شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • سقوط بزرگ تاریخی برای قیمت نفت/ احتمال رسیدن به قیمت 20 دلاری
    29 اسفند 1398 - 12:32
    شناسه : 169044
    0

    در ادامه سیر نزولی قیمت نفت، بهای جهانی طلای سیاه عصر چهارشنبه ۱۴تا ۲۴درصد سقوط کرد و به حداقل میزان خود طی ۱۶ تا ۱۸ سال اخیر رسید.

    پ
    پ

    نفت - سقوط بزرگ تاریخی برای قیمت نفت/ احتمال رسیدن به قیمت 20 دلاری -

    به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت ۹۹) با ۶ دلار و ۵۸ سنت معادل ۲۴.۴۲ درصد کاهش به ۲۰دلار و ۳۷ سنت رسید و به کم‌ترین میزان در ۱۸ سال گذشته رسید.

    قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل ماه می (اردیبهشت/ خرداد ۹۹) نیز شامگاه چهارشنبه به وقت گرینویچ با ۱۴.۲ درصد کاهش به ۲۴ دلار و ۶۵ سنت رسید که از ماه می ۲۰۰۳ (اردیبهشت/ خرداد) تاکنون بی‌سابقه بوده است.

    بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس اعلام کرد که افت شدید تقاضای نفت در نتیجه شیوع کرونا بسیار شدید است و پیش‌بینی می‌شود که قیمت نفت باز هم کاهش یابد و به بشکه‌ای ۲۰ دلار در هر بشکه برسد، افتی که بازار جهانی نفت از سال ۲۰۰۲ تجربه نکرده است.

    براساس پیش‌بینی این بانک سرمایه گذاری، تا پایان ماه مارس (اسفند/ فروردین) شیوع کووید-۱۹، موجب خواهد شد که تقاضا برای خرید نفت هشت میلیون بشکه روزانه کاهش یابد.

    با بسته شدن شدن مدارس، شرکت‌ها و قرنطینه شدن برخی کشورها و شهرها در سراسر جهان در ۱۰ روز گذشته، قراردادهای نفتی بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده‌اند، در حالی که دولت‌ها در سراسر جهان از ساکنان خود می‌خواهند که به این قوانین پایبند باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.