×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

مسلما شما هم برای سفر به شهر باکو،در پی این خواهید بود که از برترین دیدنی های شهر بازدید کنید و سفر خود را با برنامه ریزی و هدفمند بگذرانید.به همین منظور ما در این بخش قصد داریم تا بخشی از این جاذبه ها را به شما معرفی کنیم تا در سفر به شهر زیبای باکو از آن دیدن کنید.قبل از هر چیزی باید بدانید که برای سفر به باکو،نیاز به ویزای آذربایجان خواهد داشت.

۱.ونیز کوچک

ونیز کوچک واقع در بلوار باکو، شهر کوچکی است که در سال ۱۹۶۰ بنا شده است. در سال ۲۰۱۲ مساحت آن تا حدود ۱۰۰۰۰ متر مربع افزایش یافت. توسعه ی این شهر شامل گسترش تعداد کانال ها و ساخت پل های متعدد و دو رستوران با سرو غداهای فرنگی و محلی می شد. این شهر دارای دو جزیره بزرگ و چندین جزیره ی کوچک می باشد که با پل های سنگی مزین و زیبا به یکدیگر متصل شده اند و همچنین قایق های کوچکی را بر روی آب ساکن و تمیز ان میبینید که در حال حرکت می باشند.

جاذبه های سفر به شهر باکو 1 - برترین جاذبه هایی که در سفر به شهر باکو باید دیدن کرد - Targoviy

قایق ها قادر به حمل ۴ نفر می باشند که یکی از این ۴ نفر لیدر و مابقی گردشگران هستند. به دلیل موقعیت مکانی این شهر که درست در نزدیکی ساحل دریای خزر واقع شده است، شما احساس می کنید که واقعا در ونیز هستید و می تواند خاطره ای به یاد ماندنی در ذهن شما ثبت کند و لحظات خوشی را برای شما فراهم سازد.

۲.خیابان نظامی باکو

علاوه بر امکانات خرید و تفریحی، Targoviy معروف است برای ساختمان های آن.ساختمان های واقع در اینجا کوچک هستند و معماری قرن نوزدهم را نشان می دهند.یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه خیابان، چراغ های منحصر بفرد است.خیابان نظامی باکو (خیابان تارگوی) در شب روشن تر از روز به نظر می رسد.بسیاری از چراغ ها بر روی ساختمان ها ساخته می شوند که باعث می شود ساختمان در شب ظاهر شود. علاوه بر این، لوستر هایی که ساختمان ها را متصل می کنند چشم انداز چشمگیری در این خیابان ایجاد می کند.

جاذبه های سفر به شهر باکو 2 - برترین جاذبه هایی که در سفر به شهر باکو باید دیدن کرد - Targoviy

خیابان نظامی (خیابان تارگوی) ،به عنوان یکی از خیابان های اصلی شهر باکو،دارای رستوران های مشهوری است.در اینجا میتوانید غذاهای سنتی، آسیایی و اروپایی و همچنین بسیاری از مارک های معروف مانند Hard Rock باکو، Mc Donald’s، KFC، Entrée و غیره را پیدا کنید.کافه های محبوب مانند Starbucks، Gloria Jeans و…  نیز در اینجا یافت میشود.علاوه بر این، بسیاری از میخانه ها در باکو در خیابان نظامی (Targoviy) یا فقط چند دقیقه دور از آن واقع شده اند.پیشنهاد ما این است،فرقی ندارد که با تور زمینی باکو یا تور هوایی باکو به این شهر زیبا سفر میکنید،حتما از این خیابان دیدن کنید.

۳.بلوار باکو

بلوار در طول دریای خزر، یک محل زیبا با طول چند کیلومتری است که گوهر واقعی این شهر است.بلوار باکو (همچنین به عنوان پارک ملی شناخته می شود) یک تفرجگاه است که در سال ۱۹۰۹ تاسیس شده است که موازی با دریای باکو است.تاریخچه آن به بیش از ۱۰۰ سال میرسد، درست زمانیکه دکل های نفتی باکو در امتداد ساحل دریای خزر ساخته شدند و زمانی که ساحل مصنوعی ساخته شد.این پارک حدود ۳ کیلومتر و ۷۵۰ متر است و در سواحل جنوبی دریای خزر واقع شده است.بوار ساحلی باکو از میدان پرچم ملی آغاز می شود و به میدان آزادی می رسد.پروژه توسعه انبوه بلوار باکو با هدف ایجاد شرایط راحت تر برای ساکنان پایتخت و مهمانان برای استراحت و ورزش در شرایط راحت تر در ساحل دریای خزر صورت گرفته است.

جاذبه های سفر به شهر باکو 3 - برترین جاذبه هایی که در سفر به شهر باکو باید دیدن کرد - Targoviy

۴.ایچری شهر یا شهر قدیمی باکو

ایچری شهر یا شهر قدیمی باکو، مرواریدی در قلب میراث فرهنگی آذربایجان است که دارای هزاران سال قدمت است و در مرکز تاریخی باکو قرار گرفته است و به عنوان نماد ملی کشور آذربایجان شناخته میشود.این نماد تاریخی،با نام آکروپلیس ( دژ) باکو،ایچری شهر یا شهر قدیمی باکو شناخته میشود. ایچری شهر نام خود را در پی توسعه اقتصادی قرن نوزدهم گرفته است.همانطور که صنعت نفت در باکو توسعه یافت، شهر فراتر از دیوارهای قلعه گسترش یافت، بنابراین یک شهر درونی و بیرونی شکل گرفت. شهر درونی هنوز یک موجود زنده با زیرساخت است و حدود ۱۳۰۰ خانوار در آن زندگی میکنند.لازم به ذکر است که پیشنهاد میدهیم هنگام رزرو هتل در باکو،در نزدیکی ایچری شهر هتل بگیرید تا به همه جا دسترسی داشته باشید.

جاذبه های سفر به شهر باکو 4 - برترین جاذبه هایی که در سفر به شهر باکو باید دیدن کرد - Targoviy

این قسمت از باکو،به تنهایی دارای چند جاذبه است که به شرح زیر است.

  • کاروانسرای بخارا
  • مسجد محمد در شهر قدیمی باکو
  • برج یا قلعه دختر باکو در شهر قدیمی باکو
  • مجموعه کاخ شیروانشاهان در شهر قدیمی باکو

۵.مرکز فرهنگی حیدر علی اف

مرکز حیدر علی اف به عنوان یکی از جاذبه های اصلی توریستی در شهر باکو محسوب می شود و همچنین نماد آذربایجان مدرن و مدرن باکو است.Zaha Hadid، طراح این بنای زیبا است.معمار شناخته شده در سراسر جهان که موفق شد با طراحی این بنای بینظیر برنده جایزه معماری معتبر Pritzker Architecture و طراحی سال  شود. شکل کلی مرکز فرهنگی حیدر علی اف مشابه یک موج در حال صعود به سمت آسمان است.

جاذبه های سفر به شهر باکو 5 - برترین جاذبه هایی که در سفر به شهر باکو باید دیدن کرد - Targoviy

همچنین فراموش نکنید که برای سفر به باکو،نیاز به ویزای آذربایجان خواهد داشت.

موفق باشید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.