه آب مصوبه سال ۱۳۶۱ ، همه منابع آبی شامل رودخانه ‌ها ، انهار و برکه‌ های طبیعی جزء انفال و از مشترکات است که مسئولیت حفظ ، نظارت و بهره‌ برداری از آن با وزارت نیرو است.

سردار عزیزاله ملکی افزود : نظارت مستمر بر زمین های ملی ، برخورد قاطع دستگاه قضائی با متصرفان ، اطلاع‌ رسانی و بهره‌گیری از سیستم ‌های اطلاعاتی ، کد رهگیری و افزایش هزینه جرم در برخورد با زمین ‌خواران را از راهکارهای مهم پیشگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب از زمین های ملی اعلام کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.