×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

شورایعالیاصلاحطلبان - عدم ارائه گزینه در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در رودسر و املش - اصلاح طلب

شورای مشورتی اصلاح طلبان شهرستانهای رودسر و املش طی بیانیه ای اعلام کرد که از ارائه گزینه در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خودداری خواهد کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا
تا چه بازی رخ نماید، بیدقی خواهیم راند/ عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست

۱- متعاقب خروج یک جانبه و قلدر مآبانه ترامپ از برجام و تحریمهای ظالمانه تحمیلی بر ملت ما و نیز به سبب عیوب ساختاری و سوء مدیریت سیاسی- اقتصادی، در یک سال اخیر بحرانهای متعدد و با حدتی کم سابقه دامنگیر کشور گردیده و در زمانی که به شدت نیازمند وحدت ملی هستیم، جامعه را دچار انشقاق ساخته است.
۲- اینک سخت نیازمند حفظ وحدت ملی در دفاع از منافع ملی هستیم. وقتی صحبت از منافع ملی می شود، مفهومی به ذهن می آید که باید کثرت سلایق و تنوع آرای هشتاد میلیون ایرانی را، حداقل حول چند محور مشترک، دربرگیرد. بدیهی است که هر شخص، گروه و یا نهادی که بخشی از ایرانیان را بیرون از دایره ملت و حقوق شهروندی دانسته و از نامزدی در انتخابات مانع گردد، مغایر وحدت ملی و منافع ملی عمل می کند.
۳- بحران هایی که امروزه کشور درگیر آن شده و تضعیف سرمایه های اجتماعی از نتایج آن بوده، به یک باره حادث نشده و زمینه های بروز آن از مدت ها پیش فراهم آمده است.
۴- حال نتیجه این شده است که:
الف) وحدت ملی در زمانی که بیش از همیشه نیازمند آنیم تا با تکیه بر آن مقابل زورگویی های نظام استکبار بایستیم، در حد مناسبی نیست.
ب) رد صلاحیتهای گسترده، امکان حضور نامزدهای توانا، منتقد و سلایق گوناگون در سطح ملی را کاهش داده و به تبع آن شور انتخاباتی در جامعه احساس نمی شود.
ج) اصل«اصالت برائت» که مبنایی اساسی از نظر عقل و شرع و از ارکان اساسی علم حقوق در سراسر جهان است با جایگزین شدن “اصل عدم احراز صلاحیت ” کاملا بی اعتبار شده است.
د) شجاعت ستانی از کاندیداهای منتقد، چه می دانند که اگر مواضع و سخنانشان به مذاق اصحاب قدرت خوش نیاید، در ادوار بعدی رد صلاحیت خواهند شد.
ه) در راس امور نبودن مجلس، بخش مهمی از اختیارات تقنینی و نظارتی و انتقال این اختیارات به مراکز دیگر، به طور نمونه در خصوص افزایش قیمت بنزین نمایان گردید.
و) در شهرستانهای رودسر و املش نیز به دلیل عدم وجود بستر مناسب جهت ورود نیروها و همچنین تاخیر زمانی در اعلام تایید صلاحیت ها، شرایط برابر رقابت را از برخی داوطلبان سلب نموده و در نتیجه، عملا رقابت میان یک‌ گروه سیاسی خواهد بود.
با توجه به بیانیه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان کشور و استان گیلان، ضمن احترام به کاندیداهای موجود در این دوره ، شورای مشورتی اصلاح طلبان شهرستان های رودسر و املش قائل به ارائه گزینه ای در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نمی باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.