×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 

سی‌تی‌اسکن - در روزهای اول از هر ۱۰۰ سی‌تی‌اسکن ۸۰ مورد مبتلا به کرونا بود - سی‌تی‌اسکنعبدالرضا فاضل عصر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: ۱۶ بیمارستان استان در این مدت درگیر کرونا بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ بیمارستان درگیر خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند و در حال حاضر ۱۰۳ بیمار در بیمارستان صیاد شیرازی بستری هستند و این در شرایطی است که در مقطعی این تعداد ۳۶۰ بیمار بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۸۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند، خاطرنشان کرد: اکثر بیمارستان‌های استان فقط چند تخت محدود درگیر بیماران کرونایی است و حتی در شهری مثل آزادشهر سه بیمار‌کرونایی بستری است.

فاضل بیان کرد: در راستای کاهش شیوع این بیماری و مراجعه بی مورد به بیمارستان‌های استان مرکز تلفن ۳۱۶۳۶۳ بسیار‌موثر بوده و سطح آگاهی مردم را بالا برده است.

وی اضافه کرد: در ابتدای شیوع این بیماری در استان گلستان به شدت با مشکل کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده روبرو بودیم که خوشبختانه با ورود جهادی بسیج و مردم اتفاقات خوبی در این حوزه رخ داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳ کارخانه تولیدکننده مواد ضدعفونی در استان فعال است، تصریح کرد: طرح غربالگری با مشارکت سپاه و بسیج به نحو احسن اجرا شده و تقریبا ۹۹ درصد مردم استان غربالگری شده‌اند و بر اساس این غربالگری تنها یک هزار و ۹۰۰ نفر با علائم شناسایی شده است.

فاضل گفت: در حالی که بر اساس پیش‌بینی‌ها ممکن بود ۷۰ درصد مردم استان مبتلا شوند اما این آمار نشان می‌دهد چنین اتفاقی نیافتاده و اقدامات موثر بوده است.

وی تاکید کرد: یا هنوز به پیک بالای بیماری نرسیده‌ایم یا ویروس ماهیتش را در استان تغییر داده و در صورت احتمال اول نشان می‌دهد اقدامات پیشگیرانه و در خانه ماندن بسیار موثر و راهگشا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: در روزهای نخست از هر ۱۰۰ سی‌تی اسکن ۸۰ مورد مثبت نشان داده می‌شد اما امروز این آمار در استان به کمتر از ۲۰ مود رسیده است.

فاضل گفت: اگر مردم همین روند رعایت را پیش بگیرند تا انتهای اردیبهشت می‌توانیم بگوییم دیگر تهدید این بیماری را نخواهیم داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.