جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چگونه از پوست خود در مقابل شستشوی مداوم دست ها محافظت کنیم؟
    31 فروردین 1399 - 15:00
    شناسه : 170333
    0

    ویروس کرونا این روز ها تمام ابعاد زندگی افراد را تحت تأثیر قرار داده و کلیدواژه هایی، چون شستشوی مکرر دست ها و ضدعفونی سطوح،بیشتر از هر چیزی در اخبار و منابع مختلف شنیده و مبادله می شود.

    پ
    پ

    دست ها - چگونه از پوست خود در مقابل شستشوی مداوم دست ها محافظت کنیم؟ - شستشوی دست ها

    باشگاه خبرنگاران/ ویروس کرونا این روز ها تمام ابعاد زندگی افراد را تحت تأثیر قرار داده و کلیدواژه هایی، چون شستشوی مکرر دست ها و ضدعفونی سطوح،بیشتر از هر چیزی در اخبار و منابع مختلف شنیده و مبادله می شود.

    همچنین دست ها یکی از اندام های بدن هستند که ظاهر آنها، در برخورد اول از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل است که باید همیشه نرم، صاف و سالم نگه شان داریم. مراقبت از پوست دست ممکن است راحت به نظر برسد، اما برای شستن و مرطوب نگه داشتن آن ها باید حتما از محصولات مناسب استفاده کنید تا پوست دست هایتان خشک و ترک خورده نشود. باید از دست هایتان درمقابل مواردی که می توانند آن ها را تحریک کنند، مثل خورشید، آب و کار های خانه محافظت کنید.

    در روز های اپیدمی ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی مانند شست وشوی دست ها برای جلوگیری از انتقال و سرایت ویروس بسیار مهم است؛ بنابراین به محض تماس دست با سطوح باید دست ها شسته شود؛ اما فرآورده هایی که برای ضدعفونی استفاده می شوند هر کدام عوارضی نیز دارند که می تواند پوست را دچار مشکلاتی کنند. طبق دستورالعمل نهاد های بهداشتی، شست شوی سادۀ دست ها با آب کافی نیست؛ بلکه باید در روز چندین بار و هر بار به مدت حداقل 20 ثانیه دست های خود را با آب و صابون بشویید تا این اقدام پیشگیرانه مؤثر باشد.

    همچنین امکان دارد افزایش تعداد دفعات شستشو در این روزها، پوست دست را با مشکلاتی مواجه کند که هنگام شستن آن ها باید به موارد زیر توجه کرد:

    _ بهتر است از صابون دست، بدون رایحه باشد.

    _ از آب با حرارت بالا استفاده نکنید.

    _ خارج از منزل دستکش بپوشید.

    _ قبل از خواب یک لایه ضخیم از کرم را روی هر دو دست بمالید.

    _ در حین ضدعفونی کردن وسایل از دستکش استفاده کنید.

    _ همیشه یک کرم غیر معطر همراه داشته باشید.

    _ از محصولات شوینده دارای مهر استاندارد استفاده کنید.

    _ به خشک کردن دست ها اهمیت دهید.

    _ بهتر است روزی دو مرتبه دست هایتان را کرم بزنید.

    _ اگر پوستتان دچار خارش ترک خونریزی شد از پزشک متخصص پوست کمک بگیرید.

    متخصصان عفونی معتقدند میکروب ها در سطح پوست خیس راحت تر از پوست خشک پخش می شوند، بنابراین خشک کردن دست ها یک گام کاملا مهم است. حوله های کاغذی یا پارچه های خشک مؤثرترین روش برای پاک کردن میکروب ها بدون پخش آن ها به سطوح دیگر است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.