چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41342 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پروژه‌های اقتصاد مقاومتی امسال برای ۳۰۰۰ نفر در استان گیلان شغل ایجاد می‌کند
    04 اردیبهشت 1399 - 15:25
    شناسه : 170518
    0

    استاندار گیلان گفت: امسال ۴۱ پروژه اقتصاد مقاومتی در سطح استان داریم که ۶ دستگاه اجرایی مجری آن هستند و این پروژه‌ها برای ۳ هزار و ۳۳۱ نفر در گیلان شغل ایجاد می‌کند.

    پ
    پ

    ارسلان زارع - پروژه‌های اقتصاد مقاومتی امسال برای ۳۰۰۰ نفر در استان گیلان شغل ایجاد می‌کند - استاندار گیلان

    ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در سالن غدیر استانداری گیلان ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان و دستگاه‌های اجرایی مجری و پیگیر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان اظهار داشت: در حوزه اقتصاد مقاومتی سال گذشته ۱۸ پروژه با ۵۳ زیرپروژه در سطح استان داشتیم‌.

    استاندار گیلان با بیان اینکه‌‌ سال گذشته ۹ دستگاه اجرایی مسئولیت اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در گیلان را برعهده داشتند ابراز داشت: میانگین ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مربوط نشان می‌دهد که در سال گذشته گامی موثر در راستای تحقق شعار سال یعنی رونق تولید برداشتیم.

    زارع بیان کرد: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی باید براساس برنامه باشد و بدیهی است که برنامه‌ها نیز باید براساس سیاست‌ها پیش‌بینی شوند و البته سیاست‌های ما هم باید متناسب و براساس اسناد قانونی، سند بالادستی، قانون برنامه ششم توسعه، آمایش سرزمینی و همچنین سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب باشد لذا باید تلاش شود تت برنامه‌های امسال نیز باید براساس موارد مذکور تعیین شوند.

    نماینده عالی دولت در استان گیلان تصویب برنامه‌های سال ۹۹ در حوزه اقتصاد مقاومتی رت از جمله اهداف جلسه امروز دانست و گفت: امسال ۴۱ پروژه اقتصاد مقاومتی در سطح استان داریم که ۶ دستگاه اجرایی مجری و پیگیر این پروژه‌ها هستند و در تمامی پروژه‌ها همواره باید نگاه خاصی به ظرفیت اشتغال و توسعه داشته باشیم.

    وی پروژه نوغانداری و پروژه‌های مربوط به پسماند را همچنان جزو پروژه‌های استانی و مهم دانست و افزود: پروژه‌های دارای ماهیت تولید همواره مورد توجه هستند البته برخی پروژه‌ها غیردولتی هستند که در این راستا دولت حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد و انتظار داریم که هماهنگی‌ها و همکاری‌ها از سوی بانک‌های عامل نیز همچنان ادامه داشته باشد.

    نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه این استان در اجرای کمی و کیفی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی جزو استان‌های برتر شناخته شد و در جایگاه ششم قرار گرفت بیان داشت: امیدواریم در پایان سال ۹۹ شاهد ارتقاء این جایگاه باشیم اگرچه از لحاظ نرخ بیکاری از متوسط کشور بهتر هستیم اما راضی‌کننده نیست.

    وی با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌ها دارای ماهیت فرادستگاهی هستند و باید با نگاه توسعه‌ و اشتغال به این پروژه‌ها بنگریم ابراز داشت: اجرای پروژه‌ها اقتصاد مقاومتی مربوط به سال ۹۹ در گیلان برای ۳ هزار و ۳۳۱ نفر شغل ایجاد می‌کند و تحقق جهش تولید نیز نیازمند تلاش مضاعف، نوآوری، خلاقیت و رقابت‌پذیری است.

    نماینده عالی دولت در استان گیلان بهره‌گیری از ظرفیت انرژی هسته‌ای برای توسعه گیلان، ایجاد اشتغال و اثر مثبت آن بر روی معیشت مردم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت انرژی هسته‌ای و سایت آن در گیلان‌ را باید جزو برنامه‌های اساسی برای توسعه استان قرار دهیم.

    استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت خوب استان گیلان در تولید پیله کرم ابریشم خاطرنشان کرد: افزایش ۵۶ درصدی نرخ خرید تضمینی پیله کرم ابریشم یک مشوق بسیاری خوبی برای توسعه این‌ بخش است و استان گیلان نیز ظرفیت خوبی در این حوزه دارد.

    نماینده عالی دولت در استان گیلان اجرای طرح‌های منابع طبیعی در حوزه اقتصاد مقاومتی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: توسعه پایدار جز با حفاظت و حمایت از منابع طبیعی محقق نمی‌شود طرح کاداستر که در سطح برخی اراضی استان اجرا شده موثر است و اجرای آت در سطح سایر اراضی را نیز با تامین اعتبار در دستور کار قرار می‌دهیم.

    به گزارش تسنیم، در حوزه اقتصاد مقاومتی سال گذشته ۱۸ پروژه با ۵۳ زیرپروژه در سطح استان گیلان مصوب شد که مجری این طرح‌ها ۹ دستگاه اجرایی بودند و پروژه‌ اقتصاد مقاومتی مربوط به منابع طبیعی نیز به پیشرفت فیزیکی ۱۰۰درصد رسید.

    ۸ پروژه اقتصاد مقاومتی با ۱۳ زیر پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصد مربوط به سازمان جهاد کشاورزی گیلان بوده و شرکت توسعه نوغانداری کشور نیز دارای ۲ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصد، سازمان صمت نیز یک پروژه با ۱۶ زیرپروژه و پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصد را برخوردار بودند.

    شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز ۲ پروژه و ۹ زیرپروژه که پیشرفت فیزیکی آن‌ها در سال ۹۸ از ۵۳ درصد به ۷۹ درصد رسید را برخوردار بوده است همچنین شرکت آب منطقه‌ای دارای یک پروژه و ۴ زیرپروژه که پیشرفت فیزیکی آن‌ها از ۴۰ درصد به ۷۰ درصد رسید را برخوردار بود.

    میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سازمان مدیریت پسماند در سال ۹۸ نیز از ۲۱ درصد به ۶۲ درصد رسید و پارک علم و فناوری گیلان نیز دارای یک پروژه با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد بوده است.

    به‌طور کلی در شش ماهه نخست سال ۹۸، میزان پیشرفت فیزیکی ۱۸ پروژه اقتصاد مقاومتی به ۴۸ درصد رسید و در طول ۹ ماه به ۶۲ درصد و در پایان سال نیز به ۸۱ درصد رسید.

    پروژه‌های آبرسانی به شهرهای استان، احداث انبار و سردخانه‌های بالای صفر، دسته‌بندی و توزیع محصول کیوی و همچنین احداث کارخانه جوجه‌کشی در استان از جمله پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی ۸۰ تا ۹۰ درصد بودند.

    پروژه آبیاری تحت فشار قطره‌ای در روستای کلایه رودبار، ایجاد تاسیسات فاضلاب شهری، تولید تخم مرغ نطفه‌دار از مرغ مادر گوشتی، ابریشم‌کِشی و تولید نخ ابریشم، احداث سدهای لاستیکی و توسعه آبزی‌پروری نیز از جمله پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۸۰ درصد بودند.

    در سال ۹۹ نیز ۴۱ پروژه اقتصاد مقاومتی برای استان گیلان تصویل شد که سازمان صمت با ۱۲ پروژه و پیش‌بینی ایجاد شغل برای هزار و ۲۱۹ نفر، سازمان جهاد کشاورزی با ۱۰ پروژه و پیش‌بینی ایجاد شغل برای هزار و ۴۵ نفر، شرکت آب منطقه‌ای با ۷ پروژه و ایجاد شغل برای ۱۷۲ نفر، میراث فرهنگی با ۹ پروژه و ایجاد شغل برای ۸۳۵ نفر است.

    شرکت توسعه نوغانداری کشور نیز دارای ۲ پروژه با پیش‌بینی ایجاد شغل برای ۳۰ نفر است و به طور کلی اجرای ۴۱ پروژه اقتصاد مقاومتی در سال ۹۹ موجب ایجاد بیش از ۳ هزار شغل می‌شود.

    منبع:تسنیم

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.