×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

t3 1582623351 asli.png - مردم به پویش «کرونا را شکست می دهیم»، بپیوندند / کاهش ساعت اداری تا پایان هفته -

دکتر ارسلان زارع دوشنبه شب در نشست مقابله با گسترش کروناویروس، به اقدامات صورت گرفته از سوی این ستاد و اطلاع رسانی به مردم از طریق صدا و سیمای مرکز استان و رسانه های جمعی اشاره و اضافه کرد ضرورت دارد اقدامات مقابله با کروناویروس با عزمی راسخ و جدیت، استمرار یابد تا بر مشکلات فائق شویم.

وی با تأکید براینکه براساس تقسیم وظایف صورت گرفته در جلسات گذشته، علاوه بر مأموریت های ذاتی باید با دقت، سرعت و حساسیت بیشتری موضوعات عملیاتی و پیگیری شود، گفت: رئیس جمهوری در تماس تلفنی با اینجانب، ضمن ابلاغ سلام به مردم و مسئولان استان و خداقوت به آنان، از تلاش های صورت گرفته، قدردانی و بر ضرورت پیگیری مستمر مسائل با جدیت و استفاده از تمامی امکانات تأکید کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت تقویت همکاری های مردم تأکید و تصریح کرد: از مردم عزیز استان انتظار دارم ضمن حفظ آرامش، مسأله شیوع ویروس کرونا را جدی تر بگیرند و رعایت توصیه های بهداشتی و مراقبتی را جزو اولویت های خود بدانند.

وی بر لزوم توجه بیشتر رسانه های جمعی، صدا و سیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جهت آگاهی بخشی بیشتر به مردم در خصوص این ویروس تأکید کرد.

وی به تماس تلفنی خود با دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پرداخت فوری تنخواه 20 میلیارد تومانی به دانشگاه علوم پزشکی استان برای هزینه های ضروری و خرید ملزومات بهداشتی اشاره و خاطرنشان کرد: معاون رئیس جمهوری دستور پرداخت مبلغ تنخواه مورد نیاز دانشگاه را برای روز سه شنبه داد.

دکتر زارع با اشاره به احصاء نیازمندی های دانشگاه علوم پزشکی استان و ارسال به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تأمین اقلام اظهار کرد: به منظور تسریع در تحقق مصوبات جلسات، ستاد پیگیری و اقدام به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه های ذیربط تشکیل تا موارد تا حصول نتیجه پیگیری شود.

وی به مذاکره با رئیس سازمان تأمین اجتماعی و نیازمندی‌ها در مراکز درمانی این سازمان اشاره و اضافه کرد: دکتر سالاری رئیس سازمان تأمین اجتماعی، آمادگی تأمین هر میزان نیروی انسانی، تجهیزات و نیز پرداخت نقدینگی را اعلام کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت آماده باش درمانگاه‌های بخش خصوصی، سپاه، تأمین اجتماعی، جهاد، آموزش و پرورش و دیگر نهادها تأکید و تصریح کرد: این درمانگاه ها باید به صورت شبانه روزی خدمات ارائه کنند تا ضمن پذیرش بیماران سرپایی، علاوه بر کاهش تراکم جمعیت در بیمارستان‌ها، بار روانی موضوع را نیز کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه اقلام تولیدی و ملزومات بهداشتی و پزشکی کارخانجات استان توسط دانشگاه علوم پزشکی خریداری شود، گفت: سازمان صمت نظارت های لازم را داشته باشد تا باتوجه به اینکه اعتبارات به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می شود، خریدها از طریق دانشگاه انجام گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت گندزدایی و ضدعفونی کردن زندان ها‌،‌ آسایشگاه های نظامیان و مدارس تأکید و تصریح کرد: اگرچه منابع اعتباری تزریق می شود اما نباید برای خرید اقلام ضدعفونی کننده منتظر اعتبارات باشیم و باید در اسرع وقت اقدام لازم توسط دستگاه‌های متولی با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ذیحسابان صورت گیرد.

وی به تعطیلی سینماها، قلیانسراها و برگزاری مسابقات ورزشی بدون تماشاچی اشاره و خاطرنشان کرد: در آخر هفته نیز ممکن است مسافرانی به استان گیلان سفر داشته باشند و قبل از نشست خبری سخنگوی دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماسی که با دکتر حریرچی داشتم؛ بر ضرورت پرهیز از سفر به گیلان در چنین ایامی تأکید کردم و اکنون نیز از هم وطنان این درخواست را دارم که از سفر به گیلان، به جد بپرهیزند.

دکتر زارع به مصوبه یکشنبه شب مبنی بر شیفت بندی کارکنان و موافقت با مرخصی استعلاجی و استحقاقی در ادارات اشاره و اضافه کرد: ساعت کاری دستگاه های اجرایی بجز نهادهای خدمات رسان، بهداشتی و درمانی از سه شنبه ششم تا پنجشنبه هشتم اسفندماه از ساعت 8 و نیم تا 12 و نیم تعیین می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.