×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

بازداشت - عامل نصب برنامه شنود در تلفن همراه شهروند لاهیجانی دستگیر شد - برنامه شنود

سرهنگ قاسم جانعلی پور در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر دسترسی غیرمجاز فرد یا افرادی به تلفن همراه وی و شنود مکالمات و ارسال اطلاعات خصوصی برای نزدیکانش، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات شاکی و اقدامات فنی دریافتند که فردی اقدام به نصب یک نرم‌افزار خاص در تلفن همراه وی کرده و مکالمات آن را شنود می‌کند.

وی با بیان اینکه در تحقیقات تکمیلی مشخص شد شاکی مدتی قبل تلفن همراه خود را در اختیار یک تعمیرکار که از آشنایان وی بوده، قرار داده است ادامه داد: متهم موردنظر دستگیر شد

سرهنگ جانعلی پور اظهار داشت: متهم ابتدا منکر اتهامات خود شده اما پس از بررسی تجهیزات رایانه‌ای وی و پیدا شدن اطلاعات و فایل‌های شخصی شاکی، درنهایت لب به اعتراف گشود و علت این امر را درخواست دو تن از خویشاوندان شاکی اعلام کرد این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: دو متهم دیگر پرونده که خواهر و برادری ۲۵ و ۳۰ ساله بودند دستگیر و ضمن اعتراف به همراه متهم ۳۵ ساله به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: در اختیار قرار دادن تلفن همراه و وسایل رایانه‌ای حاوی اطلاعات شخصی به افراد و مراکز غیرمجاز آن هم بدون رعایت هشدارهای پلیس زمینه‌ساز مشکلات این‌چنینی می‌شود.

فرمانده انتظامی لاهیجان در پایان از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ با سایت پلیس فتا به آدرس Www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی به پلیس اطلاع دهند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.