×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

- مردم از سفر به گیلان خودداری کنند/با توجه به شرایط بومی ایران نمی توان قرنطینه انجام داد - سفر به گیلان

مهدی شادنوش گفت: با توجه به شرایط کنونی و وجود ویروس کرونا در استان گیلان از مردم تهران و سایر شهر‌ها می‌خواهیم که از سفر به این استان بپرهیزند.

وی ادامه داد: اکنون سفر به استان گیلان برای مردم سایر شهر‌ها اصلا مناسب نیست و بهتر است از سفر‌های غیر ضروری به این استان که درگیر ویروس کرونا است، خودداری شود.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان درباره انتقال کیت‌ها و دستگاه تشخیصی ویروس کرونا به این استان گفت: اقدامات مربوط به انتقال کیت‌ها و دستگاه تشخیصی ویروس کرونا در حال انجام است و دو ویروس شناس از گیلان برای دریافت آموزش‌های لازم در حال آموزش هستند.

شادنوش اظهار کرد: مردم باید در شرایط کنونی به نظام سلامت کمک کنند تا ویروس کرونا مهار شود. برخی درباره قرنطینه صحبت می‌کنند، اما با توجه به شرایط بومی ایران نمی‌توان قرنطینه را انجام داد و باید قرنطینه به صورت خود اختیاری اتفاق بیافتد و مردم از رفت و آمد بی مورد و غیرضروری خودداری کنند. این موضوع نه تنها برای گروه‌های پرخطر مثل سالمندان و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، بلکه برای همه افراد باید انجام شود تا از انتقال ویروس جلوگیری شود. اگر افراد به ویروس کرونا آلوده شوند، این ویروس را به شهر‌های دیگر هم منتقل می‌کنند. در نتیجه باید همکاری بیشتری اتفاق بیفتد تا زنجیره انتقال ویروس متوقف شود.

وی درباره شرایط ماسک طبی و مایع ضد عفونی کننده در استان گیلان بیان کرد: کارخانه‌های تولیدی بر اساس نیاز‌های گذشته تولید می‌کردند و با توجه به شوک وارد شده، نیاز کشور چند برابر شده است. با توجه به نیاز‌های جدید، وزارت صنعت نیز قول داده تا از نهایت ظرفیت کارخانه‌های تولیدی استفاده شود. امیدواریم با قول‌هایی که در این زمینه داده شده، مشکلات کمبود ماسک و موارد دیگر برطرف شود و امکانات لازم در اختیار مردم قرار بگیرد.

ایرنا

برچسب ها : ,
  1. ناشناس

    نمی تونن قرنطینه کنند ولی می تونند مانع رفت وامد بین ورودی استان و ورود مسافر بشن

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.