×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

حسن روحانی - وقتی می‌گویید مجلس بعدی ۱۰۰ درصد برای ما است چرا غصه می‌خورید/ نگذاریم آرا حداقلی شود/ می‌ترسم روزی کلمه جمهوری هم جرم شود -

به گزارش «بامردم» به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور گفت: اگر در تمام حوزه‌های انتخابیه سلیقه‌ها، افکار و مذاهب مختلف حضور داشته باشند، طرف می‌رود انتخاب می‌کند و حالا هرکه انتخاب شد.

روحانی گفت: اگر فرض کنیم کشوری داریم که در جامعه آن سه سلیقه وجود دارد، یک سلیقه اصولگرا، یک اصلاح‌طلب و یک اعتدالگرا. بعد اگر در انتخابات یک سلیقه فراوان و یکی دیگر با ذره‌بین و تلسکوپ پیدا شود و یکی دیگر اصلا نباشد که نمی‌شود. اگر چنین شرایطی بوجود بیاید که کلمه و اجرای انتخابات معنا پیدا نمی‌کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه شک نکنید که قدرت ما با حضور مردم است، گفت: اگر یک کشوری بودیم که به یک ابرقدرت وصل بودیم همان ابرقدرت ممکن بود روزی ما را رها کند. قدرت دائمی ما از حضور ملت است.

وی ادامه داد: اجازه بدهیم که روز انتخابات همه با هم باشیم. مجری انتخابات در قانون وزارت کشور، استانداران و فرمانداران هستند. حالا قانون اساسی هم گفته یک دستگاهی هم نظارت کند. یک دستگاه مجری است و بار انتخابات بر دوش اوست و یک گروه هم نظارت می‌کنند حالا برعکس شده است، ناظر مجری و مجری لجستیک شده است.

روحانی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم به اهدافمان برسیم، برای همه ما نتیجه انتخابات مهم است. می‌ترسم روزی کلمه جمهوری هم جرم شود. در قانون اساسی ما جمهوریت هم هست و ما باید پاسدار اسلامیت و جمهوریت باشیم.

رئیس‌جمهور گفت: از تمام ملت ایران خواهش می‌کنم امروز روزی است که باید برویم پای صندوق رای ولو اینکه ناراحت هستیم و مشکلاتی در ذهن ما وجود دارد. با صندوق رای قهر نکنیم. اگر دیدیم نقصی در انتخابات هست، دوم اسفند کاری نکنیم که روز انتخابات صف‌های ما جدا شود. ما یک مقدار در رقابت مشکل داریم و امیداوریم این مساله حل شود.

روحانی خطاب به استانداران و فرمانداران خطاب به آنان عنوان کرد: شما مسئولیت سنگینی بر دوش دارید امانت‌دار مردم هستید همه اختیارات ما از جانب مردم است و باید سالم به نفر بعدی تحویل دهیم.

وی افزود: همه مردم هم به عنوان مخلوق و محبوب حق هستند باید همه توان را به کار گیریم آیا در این سال‌ها کاری کردید کشور روی پای خود بایستدمدل فعلی صندوق‌های آرا را من نمی‌پسندم. در هر دوره به وزیر کشور تاکید کردیم که انتخابات را الکترونیک کنید افغانستان هم این کار را کرد اما ما نتوانستیم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: روی کاغذ نوشتن گاهی باعث می‌شود مشکلاتی پیش آید بگذاریم خیال مردم آسوده شود با دقت و تلاش و بازرسی از صندوق‌ها کار را آسوده کنید. اعتماد و اطمینان مردم خیلی مهم است و شما مسئول شورای‌های تامین هستید در انتخابات های گذشته امنیت خوبی داشتیم نگذاریم دعوا شود و مشکل قومی ایجاد شود.

روحانی یادآور شد: شما که در جلسات خصوصی می‌گویید مجلس بعدی ۱۰۰ درصد برای ما است چرا غصه می‌خورید بگذارید یک رقابت سالم شکل بگیرد مجلس هم برای شما نوش جانتان همه تلاش کنیم مشارکت بالا برود.

رئیس جمهور با بیان اینکه همیشه مشارکت ‌انتخابات‌های مجلس ما بین ۵۰ تا ۷۰ درصد چرخیده است و در ریاست جمهوری بیشتر بوده است، تاکید کرد: نگذاریم آرا حداقلی شود؛ رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت را یک وظیفه بدانیم و نشاط را در مردم ایجاد کنیم.

وی افزود: ۲۲ بهمن خوب و ۲ اسفند با شکوهی داشته باشم، خدا از ما راضی باشد و جمهوریت و اسلامیت را به خوبی حفاظت و حراست کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.