×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

کرونا - آغاز درمان کرونا با داروی ایدز در پکن - درمان کرونا

به گزارش ایرنا-پزشکان گفته اند که کار استفاده از این داروها برای درمان بیماران فعلا در بیمارستان های پکن صورت می گیرد زیرا داروی مقابله با اچ ای وی تاثیر فراوانی در درمان ویروس ناشناخته دارد.

از شهر هنگ کنگ نیز خبر می رسد که درمان بیماران مبتلا به این ویروس با استفاده از داروی مقابله با بیماری مرگبار سارس در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ میلادی شروع شده است با این وصف هنوز راه و دوای درمان قطعی و واحدی وجود ندارد.

در پکن تاکنون ۵۱ نفر به ویروس ناشناخته ووهان مبتلا شده اند که دو نفرشان درمان شده و بیمارستان را ترک کرده اند حال یک نفر هم وخیم گزارش شده است در میان بیماران پکن سه نفر پزشک هستند که دو نفرشان بتازگی از ووهان برگشته و دیگری با آنها در ارتباط نزدیک بوده است.

مقام های کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرده اند که شمار مبتلایان به این ویروس مرموز حالا به بیش از ۲۰۲۰ نفر رسیده و با شتاب بیشتری باعث آلودگی و شیوع بیماری شده و باعث فوت ۵۶ نفر دیگر شده است.

گزارش ها حاکی است که بجز منطقه خودمختار تبت در شمال غرب چین این ویروس در همه استان ها و شهرهای چین شایع شده است.

جونگ نانشان رییس تیم کارشناسی که دولت مرکزی چین برای درمان بیماری در نظر گرفته است گفت که «قرنطینه فوری» بهترین و قاطعانه ترین اقدام برای جلوگیری از شیوع گسترده است تا شمار بیماران بیشتر نشوند.

وی گفت که درمان بر روی بیماران در شهر ووهان محل اصلی شیوع بیماری در مرکز چین با تاثیرات قوی صورت می گیرد اما هنوز داروی کاملی برای درمان نیست و برای همین قرنطینه ضروری ترین اقدام است.

در شهر ووهان انتقادها به مسئولان افزایش یافته و بسیاری در شبکه های اجتماعی واکنش دیرهنگام به ویروس را مطرح کرده و خواستار استعفای مسوولان از جمله شهردار شهر ووهان شده اند.

به دستور «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین که وضعیت را در سراسر کشو جدی و شدید توصیف کرده، یک تیم مقابله با بحران تشکیل شده است.

بر این اساس مردم باید از تجمعات گسترده خودداری کرده و تجارت و خرید فروش حیوانات وحشی ممنوع شده و نظارت بر بازار سبزیجات و محصولات کشاورزی افزایش یافته است.

پزشکان چینی نیز با توان هرچه بیشتر در حال تلاش و تحقیق برای ساخت واکسنی برای درمان این ویروس هستند که بتدریج به ویروس مرگبار تبدیل شده است.

انجمن خدمات گردشگری چین هم در بیانیه ای اعلام کرد که تمامی تورها، گروه های گردشگری و فروش هتل و دیگر خدمات از جمله بلیت هواپیما در سراسر کشور را تا اطلاع ثانوی لغو کرده است.

جانی لو تحلیلگر هنگ کنگی می گوید برگزاری نشست بلند پایه دفتر سیاسی حزب حاکم چین که روز گذشته برگزار شد نشان می دهد که گسترش ویروس باعث نگرانی بیشتر شده و به یک بحران ملی تبدیل گردیده است به طوری که دولتمردان و رهبران کشور حاضر شده اند به هر قیمتی جلوی این بحران را بگیرند.

وی افزود که تشکیل یک تیم بحران در چنین شرایطی و به دستور مقام های بلند پایه نشانه ای از تحت فشار بودن مسئولان چین برای مهار ویروس مرموز است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.