×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

سیدقریشی - ضرورت برخورد قاطع قضایی با آتش زننده کتاب پزشکی -

به گزارش «بامردم» به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران، متن پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدقریشی به شرح زیر است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

در روزهای اخیر اقدام فردی معلوم‌الحال در سوزاندن کتاب پزشکی که نشانه‌ای از نادانی، علم ناشناسی و ناآگاهی به معارف دینی و اسلامی فرد مزبور است، موجب تکدر خاطر اساتید، محققان، دانشگاهیان و حوزویان شده است.

روحانیت اصیل خود را پیرو پیامبری می‌داند که در یادگیری علوم و کسب دانش، نه‌تنها به بعد مسافت التزامی ندارد «اطلبواالعلم ولوبالصین» بلکه برای کسب حکمت، حتی مرام و مسلک صاحب عقیده را مانعی برای دریافت حکمت نمی‌داند «خذوا الحکمه ولومن المشرکین» و هموست که برای مداوا از پزشکان یهودی و غیرمسلمان کمک می‌گیرد.

در طول تاریخ، اختلاف آرا در میان دانشمندان و محققان، امری معمول و موجب رشد و ترقی دانش بوده وتضارب آرا به همراه احترام، نشانه فرهیختگی و بلوغ فکری صاحبان اندیشه است؛ اما همگان بر این باوریم که بی‌احترامی و هتاکی، نشانه سفاهت و تزلزل عقلی است و راه اثبات حق، ارائه استدلال عقلی و علمی معتبراست نه معرکه‌گیری در میان عوام و خود را مضحکه عام و خاص نمودن.

از مسئولین محترم قضایی کشور انتظار داریم، در عمل به وظایف قانونی خود، رفتار غیرمعمول و شنیع این فرد – که مسبوق به سابقه است و بارها از سوی علما و مسئولین حوزه‌های علمیه مورد توبیخ قرارگرفته است- را مورد پیگرد قرار دهند تا دامان روحانیت اصیل و حوزه‌های علمیه از چنین افراد و رفتارهایی منزه بماند.

از خدا جوییم توفیق ادب/ بی‌ادب محروم گشت از لطف رب
بی‌ادب تنها نه خود را داشت بد/ بلکه آتش در همه آفاق زد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.