پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • رفع مشکل اینترنت خانگی استان گیلان؛ پهنای باند مشکلی ندارد
    02 اردیبهشت 1399 - 13:14
    شناسه : 170421
    0

    مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از رفع مشکل اینترنت خانگی این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر پهنای باند مشکلی ندارد.

    پ
    پ

    اینترنت - رفع مشکل اینترنت خانگی استان گیلان؛ پهنای باند مشکلی ندارد - اینترنت

    فرزاد توکلی امروز در جمع خبرنگاران از رفع مشکل اینترنت خانگی در استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: اقداماتی فنی در شبکه زیرساخت در سطح ملی و برخی استان‌ها از جمله گیلان انجام شده و مشکلات این حوزه برطرف شد.

    مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به اینکه در پهنای باند استان مشکلی وجود ندارد افزود: از یک ماه گذشته حدود ۲۰ هزار مشترک به ظرفیت شبکه اینترنت خانگی استان گیلان اضافه شد و ۶۰ درصد افزایش ظرفیت شبکه که از ابتدای اسفند ماه سال گذشته اعمال شده بود پاسخگوی نیاز فعلی نبود، لذا باید مشکلات فنی ایجاد شده برطرف می‌شد.

    وی با بیان اینکه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا میزان استفاده مردم از فضای مجازی بیشتر شده است و همین موضوع باعث افزایش حجم درخواست‌ها از سمت مردم می‌شود گفت: ظرفیت پهنای باند استان بیش از ترافیک شبکه است و سرویس‌دهنده‌های اینترنت هنوز به این سقف نرسیدند اما در صورت نیاز توانایی افزایش پهنای باند را داریم.

    توکلی به کند شدن سرعت اینترنت تلفن‌های همراه اشاره و خاطرنشان کرد: سرعت اینترنت تلفن همراه کند شده اما این موضوع با اینترنت خانگی متفاوت است زیرا میزان استفاده مردم از نت همراه در ساعات مختلف روز متفاوت است و تراکم ترافیکی بین دکل‌ها توزیع می‌شود.

    مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه خانه‌نشینی مردم موجب آن شده است که دکل‌های موجود در مناطق مسکونی دارای ظرفیت محدودی باشند افزود: برای رفع مشکلات ناشی از این موضوع باید دکل‌های جدیدی در مناطق نصب کنیم که این کار با توجه به حجم و گستردگی مورد نیاز در زمان فعلی ممکن به نظر نمی‌رسد.

    وی با اشاره به اینکه با رفع مشکل اینترنت خانگی مشترکان تلفن همراه می‌توانند از اینترنت خانگی استفاده کنند تا ترافیک روی بستر اینترنت همراه کم شود بیان کرد: پس از شیوع کرونا و قرنطینه خانگی مردم و ارائه ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان دچار مشکلاتی شدیم.

    توکلی با گله‌مندی از سرعت پایین، قطع شدن و عدم پاسخگویی اپراتورهای مخبرات عنوان داشت: مشکلات مربوط به کندی شبکه آموزش دانش‌آموزان(شاد) به زیرساخت‌های استانی مربوط نیست اما مردم می‌توانند مشکلات مربوط به تلفن، اینترنت و دفاتر پیشخوان را با سامانه تلفنی ۱۳۵ مطرح کنند.
    منبع:تسنیم

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.