×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

دکتر محمد حسین قربانی - باید کنترل شرایط همراهی های مردم تداوم یابد / باور کاهش خطر کرونا شروع بحرانی بزرگتر است - کرونا

دکتر محمد حسین قربانی روز یکشنبه با اشاره به افزایش ترددها در سطح شهرها و معابر در یکی، دو روز اخیر و ابراز نگرانی از آن افزود : تصمیمات اخیر و طرح برخی مباحث از سوی مسئولان نباید موجب شود حساسیت مردم نسبت به این ویروس کاهش یابد و تصور شود شرایط عادی شده است.

وی با بیان اینکه دوگانگی در مواضع و سخنان مسئولان مردم را سر دو راهی قرار می دهد، عنوان کرد : پروتکلی در رابطه با این مقابله در حال ارائه است و رئیس جمهوری هم امروز تاکید کرد که همچنان باید یک سوم نیروهای ادارات در محل کار حاضر و بقیه به صورت دورکاری فعالیت کنند.

وی افزود : به عنوان یک کارشناس باور دارم و بارها هم اعلام کرده ام؛ این ویروس حد و مرز نمی شناسد و حلقه اتصالی آن همچنان نه تنها در این استان و کشور که در دنیا برقرار است و حتی برخی کشورها چون چین که قرنطینه را برداشتند دوباره ناچار به برقراری آن شدند.

وی تصریح کرد : الان نگرانی ها و دغدغه هایی از بابت فضای کسب و کار، معیشت و اقتصاد مردم مطرح است که مقوله مهمی است و باید در این شرایط برای آن راهکاری مناسب و کارشناسانه ارائه کرد اما نباید مردم تصور کنند که شرایط عادی شده و می توانند زندگی خود را به روال معمول بازگردانند.

باید کنترل شرایط همراهی های مردم تداوم یابد

وی ادامه داد : از سویی مردم تا به امروز همراهی خوبی در رعایت توصیه ها بهداشتی و ایمنی بویژه ماندن در خانه داشتند اما باید به طور جدی همچنان رعایت بهداشت فردی و پویش در خانه ماندن و خروج از منزل جز به اضطرار مبنای عمل همگان باشد.

دکتر قربانی افزود : هر چند برخی برای معیشت و زندگی و اقتصادشان ناچارند از خانه خارج شوند اما باید آن را به حداقل برسانند زیرا پای سلامتی خود، خانواده و فرزنداشان که برای آنان تلاش می کنند، در میان است.

وی ابراز امیدواری کرد : مباحث اقتصادی و فعالیت بنگاه های اقتصادی با رعایت پروتکل ها انجام شود.

وی تصریح کرد : این موضوعات در کنار کاهش حضور کارکنان در ادارات و نهادها به عنوان مصوبه ستاد ملی کرونا لازم الاجراست و باید از سوی همه بخش های مربوطه رعایت شود و همراهی مردم را هم همانند هفته های اخیر تداوم یابد تا بتوانیم بر اپیدمی این ویروس و بیماری فائق آییم.

تلاش برای خدمات دهی بیمارستان ها به بیماران غیر کرونایی

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت گیلان در شرایط نسبی باثباتی از نظر شیوع کرونا قرار دارد، گفت : در تلاش هستیم با روند کاهشی آمار مبتلایان و افراد بستری، بیمارستان های خصوصی و نیز بخشی از ظرفیت بیمارستان های دولتی را دوباره به درمان ها الکتیو و اورژانسی و سایر بیماران نیازمند درمان، اختصاص داده و از زیر بار درمان بیماران کرونایی خارج کنیم که این امر وابسته به همراهی و همکاری مردم است .

وی با بیان اینکه هفته هاست که خدمت رسانی بیمارستان ها به دلیل بحران شیوع کرونا به بیماران غیرکرونایی مختل شده، ابراز امیدواری کرد : با تداوم همراهی مردم در رعایت توصیه ها و در خانه ماندن؛ بیمارستان ها و مراکز درمانی بتوانند از این پس بخشی از خدمات معمول خود به بیماران اورژانسی در سایر بخش ها را انجام دهند.

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.