چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کرونا خواب ندارد / کاهش ساعات کار تاثیری ندارد / نماینده وزارت بهداشت در گیلان
    11 اسفند 1398 - 18:35
    شناسه : 168042
    0

    نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت کرونا در گیلان گفت : مردم در منازل خود بمانند و جز به اضطرار از منزل خارج نشوند.

    پ
    پ

    شادنوش - کرونا خواب ندارد / کاهش ساعات کار تاثیری ندارد / نماینده وزارت بهداشت در گیلان - مهدی شادنوش

    دکتر مهدی شادنوش روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر اینکه امروز نیاز اصلی ما در کنترل این ویروس و مدیریت شرایط؛ مشارکت و همکاری همه جانبه مردم برای پیشگیری از توسعه مبتلایان در کنار همراهی همه دستگاه ها و نهادها و بخش های مختلف است.

    وی با تاکید بر اینکه باید پیشگیری کنیم تا فرد جدیدی آلوده به این ویروس نشود، اظهار داشت : در این راستا تقاضای اکید ما آن است که مردم از بیرون رفتن خوداری کرده، حتی برای خرید مایحتاج خانواده، یکی از اعضا که آموزش های کافی را هم در رعایت بهداشت دیده باشد به طور مشخص خریدها را انجام دهد و مراقبت نموده تا آلودگی را به داخل منزل نبرد.

    کرونا خواب ندارد

    وی با تاکید بر اینکه گیلان از کانون های آلوده این ویروس است، تصریح کرد : از همان روزهای نخست بارها و بارها اعلام کردیم که کسی از خارج استان به گیلان سفر نکند.

    وی با بیان اینکه این ویروس استراحت و خواب ندارد و ۲۴ ساعته فعال است، افزود : کاهش ساعات کار و حجم کار هم تاثیری در این امر ندارد.

    وی اظهار داشت : به جز پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان و سایر نیروها و پرسنلی که حضورشان برای مقابله با این شرایط و شیوع کرونا ضرورت دارد بقیه باید در منزل بمانند و در عین حفظ آرامش، این ویروس را جدی بگیرند.

    دکتر شادنوش با تاکید بر اینکه برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیشتر مشارکت و همراهی همه بخش ها ضرورت است، عنوان کرد : اگر بخواهیم بسیار خونسرد، روند زندگی عادی و روزمره خود را حفظ کنیم ماندگاری این ویروس طولانی و شیوع آن گسترده می شود اما در صورت همراهی تک تک آحاد جامعه و بسیج همگانی مردم می تواند چرخه فعالیت ویروس را قطع کند.

    بسیج همه امکانات استان برای مقابله با کرونا

    وی با بیان اینکه اگر رعایت نکنیم شرایط خیلی بدتر خواهد شد، افزود : همه امکانات استان هم بسیج شده اما تا مردم اراده نکنند از این مساله جدی رهایی نمی یابیم.

    وی عنوان کرد : هم اکنون بیمارستان رازی با ۳۰۰ تخت در بحث خدمات دهی به مردم در این حوزه کامل فعال است، بیمارستان رسول اکرم (ص) متعلق به تامین اجتماعی هم با ۲۰۰ تخت و بیمارستان نیروی دریایی هم با ۸۰ تخت آماده خدمت رسانی به مردم است.

    وی با تاکید بر اینکه در شهرستان ها هم بیمارستان ها فعال و خدمات رسانی در حال انجام است، تصریح کرد : برنامه ریزی شده تا مردم مستقیم به این بیمارستان ها که مراکز مرجع و بستری بیماران است، مراجعه نکنتد.

    مردم با معرفی نامه پزشک به بیمارستان ارجاع می شوند

    دکتر شادنوش افزود : مردم در سطح شهر به درمانگاه ها و مطب های پزشکان که برخی تا نیمه شب نیز فعال هستند، مراجعه می کنند ودر صورت تشخیص پزشک به بیمارستان مرجع معرفی می شوند.

    وی با اشاره به حجم گسترده مراجعات به بیمارستان ها تصریح کرد : علاوه بر ضرورت همراهی مردم در حوزه بهداشتی، در بخش درمانی هم به شدت نیاز به این همکاری احساس می شود.

    پشتیبانی از فرزندانتان در خط مقدم مقابله با کرونا ضرورتی اساسی است

    نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در مدیریت کرونا در گیلان با تاکید بر همراهی مردم با همکاران و فعالان مراکز درمانی افزود : نیروهای ما چندین روز پیاپی مشغول خدمت رسانی هستند و خدمت با لباس های یکپارچه و عینک و ماسک در کنار خستگی های طولانی، فشار زیادی را به آنان وارد کرده است.

    وی عنوان کرد : اگر به این نیروها که فرزندان شما در خط مقدم مقابله با کرونا هستند روحیه داده نشود و با رفتارهایی که شایسته نیست این فشار و خستگی آنان مضاعف شود می تواند خط مقدم ما را آسیب بزند.

    وی با انتقاد از انتشار برخی کلیپ ها و فیلم ها در فضای مجازی با هدف زیر سئوال بردن عملکرد نیروهای درمانی گفت : فرزندان شما با همه توان خود با سعه صدر و آرامش در حال خدمت هستند و نباید با رفتارهای آزاردهنده و جدال های بیهوده مانع تداوم خدمت و کارآیی آنها شویم.

    دکتر شادنوش با بیان اینکه در واقع ما در شرایط جنگ هستیم، افزود: این ویروس بسیار مرزموز و آزار دهنده به ما حمله کرده و ما حتی آن را به چشم نمی بینیم و در این شرایط خیلی باید با هم مهربان و در کنار هم باشیم و نیروهای خط مقدم را پشتیبانی کنیم تا از این خطر عبور کنیم.

    وی ادامه اگر قرار باشد رزمندگان خط اول آسیب ببینید این دشمن در جبهه های بعدی به هیچ کس رحم نمی کند و باید توجه داشته باشیم از برخی اقدامات هیجانی در این شرایط ویژه خودداری نموده و منطقی و مستدل رفتار کنیم.

    وی تصریح کرد : ضمن آنکه همراهان بیماران هم بدانند که حضورشان هم برای سایر بیماران مشکل ایجاد می کند و هم خدمت رسانی ما را دچار اختلال می نماید ضمن آنکه اصرار آنان برای ماندن در بیمارستان هم خطرناک است و می تواند منجر به آلودگی خود آنان و انتقال آن به بیرون شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.