شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ماجرای خبری که چند ساعتی دانشجویان را سردرگم کرد!
    03 اردیبهشت 1399 - 22:26
    شناسه : 170483
    1

    از ظهر امروز در فضای مجازی، برخی رسانه‌ها به نقل از یکی از مسئولان سازمان سنجش پزشکی خبری منتشر کردند مبنی بر این که دانشگاه‌های علوم پزشکی بعد از ماه رمضان بازگشایی می‌شوند. این در حالی بود که از دقایق ابتدایی واکنش های متفاوتی نسبت به صحت این خبر از طرف برخی مسئولان آموزش عالی مطرح شد.

    پ
    پ

    - ماجرای خبری که چند ساعتی دانشجویان را سردرگم کرد! - دانشجو

    به گزارش ایسنا، دکتر اکبری، قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره خبر بازگشایی کلاس‌های درس پس از ماه مبارک رمضان به ایسنا گفت: در صورت مساعد بودن شرایط و فراهم آمدن امکان برگزاری کلاس رفع اشکال برای دروسی که هم اکنون آموزش آنها به شکل مجازی برگزار می‌شود و هم چنین ارایه دروس عملی در بازه زمانی بعد از ماه مبارک رمضان تا آخر تیرماه؛ آزمون‌های پایان ترم از تاریخ اول لغایت ۱۵ مرداد برگزار خواهند شد.

    ضمن اینکه دکتر علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم نیز در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آخرین تصمیم وزارت علوم برای بازگشایی دانشگاه ها بعد از ماه مبارک رمضان اظهار کرد: تا به امروز تصمیم جدیدی در مجموعه وزارت علوم مبنی بر بازگشایی دانشگاه های زیر مجموعه ما بعد از ماه مبارک رمضان گرفته نشده است و فعلا تصمیمات قبلی قابل اجرا خواهد بود.

    وی در ادامه تصریح کرد: هر گونه تصمیم گیری در خصوص آغاز آموزش حضوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیازمند تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا است و وزارت علوم در این زمینه تابع تصمیمات ستاد خواهد بود.

    در تازه ترین واکنش نسبت به خبر نادرست بازگشایی کلاس‌های دانشگاه‌ها پس از ماه مبارک رمضان، دکتر علی اکبر حق دوست، معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز در واکنش به این خبر گفت: پیشنهاداتی در این خصوص ارائه شده است که این پیشنهادات پس از تایید در ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرایی خواهد شد.

    دکتر حق دوست ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه کلیه تصمیمات ارائه آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی پس از تایید ستاد ملی کرونا قابلیت اجرا خواهد داشت، گفت: در خصوص اخبار مطرح شده در مورد وضعیت آموزشی ترم جاری دانشگاه‌های علوم پزشکی باید تاکید کرد پیشنهاداتی در این خصوص در جلسات متعدد کارشناسی که با حضور مدیران حوزه ستادی وزارت بهداشت و معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد ارائه و همچنین پیشنهادات گروه های مختلف دانشجویی نیز دریافت و هم اکنون جمع‌بندی این پیشنهاد آماده ارائه به ستاد ملی کرونا است.

    وی در ادامه تصریح کرد: بدیهی است پیشنهادات فوق صرفاً پس از تصویب در ستاد ملی کرونا جنبه اجرایی خواهد داشت و این‌ اخبار مطرح شده صرفا در حد پیشنهاد است.

    وی همچنین افزود: در حال حاضر آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی با تمام قوت و با به کارگیری تکنولوژی های پیشرفته آموزشی برای دروس تئوری به صورت الکترونیکی و برای دوره های کارآموزی و کارورزی در مقاطع تخصصی فوق تخصصی با حضور فراگیران در بخش‌های بالینی با جدیت ادامه دارد.

    معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اولویت در ارائه آموزش‌ها حفظ کیفیت و استفاده حداکثری از فرصت زمانی موجود برای به پیش بردن اهداف آموزشی به بهترین وجه ممکن است و تلاش می شود با کمترین آسیب ترم جاری را به پایان برده و آزمون های پایان ترم و آزمون های کشوری و ملی در اولویت در اولین فرصت ممکن و پس از تایید ستاد ملی کرونا برگزار شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.