×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

ارسلان زارع - موردی از ویروس کرونا در گیلان مشاهده نشده است - کرونا

ارسلان زارع دوشنبه شب در پنجمین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان ، با تاکید بر ضرورت ایجاد و حفظ آمادگی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: ضروری است مراقبت و پیشگیری های لازم در جهت مقابله با ورود احتمالی این ویروس به کشور مورد توجه باشد.

وی ایجاد آمادگی ، هماهنگی و همکاری همه جانبه اعضای شورای پدافند غیرعامل استان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی در پیگیری این مهم را مورد تاکید قرار داد و افزود: رصد مستمر نقاط مختلف استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه های متولی با جدیت انجام شود.

زارع، انتشار اخبار نادرست در این خصوص را موجب تشویش افکار عمومی و نگرانی مردم دانست و بر لزوم پرهیز از نشر خبرهای غیرواقعی و نیز اهتمام دستگاه های متولی بر نظارت در این بخش تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور آگاهی بخشی عمومی ، پیام ها ، توصیه های بهداشتی و مراقبتی و اطلاع رسانی دقیق از سوی صدا و سیما و رسانه ها منعکس شود.

زارع به فرمانداران نیز تاکید کرد با برگزاری شورای سلامت و پدافند غیرعامل نسبت به بررسی راهکارهای پیشگیرانه و شناسایی عوامل احتمالی شیوع ویروس کرونا اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به مرزی بودن شهرستان آستارا و لزوم اعمال اقدامات کنترلی بیان داشت: استقرار تیم پزشکی برای بررسی و کنترل ویروس کرونا در مبادی ورودی مرزی استان صورت گیرد.

زارع همچنین خواستار کنترل ، پایش و اعمال مراقبت لازم از سوی نهادهایی همچون دامپزشکی، صمت و اتاق اصناف بر شبکه توزیع گوشت و کشتارگاه ها شد.

وی به حضور مدرسانی از کشور چین در مسابقات وزنه برداری جام نامجو اشاره و تصریح کرد: اقدامات تشخیصی لازم صورت گرفته و هیچ مشکلی مبنی بر وجود علائم بیماری نیست.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده ، این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.
در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان “سارس” می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.