×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

با مردم به نقل از همشهری آنلاین، پیشتر این مدعیان به واسطه حمایت های برخی جریانها کار خود را توسعه دادند و رسمی کردند. در این سالها هم گرچه هر از گاهی انتقادهایی مطرح می شد اما هیچگاه به این شدت نبوده که اکنون هست. در پی شیوع کرونا و حرف‌های مدعیان طب اسلامی و اقدامات عجیب و غیر منطقی هوادارن آنها مانند لیس زدن ضریح اماکن مقدس، موجب واکنش تند دانشگاه‌های علوم پزشکی و نهادهای رسمی از یک سو و جریان های جدی و با نفوذ در حوزه علمیه از سوی دیگر شد.

در وانفسای بحران شیوع کرونا بود که تجویزهای مدعیان طب اسلامی هم در فضای مجازی دست به دست شد. برخی به طنز و برخی جدی، نسخه های این افراد را منتشر می کردند. از روغن بنفشه تا داروی منتسب به امام کاظم و… داروهایی که سر نخ مدعی آنها به شیخ عباس تبریزیان می رسید. شیخ کتاب سوز! روحانی که چندی پیش با آتش زدن  کتاب مرجع پزشکی اثر هریسون حاشیه ساز شده بود.

تبریزیان، ابتدا که کرونای جدید فقط در چین شیوع داشت مدعی شد که مسلمانان به این بیماری دچار نمی شوند و چندی بعد که ویروس به ایران هم رسید نه تنها از حرف قبلی خود عقب کشید که مدعی شد داروی این بیماری را دارد!

وی ابتدا نسخه اش را در فضای مجازی منتشر کرد. حتی نامه نگاری هایی هم انجام داد و نامه هایی را با داروی ادعایی اش برای درمان کرونا برای سفیر چین در ایران و حسن روحانی رئیس جمهوری فرستاد.

در این کشاکش فرزندان آیت الله هاشمی شاهروری و آیت الله حائری شیرازی هم تصریح کردند که اعتماد پدرانشان به روازاده یکی از مدعیان طب اسلامی و کنار گذاشتن نسخه های پزشکان موجب شدت گرفتن بیماری شان و در نهایت فوت پدرانشان شده است.

طب اسلامی - جنجال ورود مدعیان طب اسلامی بدون ماسک به قرنطینه کرونایی ها/ چه کسی مجوز ورود داده است؟ -

به هر روی میزان انتقادها از این مدعیان طب اسلامی به شدت بالا گرفت. حال تعدادی از آنها با حضور بدون ماسک و گان در بیمارستان های مرجع در درمان بیماران کرونایی  مدعی شده اند که بیمار نمی شوند. یکی از آنها در ویدئویی که منتشر کرده خطاب به یکی از روسای دانشگاه علوم پزشکی می گوید : «این را برای خانم دکتری بفرستید که گفته بود اگر اینها به داخل بیمارستان بیماران کرونایی آمدند و قدم زدند من استعفا میدهم و در دانشگاه علوم پزشکی را می بندم، برای او بفرستید…»

یکی از این مدعیان طب اسلامی در ویدئویی می‌گوید: به بخش قرنطینه بیمارستان وارد می‌شویم. از شهر ووهان به شهر سوهان این ویروس آمد آن وقت پشت ماسک تو گیر کرده .. ۳۶ هزار میلیارد بودجه بهداشت … ماسک هست؟ نیست ؛ احتکار شد. ۵۳۰ میلیارد ستاد بحران …

نکته تامل برانگیز این است که قرنطینه بیماران کرونایی که باید به معنای واقعی قرنطینه باشد چطور امکان حضور این افراد در آن فراهم می‌شود. چطور اجازه می‌دهند این مدعیان طب اسلامی وارد قرنطینه و بیمارستان شوند و نسخه خود را برای بیماران بپیچند. این سئوالی است که حتما وزارت بهداشت باید پاسخگوی آن باشد.

سازمان نظام‌پزشکی: مصداق بارز تشویش اذهان عمومی چیست؟
سازمان نظام پزشکی کشور در واکنش به حضور مدعیان طب اسلامی در بیمارستان مبتلایان کرونا بدون ماسک،  این پرسش را مطرح کرده که مصداق بارز تشویش اذهان عمومی چیست؟ این شخص به اعتبار لباس خود وارد بیمارستان شده، بر بالین بیماران مظلوم حاضر شده و خلاف‌های شبه تبریزیان خود را به سبک زیر رقم زده است و کسی هم جلو او را نگرفته‌است. بدون حفاظت شخصی وارد شده و طبیعتاً شانس گرفتاری خود را بالا برده‌است و چه بسا الان ناقل است و در سطح جامعه در حال تردد است. با انگشت غیربهداشتی خود در ظرفی می‌زند که شاید با همین انگشت به صدها نفر دیگر هم زده‌است. سپس همین انگشت را دور لب و بینی بیمار بی‌دفاع کشیده، همین انگشت پر از عفونت را مجدداً به اطراف دهان  و بینی بیمار مظلوم دیگر می‌کشد و لابد دیگران را هم! از این حرکت غیر اصولی خویش فیلم می‌گیرد و در شبکه‌های اجتماعی توزیع می‌کند تا تظاهر کند همه پزشکان و مسئولین اشتباه می‌کنند و ایشان با طب خودساخته اسلامی مسئول مداوای بیماران کرونایی است! مصداق بارز تشویش اذهان عمومی چیست؟»

سازمان نظام پزشکی کشور در واکنش به حضور مدعیان طب اسلامی در بیمارستان مبتلایان کرونا بدون ماسک، این پرسش را مطرح کرده که، “مصداق بارز تشویش اذهان عمومی چیست؟”

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.