جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تاکید فرماندار آستانه اشرفیه بر آمادگی همه اعضای ستاد مدیریت بحران
    19 بهمن 1398 - 19:24
    شناسه : 166495
    0

    فرماندار استانه اشرفیه گفت:با توجه به تغییرات جوی پیش رو و پیش بینی بارش برف سنگین در این شهرستان کلیه عوامل ستاد بحران در آمادگی کامل قرار بگرفته و همه تدابیر لازم را پیش بینی کنند.

    پ
    پ

    156949660 - تاکید فرماندار آستانه اشرفیه بر آمادگی همه اعضای ستاد مدیریت بحران - آستانه اشرفیه

    یونس محمودی روز شنبه در جلسه ستاد بحران این شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد با تاکید بر برنامه ریزی صحیح به منظور مقابله با هرگونه شرایط بحرانی افزود: باید با بهره گیری از تجربیات سال های گذشته، کارشناسانه مقدمات مقابله با هرگونه بحران احتمالی در زمان بارش برف فراهم شود.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه ارائه خدمات مطلوب به مردم باید از سوی عوامل ستاد بحران مورد توجه قرار بگیرد،  اظهار داشت : تامین ارزاق عمومی و مورد نیاز مردم، آمادگی ماشین آلات خدماتی و نیروهای امدادی، اورژانس و … ، نانوائی ها و … از مسائل مهم و ضروری در این خصوص است.

    وی آمادگی شهرداری ها و عوامل راهداری این شهرستان را در زمان بارش برف ضروری دانست و گفت: انتظار است کلیه دهیاران و شوراهای اسلامی نیز در سطح مناطق روستایی آمادگی لازم را برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی داشته باشند.

    به گفته محمودی استفاده از امکانات و تجهیزات بخش خصوصی در زمان بارش برف می تواند در رفع بسیاری از مشکلات موثر باشد، ضمن آنکه دستگاه های خدماتی و امدادی ماشین آلات و امکانات خود را آماده کنند.

    وی همچنین بر لزوم حفظ آرامش در زمان وقوع هرگونه بحران از مردم خواست تا در صورت بارش برف در این شهرستان نسبت به برف روبی منازل خود اقدام و نیروها و عوامل خدماتی را یاری کنند.

    آماده سازی ۴۰ تن نمک و ۱۰۰ تن شن در آستانه اشرفیه

    رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستانه اشرفیه نیز در این جلسه گفت: هم اکنون ۴۰ تن نمک و ۱۰۰ تن شن به منظور استفاده در هنگام بارش برف در این شهرستان فراهم شده ، ضمن آنکه ۱۰ هزار لیتر سوخت گازوئیل نیز در اختیار این اداره قرار دارد.

    مرتضی قاسم نژاد به آمادگی نیروهای این اداره اشاره کرد و گفت: ۲ دستگاه گریدر، ۲ دستگاه لودر، ۳ دستگاه برف روبی، یک دستگاه نمک پاش، دو کمپرسی و ۳  خودروی سبک به همراه ۲۷ نفر از نیروهای این اداره برای مقابله با بحران احتمالی بارش برف در حالت باش قرار دارند.

    تشکیل مدیریت های بحران در روستاهای آستانه اشرفیه

    محمد حسن خواه بخشدار بخش مرکزی و حجت حاجی پور بخشدار بخش بندرکیاشهر این شهرستان نیز با اشاره به تشکیل مدیریت های بحران در سطح روستاهای این منطقه اظهار کردند : از هم اکنون دهیاران مناطق روستایی خود را برای مقابله با بحران های احتمالی بارش برف آماده می کنند.

    به گفته آنان؛ کرایه ماشین آلات سنگین مانند لودر و تراکتور بخش های خصوصی توسط دهیاران از جمله اقدامات صورت گرفته در سطح روستاهای این شهرستان است، ضمن آنکه سوخت مورد نیاز این مناطق تامین شده است.

    در ادامه این جلسه مدیران جمعیت هلال احمر، شهرداری ها،  اتاق اصناف  ، شبکه بهداشت و درمان، برق، آموزش و پرورش و…به ارائه گزارشی از وضعیت نیروهای امدادی، خدماتی  ، نانوایی ها، مراکز درمانی و بیمارستانی  ، اورژانس و…این شهرستان پرداختند.

    براساس گزارش ایستگاه هواشناسی بندرکیاشهر، طی عصر و شب روز یکشنبه تا سه شنبه در مناطق جلگه ای شاهد بارش باران و همچنین برف خواهیم بود.

    شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستاست و باحدود ۱۰۸  هزار نفر جمعیت در شرق استان گیلان واقع شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.