شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • خدمات درمانی به تمامی افراد دارای علائم تنفسی ارائه می شود
    19 اسفند 1398 - 14:39
    شناسه : 168429
    0

    دکتر محمدرضا نقی پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت که خدمات درمانی لازم به همه افرادی که دارای علائم تنفسی باشند، فارغ از مثبت یا منفی بودن ابتلای آنان به ویروس کرونا، در مراکز درمانی مشخص شده استان ارائه می شود.

    پ
    پ

    محمدرضا نقی پور 1 - خدمات درمانی به تمامی افراد دارای علائم تنفسی ارائه می شود - علائم تنفسی

    سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت که خدمات درمانی لازم به همه افرادی که دارای علائم تنفسی باشند، فارغ از مثبت یا منفی بودن ابتلای آنان به ویروس کرونا، در مراکز درمانی مشخص شده استان ارائه می شود.

    دکتر محمدرضا نقی پور در گفت وگویی اظهار داشت: اگرچه آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان راه اندازی شده و فعال است ولی فرآیند درمان بیماران، منوط به تشخیص قطعی نیست و همه افرادی که با علائم تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کنند، فارغ از مثبت یا منفی بودن ابتلای آنان به ویروس کرونا، خدمات درمانی به آنان ارائه می شود.

    وی تصریح کرد: مردم برای پیشگیری و درمان، به توصیه های بهداشتی که در رسانه ها اعلام می شود، توجه کنند و حتی الامکان در خانه بمانند و از ترددهای غیرضروری اجتناب ورزند.

    وی همچنین با اشاره به پویش همبستگی ملی – سلامت همگانی، از عموم مردم خواست به منظور پیشگیری ، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل این بیماری، نسبت به تکمیل پرسشنامه در سایت اقدام کنند.

    به گفته نقی پور ؛ مردم با ورود به این سامانه پرسش های موجود را تکمیل کنند و چنانچه مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شوند؛ پیگیری و مراقبت آنان از طریق واحدهای بهداشتی و درمانی تحت مجموعه وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

    وی با یادآوری اینکه درمان بیماران منوط به تشخیص قطعی ابتلا به ویروس کرونا نیست؛ نقش مردم در جلوگیری از شیوع این بیماری را مهم خواند و اضافه کرد: برخی افراد منفعت طلب بازارهای سیاه برای خرید و فروش داروهایی که اصلا درمان قطعی در کرونا نیست، راه اندازی کرده اند که باید شهروندان، هوشیار باشند و موارد بهداشتی برای عدم حضور در تجمعات را رعایت کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.