×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

نخستین بیمار مبتلا به کروناویروس در آمریکا با ربات - درمان نخستین بیمار مبتلا به کروناویروس در آمریکا با ربات! - کروناویروس

به گزارش ایسنا، ربات‌ها کارهای بسیاری برای افراد انجام می‌دهند و حتی قادر به انجام کارهایی مانند پارکور و کمک به سالمندان نیز هستند. اکنون “سی ان ان” گزارش داده ایالات متحده از یک ربات در برای درمان و رسیدگی به نخستین بیمار آلوده به کروناویروس استفاده کرده است. اخیرا افراد برخی مناطق کشور چین به ویروسی به نام “کروناویروس”(coronavirus) مبتلا شده‌اند و این ویروس به قدری خطرناک است که مقامات چین دستور قرنطینه چند شهر این کشور را صادر کرده‌اند. شیوع این بیماری در “ووهان”، ششمین شهر پرجمعیت چین است.

فرد بیمار در آمریکا مردی سی و چند ساله است که پزشکان پس از معاینه او در بخش اورژانس متوجه شدند که وی علائم کروناویروس را دارد و پس از آزمایشات دریافتند که متاسفانه او به این بیماری مبتلا است.

او اخیراً به ووهان سفر کرده بود و از بابت ابتلا به این بیماری و علائمی که داشت نگران بود. پزشکان وی را قرنطینه کردند و اکنون نیز وضعیت سلامتی وی پایدار اعلام شده است.

پزشکان و پرسنل بیماستان مرکز پزشکی اوِرت در واشنگتن برای کاهش ارتباط‌شان با بیمار از ربات استفاده کردند. آنها از یک ربات مجهز به گوشی پزشکی یا استِتوسکوپ استفاده کردند. ربات مذکور علائم حیاتی شامل دما و درجه حرارت بدن، تعداد نبض، فشار خون و تعداد تنفس بیمار را اندازه گیری می‌کند و آنها را از طریق یک نمایشگر هوشمند به پزشکانی که در اتاق دیگری هستند ارسال می‌کند.

دکتر “جورج دیاز”(Dr. George Diaz) ، رئیس بخش مرکز پزشکی اورت در گفتگو با سی‌ان‌ان گفت: پرستاران در اتاق کنترل، ربات را حرکت می‌دهند و ما می‌توانیم بیمار را در صفحه نمایشگر ببینیم و با او صحبت کنیم.

به رغم اینکه بیمار در یک وضعیت پایدار قرار دارد اما پزشکان قصد ندارند به زودی او را مرخص کنند زیرا متخصصان بیمارستان قصد دارند آزمایش‌های بیشتری از او بگیرند.

این آزمایشات نشان خواهد داد که آیا وضعیت بیمار به صورتی است که ویروس را انتقال دهد یا خیر. مقامات بهداشتی ایالت واشنگتن ۴۳ نفر را که اخیرا از نزدیک با بیمار ارتباط داشته‌اند را نیز تحت معاینه و بررسی قرار داده‌اند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.