×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

photo 2020 02 25 18 20 14 - مردم گیلان قرنطینه خوداختیاری کنند | کیت های تشخیص کرونا به گیلان می‌آید -

دکتر مهدی شادنوش در گفت وگوی ویژه خبری صداوسیمای مرکز گیلان، با اشاره به جو روانی ایجاد شده در کشور به دنبال شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: در راستای مدیریت روانی جامعه کمیته اطلاع رسانی در ستاد ملی مقابله با کرونا تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه کرونا تشخیص خاص خودش را دارد، تصریح کرد: تنها چهار مرکز در کشور توانایی شناسایی ویروس کرونا را دارند و لذا اعلام نتیجه نمونه های ارسال شده به این مراکز زمان بر بوده و پاسخ با تاخیر به استان ها می رسد.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی در گیلان از اعزام دو ویروس شناس برجسته استان به تهران خبر داد و گفت: با تلاش های صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان به زودی دستگاه های آزمایشگاهی خریداری شده به استان می آید و گیلان مستقلا کیت های تشخیص کرونا را در اختیار خواهد داشت.

شادنوش با بیان اینکه جو روانی سنگین حاکم بر شهر رشت به سایر شهرستان ها سرایت کرده است، افزود: مقابله با بیماری کرونا از عهده یک وزارتخانه و نهاد و دستگاه خارج است و مشارکت عمومی را طلب می کند. این در حالی است که با توجه به شرایط بومی و فرهنگی کشور ما امکان قرنطینه شهرها وجود ندارد و مردم باید خودشان به بهبود شرایط کمک کنند.

وی از مردم خواست قرنطینه خوداختیاری انجام دهند و خاطرنشان کرد: مردم باید حتی الامکان در خانه بمانند و مسائل بهداشتی را کاملا رعایت کنند. همچنین تعارف و رسم و رسوم را کنار بگذارند و اجازه ندهند اقوامشان سفر داشته باشند، زیرا اینگونه اقدامات به سلامت مردم لطمه می زند و شیوع ویروس را تشدید می کند.

نماینده وزیر بهداشت در گیلان با اشاره به کاهش ساعت کاری ادارات در گیلان، عنوان کرد: روسای ادارات خواستار حضور حداقل پرسنل در محل کار شوند و تا اطلاع ثانوی از دورکاری استفاده کنند. امیدواریم طی یک ماه تا ۴۰ روز آینده گردش ویروس کرونا از یک فرد به فرد دیگر را محدود کنیم؛ در غیر این صورت تداوم روند شیوع بیماری به ضرر جامعه خواهد بود.

شادنوش با تاکید بر لزوم پرهیز از افراط و تفریط درباره کرونا، گفت: نه باید کرونا را ساده بگیریم و به راحتی از کنار آن بگذریم و نه باید با جدی گرفتن بیش از اندازه زندگی را مختل کنیم. ویروس آنفلوانزای فصلی طی سال ۲۰۱۹ تنها در ایالات متحده آمریکا ۶۱ هزار کشته داد، اما کرونا که حدود سه ماه است در دنیا شایع شده، تاکنون ۲۷۰۰ کشته داده است.

وی شیوع سریع کرونا را موجب ایجاد جو روانی در دنیا دانست و یادآور شد: مردم باید علاوه بر رعایت بهداشت فردی از حضور در تجمعات و مکان های عمومی بپرهیزند و سوالات خود درباره کرونا را به صورت شبانه روز با شماره ۴۴۰۱ مطرح کنند.

نماینده وزیر بهداشت در گیلان اولویت توزیع اقلام بهداشتی و لوازم حفاظت شخصی را با بیمارستان ها و مراکز بهداشتی دانست و اضافه کرد: در گام نخست باید سلامت پزشکان و پرستاران را که در برخورد مستقیم با بیماران هستند حفظ کنیم و سپس این اقلام در اختیار آحاد مردم قرار خواهد گرفت که از طریق داروخانه های مشخص و مراکز بهداشت توزیع می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.