×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

- ویروس کرونا به کردستان ایران رسیده است؟ - کرونا

ابراهیم قادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سننندج اظهار کرد: ویروس کرونای جدید که در چین بروز پیدا کرده است تا ۷۰ درصد قرابت ژنتیکی با عامل بیماری سارس دارد ولی از آن واگیردارتر و کشنده‌تر است.

وی تصریح کرد: تا امروز هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونای جدید در کشور و به تبع آن در استان کردستان مشاهده نشده است.

وی افزود: در شهرهای مرزی که مسافرت به چین وجود دارد رعایت نکات ایمنی ضروری است هرچند مسافران به محض ورود به فرودگاه ایران مورد معاینه قرار می‌گیرند.

این مقام مسوول با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی تنها راه مقابله با ویروس کرونا است، تاکید کرد: شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون مهم‌ترین و بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: پیشگیری ویروس کرونا همانند بسیاری از بیماری‌های ویروسی مجاری تنفسی بسیار ساده است.

وی خودداری از تماس نزدیک با افراد دارای علائم شبه آنفلوآنزا، پرهیز از روبوسی و در آغوش کشیدن را برای مقابله با بیماری‌های ویروسی ضروری دانست و تصریح کرد: افرادی که سرفه و عطسه می‌کنند باید از دستمال کاغذی یکبار مصرف استفاده و از دست دادن پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا می‌تواند موجب بیماری‌ جدی و مرگ‌آور شود، ادامه داد: برای درمان این بیماری هیچ درمان و واکسنی وجود ندارد، اما با پیشگیری و رعایت نکات کلیدی می‌تواند ابتلا به آن را کاهش دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان علائم شایع این بیماری را تب ۳۸ درجه به بالا، تنگی نفس و سرفه بیان کرد و گفت: افراد در صورت مشاهده این موارد به مراکز درمانی مراجعه کنند.

قادری در پایان اظهار داشت: از همشهریان عزیز درخواست می‌شود، اطلاعات مربوط به این بیماری را تنها از طریق رسانه‌های رسمی داخلی و آن هم از مراجع رسمی حوزه سلامت پیگیری کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.