×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

دکتر علی داوودی 2 - تدوین برنامه 5 ساله با آسیب‌شناسی منطقه / دنبال توریسم اقتصادی هستم / گیلان محل سرایداری نیست - املش

دکتر علی داوودی پزشک و متخصص پزشکی اجتماعی و متولد شهرستان املش است. وی پزشکی عمومی خود را در ایران و دوره تخصصی‌اش را در دانشگاه کارولینسکا استکهلم سوئد گذراند. این دانشگاه که در آن جایزه نوبل پزشکی داده می‌شود جزء ۴ دانشگاه برتر جهان است.

در سوابق وی ۲۲ سال خدمت در حوزه‌های مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی و انتقال خون دیده می‌شود که ازجمله آن‌ها به ۸ سال مدیرکلی انتقال خون گیلان، معاونت دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین مسئولیت‌های کشوری دیگر می‌توان اشاره کرد.

دکتر داوودی علاوه بر اینکه در بسیاری از کمیته‌ها و مجامع علمی کشوری عضویت دارد، عضویت ناپیوسته فرهنگستان علوم پزشکی و دبیر انتقال خون استان‌های مازندران گلستان و گیلان در زمان مسئولیت به‌عنوان مدیرکل انتقال خون استان گیلان را نیز در کارنامه دارد.

وی پیش از پزشکی سه سال به تحصیل در دوره مهندسی کشاورزی در دانشگاه مشهد مشغول بود که پس از انصراف به تحصیل در رشته پزشکی پرداخت.

داوودی در زمان جنگ تحمیلی نیز به‌صورت داوطلبانه در جبهه حق علیه باطل حاضر شد و افتخار دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی در کنار دوستان و همکلاسی‌های ایثارگر و شهیدش نصیب وی شد.

در ادامه گفت‌وگوی تفصیلی و خواندنی پایگاه خبری «با مردم» با دکتر علی داوودی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه شهرستان‌های رودسر و املش را می‌خوانید.

لازم است مردم در این انتخابات حضور فعال و گسترده‌تری داشته باشند

داوودی پیرامون انتخابات ۹۸ به خبرنگار «با مردم» می‌گوید: با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه و تحرکات دشمنان جمهوری اسلامی ایران، طبیعتاً لازم است که همه مردم در این انتخابات حضور فعال و گسترده‌تری داشته باشند تا این امنیت و اقتدار ملی کشور عزیزمان روزافزون شود. نگاه جهانیان به ایران اسلامی همیشه یک نگاه خاص بوده و هم ازنظر ژئوپلیتیکی و سیاسی و هم ازنظر مسائل دینی ایران همیشه ام القرا جهان اسلام است.

وی عنوان کرد: امسال با نیت و هدف “مجلس نو” برای انتخابات شهرستان‌های رودسر و املش وارد شدم. بنده به‌عنوان یک پزشک دنبال تغییر هستم، دنبال این هستم که ان‌شاءالله در کشور ما یک مجلسی نو را بسازیم، چون معتقدم این ساختاری که درگذشته بوده نتوانسته موفق باشد.

معتقدم باید نگاه دیگری در مجلس حکم‌فرما بشود

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه شهرستان‌های رودسر و املش ادامه داد: چه در برنامه‌های ۵ساله سند توسعه‌بخشی و چه در سندهای بالادستی که بایستی در جهت رفاه اجتماعی صورت بگیرد کمتر عمل شده است؛ من خودم معتقد به این هستم که باید نگاه دیگری در مجلس حکم‌فرما بشود. جوان‌گرایی، افزایش نیروهای متخصص و موارد خاصی دیگر باعث می‌شود برنامه‌ریزی‌های ما در منطقه تأثیرات خودش را نشان بدهد.

دکتر علی داوودی 4 - تدوین برنامه 5 ساله با آسیب‌شناسی منطقه / دنبال توریسم اقتصادی هستم / گیلان محل سرایداری نیست - املش

تدوین برنامه ۵ ساله با آسیب‌شناسی منطقه

این پزشک متخصص بابیان اینکه برنامه‌های کوتاه‌مدت و درازمدتی را در بخش‌های مختلف برای منطقه خودمان طراحی کردیم، خاطرنشان کرد: این برنامه با کمک دانشجویان، مدیران منطقه، افراد ذی‌نفوذ و تأثیرگذار و متخصص و همچنین سایر عزیزان با آسیب‌شناسی منطقه و به‌صورت یک برنامه پنج‌ساله طراحی‌شده که ان‌شاءالله اگر لایق رأی مردم بودیم، بتوانیم این برنامه‌ها را عملیاتی و اجرایی کنیم.

دکتر داوودی اظهار داشت: بر اساس گزارشات، شهرستان رودسر در بسیاری از شاخص‌های زیربنایی ازجمله آب برق و همچنین شاخص مخابرات در رتبه شانزدهم استان قرار دارد. در بی‌سوادی نیز گویا رودسر رتبه اول را دارد.

وی افزود: وقتی شاخص‌های زیربنایی توسعه پایین باشد طبیعتاً حرف دیگری برای گفتن وجود نخواهد داشت، وقتی می‌توانیم ادعا کنیم که فضای کسب‌وکار برای جوانانمان در محیط اینترنت ایجاد خواهیم کرد که زیرساخت مخابراتی خوبی را داشته باشیم.

رودسر و املش در بسیاری از موارد پایه و زیربنایی دچار ایراد هستند

دکتر داوودی ادامه داد: شهرستان‌های رودسر و املش در بسیاری از شاخص‌ها و موارد پایه و زیربنایی دچار ایراد هستند و این جلوی توسعه و پیشرفت منطقه را گرفته است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه شهرستان‌های رودسر و املش تصریح کرد: چرا به رودسر و املش آن‌طور که باید توجه نشده، مردم ما لیاقت بیش از این‌ها را دارند و با کمک این مردم خوب برنامه‌ریزی‌هایی را در جهت توسعه این دو شهرستان انجام داده‌ایم.

در برنامه‌های بنده در حوزه کشاورزی، بحث صنایع تبدیلی دنبال شده است

وی عنوان کرد: در برنامه‌های بنده در حوزه کشاورزی، بحث صنایع تبدیلی دنبال شده است. به‌طور مثال در حوزه چای معتقدیم اگر بخواهیم خام فروشی و عدم تبدیل چای به فرآورده‌های دیگر را ادامه دهیم در ۵ سال آینده بسیاری از باغات چای تبدیل به ویلا خواهند شد.

دکتر داوودی اضافه کرد: اگر نتوانیم این موضوع را کنترل کنیم و بحث صنایع تبدیلی را دنبال نکنیم، همین باغات چای شهرستان املش که به‌عنوان قطب اصلی ایران محسوب می‌شود و بیشترین چای منطقه کشور را تأمین می‌کند به سمت تغییر کاربری می‌روند که این‌طور نیز شده و متأسفانه حتی برخی از باغات چای به حال خود رهاشده است.

این پزشک متخصص تأکید کرد: ازنظر بنده قیمت خرید تضمین برگ چای پایین است، ۱۸۵۰ تومان ۲۲۰۰ تومان قیمت کمی است، کمتر از ۵۰۰۰ تومان قیمت مصوب هیچ‌وقت جواب نخواهد داد و مطمئن باشید باغات تبدیل خواهد شد. بعضی از کارخانه‌داران قیمت بیشتری نسبت به قیمت مصوب به چای‌کاران می‌دهند تا چای خود را به این کارخانه‌ها عرضه کنند و این نشان می‌دهند که نرخ مصوب آن‌قدر نیست که بتواند بازار رقابتی کارخانه‌داران ما را ارضا کند.

دکتر علی داوودی 1 - تدوین برنامه 5 ساله با آسیب‌شناسی منطقه / دنبال توریسم اقتصادی هستم / گیلان محل سرایداری نیست - املش

فاصله قیمت فروش باقیمت تولید چای خیلی زیاد است

وی به خبرنگار «با مردم» گفت: فاصله قیمت فروش باقیمت تولید چای خیلی زیاد است، این به ضرر مصرف‌کنندگان ما خواهد بود ضمن اینکه به نفع تولیدکنندگان ما نیز نخواهد بود.

دکتر داوودی افزود: معتقدم فضای ارسال چای یا محصولات تبدیلی برای کشورهای حاشیه کاملاً وجود دارد و این فرصت خوبی برای احیای باغات چای است، می‌توانیم نوشابه یا بستنی چای درست کنیم یا حتی همان‌طور که در برنامه‌های بنده نیز آمده به‌عنوان یک محصول تبدیلی می‌توانیم از دانه‌های چای در تولید روغن مخصوص چای استفاده کنیم که طبیعتاً این می‌تواند در بازار مصرف داخلی و خارجی یک ارزش‌افزوده بالایی برای مردم ما ایجاد کند و به طبع باعث اشتغال‌زایی نیز خواهد شد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه شهرستان‌های رودسر و املش  اظهار داشت: به‌واسطه مسئولیتی که دارم گاها سفرهایی به خارج از کشور می‌روم، امسال نیز همچون گذشته به‌عنوان مسئول گروه پزشکی اربعین حسینی به عراق رفتم. در سمت کربلا در شهر مهران که موکب املش و رودسر در آنجا قرار دارد،عزیزان یزدی را دیدم که با دوستان املشی ما ارتباط داشتند وقتی سؤال کردم شما چه آشنایی با همشهریان ما دارید گفتند که ما چای املش را می‌بریم در عراق اسانس می‌زنیم و درنهایت به سریلانکا می‌فروشیم.

وی افزود: قیمت صادرات باقیمت واردات چای ۵ برابر فرق می‌کند، یعنی ۵ برابر همین قیمت را از سریلانکا چای می‌خریم یا در بحث تعرفه واردات چای وقتی از ۲۰ درصد آمدن آن را به ۵ درصد رساندند یعنی محلی فراهم آوردند برای ورود چای خارجی.

دکتر داوودی گفت: همین کشور ترکیه که هم‌جوار ما است، طرح تعرفه‌ی ورود چایش پیش از ۷۰ درصد و بعضی از سال‌ها به ۸۰ درصد هم می‌رسد و این فقط به خاطر تقویت چای داخلی خودش است.

وی ادامه داد: ممکن است بگوییم بازار مصرف داخلی و نیازمندی ما زیاد است ولی تغییر ذائقه مردم به سمت چای داخلی جزو برنامه‌هایی است که وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت باید بتوانند آن را انجام دهند در غیر این صورت و با توجه به کوچ جمعیت به سمت شمال ایران مطمئن باشید باغات چای ما به ویلا و … تبدیل خواهد شد.

دکتر داوودی خاطرنشان کرد: در پنجشنبه و جمعه‌ها دو و نیم میلیون نفر به جمعیت استان گیلان افزوده می‌شود، حدود دو و نیم میلیون نفر نیز گیلان جمعیت دارد که جمعاً حدود ۵ میلیون نفر می‌شود و این جمعیت شناور بیشتر به سمت شهرهای شرق گیلان می‌آیند.

وی ادامه داد: باید این جمعیت را “خواب گیلان کار تهران” نامید و این شعار ناهمگونی هست که گیلان به محل استراحتگاه برخی تبدیل شود که در پی آن افزایش زباله و … را به همراه خواهد داشت.

دکتر علی داوودی 5 - تدوین برنامه 5 ساله با آسیب‌شناسی منطقه / دنبال توریسم اقتصادی هستم / گیلان محل سرایداری نیست - املش

دنبال توریسم اقتصادی هستم / گیلان محل سرایداری نیست

دکتر داوودی افزود: اگر در آینده به همین شیوه حرکت کنیم ما سرایدار خواهیم بود، گیلان محل سرایداری نیست، بنده دنبال اکو توریسم و توریسم اقتصادی هستم که بتواند سرمایه مولد خود را وارد گیلان کند و شغل ایجاد کند در غیر این صورت مؤلفه‌های مؤثر بر سلامت مثل خشونت و سایر مسائل مختلفی که جامعه ما ممکن است گرفتار شود به دلیل این تغییر الگوی هرم جمعیتی حتماً اتفاق خواهد افتاد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه شهرستان‌های رودسر و املش در گفت و گو با خبرنگار «با مردم» اظهار داشت: به دلیل اینکه فلات ایران خشکی دارد حرکت جمعیت از فلات ایران به سمت شمال اتفاق خواهد افتاد و ۱۵ سال آینده ۲۰ میلیون نفر در منطقه شمال ایران زندگی خواهند کرد که سهم این جمعیت از ساحل چابکسر تا آستارا حدود شش و نیم میلیون نفر خواهد بود.

وی تأکید کرد: ۱۵ سال آینده جمعیت استان گیلان حتماً ۳ برابر خواهد شد وقتی جمعیت ۳ برابر بشود ساختار بحث‌های زیربنایی ما همچون آب، برق و گاز و … هم باید متناسب با آن تغییر بکند.

دکتر داوودی تصریح کرد: اگر برای این روند رو به رشد جمعیت از الآن برنامه‌ریزی نکنیم و اگر پارلمان نتواند در این قسمت سیاست‌های کلی داشته باشد پانزده سال آینده مشکلاتمان بسیار بیشتر خواهد شد.

وی بابیان اینکه گیلان سالمندترین استان کشور است، عنوان کرد: ۱۳.۶% جمعیت ما بالای ۶۰ سال است، درشهرستان املش ۱۷.۶% و رودسر ۱۶.۷% جمعیت بالای ۶۰ سال است.

این پزشک متخصص ادامه داد: جمعیت بالای ۶۰ سال یعنی یا به دلیل عدم وجود اشتغال و … مهاجرت جوانان صورت گرفته یا اینکه خوب امید به زندگی منطقه ما بالا است که الحمدالله این‌طور نیز هست چراکه دسترسی مردم به خدمات سلامت بهتر است.

وی افزود: در آینده این رقم سالمندی باعث می‌شود که تخت‌های سالمندی، مراکز نگهداری سالمندی و همچنین تناسبات خاصی در منطقه موردنیاز باشد و برای آن باید برخی ساختارها را تغییر دهیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه شهرستان‌های رودسر و املش با اشاره به ساخت یک بیمارستان خیر ساز جدید در رودسر خاطرنشان کرد: این بیمارستان با کمک خیرین به‌خصوص با کمک ۲۲ میلیارد تومانی آقای رضازاده از خیرین منطقه ساخته خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم این بیمارستان که در موقعیت کمربندی رودسر قرار دارد، زودتر ساخته و تکمیل شود و مردم از تنکابن تا لاهیجان و آستانه بتوانند از خدمات این بیمارستان بهره‌مند شوند.

دکتر داوودی با گریز در مبحث کشاورزی عنوان کرد: بیمه محصولات کشاورزی خصوصاً در بحث برنج به ازای هر هکتار ۲۲۰ هزار تومان است ولی وامی که به کشاورز داده می‌شود همچون وام حوزه خدمات بوده و متناسب نیست.

دکتر علی داوودی 3 - تدوین برنامه 5 ساله با آسیب‌شناسی منطقه / دنبال توریسم اقتصادی هستم / گیلان محل سرایداری نیست - املش

باید سود وام‌های کشاورزی پایین‌تر باشد

وی اضافه کرد: معتقدم اگر برای بهبود کار و کیفیت کشاورزی قرار است به کشاورز وامی داده شود،باید کاری کنیم که سود این وام‌ها درصد پایین‌تری باشند تا کشاورز با افزایش راندمان کاری و فروش محصولات بتواند اقساط وام‌هایش را بپردازد.

این پزشک متخصص بابیان اینکه نباید دنبال ورشکسته کردن کشاورزان باشیم، به خبرنگار «با مردم» گفت: اگر این روندها را ادامه دهیم، مطمئن باشید که کشاورز را هم ورشکست خواهیم کرد، طبیعتاً با این وام‌های که ۱۸ درصدی که به این قشر زحمت‌کش داده می‌شود مشکلات خاص خودش برای این عزیزان حادث خواهد شد.

دکتر داوودی با اشاره به وجود باغات پرتغال در رودسر و املش گفت: کشاورزان و باغداران پرتغال مشکلاتی دارند، از بحث سردخانه گرفته تا نداشتن الگوی قیمتی مناسب، باید تضمینی دهیم که مثلاً کشاورز خیالش برای فروش محصول باقیمت مناسب راحت باشد.

وی افزود: فقط دنبال این هستیم ۴ محصول استراتژیک خودمان را سریع قیمت‌گذاری کنیم. بالاخره پرتقال هم جز محصولاتی است که باید موردحمایت دولت قرار بگیرد و حداقل یک قیمت پایه برای آن وجود داشته باشد که کشاورز نگرانی نداشته باشد.

دکتر داوودی در رابطه با تحصیلات و اشتغال جوانان اظهار داشت: متأسفانه بیکاری را به دانشگاه‌ها برده‌ایم، برنامه‌های توسعه سوم و برنامه‌ریزی‌های دیگر برای اشتغال جوانان پس از فارغ‌التحصیلی به‌خوبی اجرا نشد و اکنون با حجم عظیمی از نیروهای متخصص فارغ‌التحصیل لیسانس و فوق‌لیسانس و … خانه‌نشین مواجه هستیم که نتوانستند شغل مناسبی پیدا کنند این باعث شده نرخ بیکاری افزایش یابد.

دنبال دانشگاه‌های نسل سوم هستم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه شهرستان‌های رودسر و املش تأکید کرد: بنده به دنبال دانشگاه‌های نسل سوم هستم، دنبال کمیت دانشجو نیستیم، دنبال تعداد رشته نیستیم بلکه رشته‌هایی را درست خواهیم کرد که متناسب با منطقه باشد.

وی افزود: به‌طور مثال قاسم‌آباد در بحث صنایع چادرشب و صنایع‌دستی در سطح جهانی مطرح است، باید رشته‌های تخصصی در آنجا آورده بشود که این منطقه پیشرفت کرده و بیشتر توسعه یابد.

دکتر داوودی گفت: در قالب اصل ۴۴ که هم مجلس و هم دولت دنبال آن بودند، بنده نیز دنبال ایجاد شرکت‌های تعاونی هستم باید شرکت‌های تعاونی را فعال کنیم تا حجم زیادی از نیروهای متخصص مشغول به کار شوند.

وی افزود: اصل ۴۴ به‌جای اینکه خصوصی‌سازی باشد خصولتی شد و متأسفانه نتوانستند تعاونی‌ها را بولد کنند؛ بنده دنبال احیا این کارها هستم، دنبال این هستم که تعاونی‌ها چه در بخش کشاورزی چه در بخش صنعت چه در بخش‌های دیگر شروع به فعالیت کنند و حمایت شوند.

دکتر علی داوودی 6 - تدوین برنامه 5 ساله با آسیب‌شناسی منطقه / دنبال توریسم اقتصادی هستم / گیلان محل سرایداری نیست - املش

دنبال این نیستم که قول‌هایی بدهم که در توان من نیست

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه شهرستان‌های رودسر و املش تصریح کرد: دنبال این نیستم که به مردم قول‌هایی بدهم که در توان من نیست، در توان مملکت ما نیست، قول‌های غیر کارشناسی به مردم و صحبت کردن در رابطه با جاده‌ای که نمی‌شود درست بشود، سایت نفتی که هنوز هیچ برنامه‌ای مدونی برای آن تعریف‌نشده و حتی وزیر هم اعتقاد درست‌وحسابی به این قضیه ندارد جز ناامید کردن مردم نتیجه‌ای در برندارد.

وی افزود: مردم ما صداقت می‌خواهند، اصل اول نماینده صداقت است. صداقت در گفتار و شجاعت در رفتار باید وجود داشته باشد. نماینده‌ای که رأی بدهد شجاعت نداشته باشد رأیش را به موکلین خودش نشان بدهد به درد این مجلس نمی‌خورد.
دنبال مجلس نو هستم

دکتر داوودی اظهار داشت: من دنبال مجلس نو هستم، مجلس باید تغییر اساسی کند، با این ساختار فعلی ببینید سفره معیشت مردم چقدر کوچک‌شده، رفاه اجتماعی چقدر دچار تغییر شده و مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت چقدر تغییر پیداکرده است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه شهرستان‌های رودسر و املش در ادامه در تشریح برنامه‌هایش اظهار داشت: در نگاه کلی همان‌طور که عرض کردم دنبال راه‌اندازی و افزایش تعاونی‌ها هستم، دنبال ایجاد شرکت‌های کوچک و زودبازده هستم، معتقدم که شرکت‌های کوچک زودبازده می‌تواند در امر اشتغال مثمر ثمر واقع شود.

وی افزود: در بحث کشاورزی من دنبال صنایع تبدیلی هستم. حالا چه صنعت تبدیلی در حوزه برنج باشد چه در بحث چای باشد و سایر موارد همچون نوقان و ابریشم و…

به زباله نگاه ویژه‌ای دارم!

داوودی بابیان اینکه در بحث محیط‌زیست نگاه من به مسئله زباله نگاه ویژه‌ای است، خاطرنشان کرد: در برنامه‌های بنده به زباله و پسماند نگاه ویژه‌ای شده است، متأسفانه همان‌طور که می‌بینید زباله مشکلات فراوانی را در منطقه به وجود آورده است.

وی افزود: امسال صید ماهیان خاویار خزری در استان گیلان خصوصاً در منطقه رودسر کمتر از ۵۲ درصد نسبت به سال قبل بوده و این یعنی اینکه شیرابه‌های مختلفی از منطقه ما خارج و وارد این دریا شده و باعث شده که متأسفانه صید ما از دریا کمتر بشود.

وی اضافه کرد: وگرنه همان‌طور که آذربایجان و روسیه صید و برداشت دارند ما نیز باید همان‌طور برداشت داشته باشیم. ضمن اینکه حرکت ماهی همیشه به سمت جنوب است، با توجه به وضعیت مدارهای جغرافیایی که در دریای خزر داریم درواقع ما باید بیشترین برداشت را داشته باشیم اما به دلیل آلودگی‌های ایجادشده این‌چنین نیست.

انتقاد از عدم ثبات مدیریتی در شهرستان

دکتر داوودی در ادامه با انتقاد از عدم ثبات مدیریتی در شهرستان رودسر تصریح کرد: در طول چهار سال سه فرماندار به رودسر آمد، تا یک فرماندار اندکی مسلط می‌شد، عوضش می‌کردند، شما به تیم‌های فوتبال خارجی نگاه کنید یک مربی ۱۰ الی ۱۵ سال در تیم سرمربیگری می‌کند و می‌گوید من هنوز هم برای این تیم برنامه دارم و هنوز خیلی از برنامه‌هایمان را اجرا نکردند آن‌وقت ما عالی‌ترین مقام شهرستان و بسیاری از مدیران را با نگاه‌های غیر کارشناسی و یا سیاسی تعویض یا منصوب می‌کنیم.

وی افزود: متأسفانه این نوع نگاه‌های تنگ‌نظری، غیر کارشناسی و سیاسی باعث شده تا وضعیت ما آن‌طور که باید بشود، نباشد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه شهرستان‌های رودسر و املش با گریز به برنامه‌هایش در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی عنوان کرد: همان‌طور که گفتم دنبال خام فروشی نیستم حالا چه در بحث فندق چه در بحث گردو، دنبال روغن‌های گیاهی هستم. مسئله شهرک‌های کشاورزی را حتماً به‌خصوص در منطقه چابکسر که یک منطقه گل خیز است دنبال خواهم کرد.
توانایی ما کمتر از کشورهای دیگر نیست

وی بابیان اینکه حداقل ۴۰ کشور خارجی از آفریقای جنوبی تا مسکو برای سخنرانی و یا بازدید و … رفته‌‌ام، افزود: توانایی ما کمتر از کشورهای دیگر نیست، به‌طور مثال صنعت گل و گیاه منطقه چابکسر ما چه چیزی کمتر از هلند دارد که نمی‌توانیم یک حمایت خوب از آن کنیم؟ با برپایی یک نمایشگاه مناسب در آن منطقه حداقل می‌توان به معرفی آن بپردازیم، اقلیم خوب، هوای مناسب و دسترسی به آب کافی در این منطقه می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال‌زایی بیشتر در حوزه کشاورزی باشد.

دکتر داوودی گفت: در بسیاری از کشورهایی که صنعت پیشرفته‌تری دارند، همین اشکل برنجی که ما آن را معمولاً می‌سوزانیم و متأسفانه باعث افزایش مراجعه بیماران آسمی به بیمارستان‌ها در مرداد و شهریور می‌شود، در بسیاری از کشورهای جهان از آن خمیر نئوپان درست می‌کنند.

وی افزود: زمینه برای کار کردن وجود داد، خیلی کارها را می‌توان با کمک جوانان انجام داد، معتقدم اشتغال جوانان را با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان باید حل کنیم، باید فضای ایجاد کسب‌وکار در شرکت‌های دانش‌بنیان را با توجه به وجود حجم عظیم جوانان متخصص تحصیل‌کرده به وجود بیاوریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.