×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

با گذر از زندگی روزمره شلوغی های گاه و بی گاه آن، نمی توان گفت چه موقع ممکن است مسیر شما به پاک کردن یک تکه آدامس چسبیده بر روی فرش بیافتد. هر چند این تجربه ای است که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید. هر ساله بیش از ۱۰۰۰۰۰ تن آدامس توسط افراد مختلف بر روی کر زمین مصرف می شود و باید بدانید که تمام آنها به سطل زباله انداخته نمی شوند! این ماده چسبنده می تواند در ناخوشایند ترین مکان ها بیافتد و تمیز کردن آن نیز همیشه آسان نیست. اما وقت دیدن آن نیازی نیست وحشت کنید! قالیشویی مشهد این راهنمای مفید را به شما برای از بین بردن آدامس از فرش ارائه می کند.

قالیشویی قدس - پاک کردن آدامس از سطح فرش - بهترین قالیشویی در مشهد

چگونه می توان لکه آدامس را از فرش بیرون آورد؟

اگر نیاز دارید یک لکه آدامس را از فرش خود جدا کنید، می توانید به راحتی و در چند مرحله ساده این کار را انجام دهید. مانند اکثر لکه ها، وقتی می خواهید لکه آدامس را از فرش جدا کنید، بهترین شرط بندی شما این است که در اسرع وقت انجام دهید. هر چه مدت زمان قرار گیری لکه آدامس بر روی فرش شما بیشتر باشد، برداشتن آن نیز سخت تر است.

  1. چند مشت یخ را درون کیسه در بسته بگذارید.
  2. کیسه یخ را مستقیماً روی لکه ادامس قرار دهید. این گزینه باعث می شود آدامس سفت شود، بنابراین برداشتن آن نیز راحت تر خواهد بود.
  3. برای خراشیدن کامل آدامس از سطح فرش از یک ابزار تیز استفاده کنید.
  4. لکه آدامس را مستقیماً به مایعات تمیز کننده آغشته کنید.
  5. سپس آن را با یک پارچه سفید یا پارچه تمیز کنید.

هنگامی که صحبت از بین بردن آدامس می شود، چند گزینه در اختیار شما است. اگر یکی از گزینه ها کار نکند، قطعاً باید راه حل بعدی را امتحان کنید. راه حل مناسب شما ممکن است به نوع آدامس و جنس فرش بستگی داشته باشد و این که چه مدت در الیاف فرش نفوذ کرده است. در برخی موارد شما در خانه و به تنهایی نمی توانید این لکه سمج را از بین ببرید به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم برای حل این مسئله از بهترین قالیشویی در مشهد کمک بگیرید. همکاران ما در قالیشویی آنلاین مشهد با استفاده از تجربه و حرفه خود در زمینه رفع انواع لکه ها از روی سطح فرش و قالیچه می تواند راه حل نهایی شما باشد.

ترفند استفاده از سشوار

با توجه به حساسیت لکه آدامس به دما، روش بعدی شامل گرمای شدید می شود. سشوار خود را روشن کرده و آن را در بالاترین درجه حرارت تنظیم کنید. سپس آن را مستقیماً روی لکه آدامس قرار دهید و در حد یک فاصله کوچک از آن دور شوید و صبر کنید تا باقی مانده آدامس سخت شده و شروع به ذوب شدن کند. پس از آن با استفاده از یک ابزار، پارچه تمیز یا کیسه پلاستیکی، آدامس ضعیف شده را به راحتی از فرش جدا کنید. آن ناحیه را با محلول تمیز کننده فرش پاک کرده و سپس خشک کنید.

گزینه نهایی پاک کردن لکه آدامس در خانه، ایتفاده از سرکه سیب

اگر در خانه موفق به تمیز کردن لکه آدامس نشدید، می توانید از سرکه سیب برای این کار استفاده کنید. سرکه سفید برای از بین بردن بدترین لکه های فرش شما به خوبی کار خواهد کرد. آب و سرکه را به نسبت های مختلف مخلوط کنید تا همه چیز از لکه های سخت مانند لکه آدامس گرفته تا رفع بوی نامطبوع ادرار حیوان خانگی شما را برطرف خواهد کرد.

سرکه و دو برابر آب ولرم را در یک بطری اسپری تهیه کنید. ناحیه آسیب دیده را به محلول آغشته کنید و بگذارید چند دقیقه بماند، سپس لکه را با یک پارچه تمیز و سفید پاک کنید. برای لکه ای قوی تر، محلول را روی یک پارچه سفید بریزید، سپس این مرحله را چند بار تکرار کنید تا لکه از بین برود. این کار را برای لکه های باقی مانده از حیوان خانگی خود و همچنین برخی از لکه های ناشی از ریختن قهوه، چای یا جوهر نیز می توانید انجام دهید. برای ایجاد اطمینان خاطر، ابتدا مقداری از سرکه را برای قسمتی از فرش ( به عنوان مثال یک گوشه کوچک از آن ) آزمایش کنید تا مطمئن شوید بر روی رنگ فرش تأثیر نمی گذارد. از محلول آب و سرکه رقیق همچنین برای از بین بردن بوی نامطبوع فرش و قالیچه خود نیز می توانید استفاده کنید. برای این کار بطور مساوی سرکه و آب خنک را در یک بطری اسپری ترکیب کنید، سپس کل فرش را به اندازه کافی اسپری کنید تا الیاف مرطوب شوند. سپس بگذارید فرش خشک شود. این کار را با پنجره باز شده انجام دهید تا سرعت خشک شدن فرش بیشتر شود. نگران بوی سرکه نباشید زیرا به سرعت از بین خواهد رفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.