پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • میزان خسارت میلیاردی کرونا به فرهنگ، هنر و رسانه گیلان
    29 فروردین 1399 - 18:37
    شناسه : 170191
    0

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت:کرونا ۱۵۳ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان خسارت وارد کرده است.

    پ
    پ

    فیروز فاضلی - میزان خسارت میلیاردی کرونا به فرهنگ، هنر و رسانه گیلان -

     

    فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به خسارت ۱۵۳ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریالی کرونا به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان، گفت: پیگیر جلب حمایت برای فعالان این حوزه‌ها هستیم.
    او افزود: تعطیلی دو ماه گذشته فعالیت فرهنگی و هنری به این قشر آسیب و خسارت‌های فراوانی وارد کرده است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه، با تعطیلی فعالیت‌ها و حضور فیزیکی در عرصه‌های اجتماعی، اما تلاش فعالان این حوزه‌ها تعطیل نشده بود، گفت: در ایام قرنطینه به ویژه در نوروز ۹۹ شاهد تلاش هنرمندان و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای برای ایجاد فضای امید و نشاط در سطح جامعه بودیم.

    فیروز فاضلی با اشاره به اینکه، هنرمندان و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای این استان نیز از کارزار عقب نمانده و اقدامات خوبی انجام داده اند، افزود: اجرای نمایش، معرفی کتاب و کتابخوانی و انتشار آن در فضای مجازی و حتی برگزاری کنسرت‌های موسیقی به صورت آنلاین تنها بخش کوچکی از فعالیت فعالان حوزه‌های هنری و فرهنگی در ایام قرنطینه بوده است.

    او به نقش مهم رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه و کاهش بار روانی و استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد وگفت: قطعاً اگر تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه نبود نمی‌توانستیم موفقیت‌های خوبی در استان در زمینه کنترل نسبی این ویروس به دست آوریم.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه متأسفانه تعطیلی فعالیت فرهنگی و هنری به فعالان این بخش آسیب‌های فراوانی در حوزه اقتصادی وارده کرده است، افزود:همه بخش‌های فرهنگی و هنری و حتی رسانه به ویژه رسانه‌های مکتوب از این آسیب در امان نبوده است.

    فیروز فاضلی در ادامه با اشاره به پیگیری برای جبران بخشی از این آسیب و خسارت‌ها، گفت: با توجه به اینکه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه از اقشار آسیب پذیر جامعه محسوب می‌شوند نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند و ما نیز اقدامات و تلاش‌های فراوانی برای جلب حمایت برای فعالان این حوزه انجام داده ایم.

    اوبه برآورد خسارت‌های وارد شده به بخش‌های فرهنگی و هنری و رسانه در سطح استان اشاره کرد و افزود: در بخش فرهنگی و رسانه استان گیلان هزار و ۷۳۲ واحد کسب و کار در حوزه‌های مختلف با اشتغال چهار هزار و ۵۵۳ نفر فعال هستند که تعطیلی فعالیت‌ها در مجموع ۱۲۴ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال به این حوزه خسارت وارده کرده است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به فعالیت ۱۴ هزار و ۷۱۷ واحد کسب و کار در حوزه هنری، سینمایی و موسیقی استان، گفت: در این بخش چهار هزار و ۲۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند که تعطیلی برنامه‌ها و مراکز هنری ۲۸ میلیارد و ۴۳۸ میلیون ریال به این حوزه خسارت وارده کرده است.

    فیروزفاضلی به اعلام خسارت ۹۷۶ میلیارد تومانی حوزه فرهنگ و هنر و رسانه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: سهم فرهنگ، هنر و رسانه گیلان از این میزان خسارت، ۱۵۳ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال است که امیدواریم با نگاه ویژه دولت و اختصاص اعتبارات لازم خسارت فعالان این حوزه جبران شود.

    منبع:گیل خبر

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.