دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41594 تعداد نوشته های امروز : 18 تعداد دیدگاهها : 2375×
تقویت زیرساخت‌ها برای افزایش تجارت با روسیه / ایران ظرفیت‌های خوبی برای صادرات دارد
05 اردیبهشت 1399 - 15:36
شناسه : 170539
0

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه تقویت زیرساخت‌ها برای افزایش تجارت با روسیه را مورد تأکید قرار داد و گفت: ایران ظرفیت‌های خوبی برای صادرات با کشورهای همسایه شمالی دارد.

پ
پ

تیزهوش تابان - تقویت زیرساخت‌ها برای افزایش تجارت با روسیه / ایران ظرفیت‌های خوبی برای صادرات دارد -

هادی تیزهوش تابان ظرفیت‌های خوب صادراتی ایران با کشورهای همسایه شمالی و نقش استان گیلان به عنوان محور این مبادلات را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: برای افزایش هر چه بیشتر سهم صادرات با روسیه باید به فکر ارتقاء زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی، زمینی و دریایی باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا اختلالاتی را در صادرات و مراودات تجاری کشورمان با سایر کشورها ایجاد کرده است عنوان کرد: مرز آستارا در چند ماهه اخیر به فعالیت خود ادامه داده است در حالی‌که بسیاری از مرزهای کشورمان و سایر نقاط جهان به علت بحران شیوع کرونا بسته شدند.

تیزهوش تابان باز بودن مرز آستارا را مایه خرسندی دانست و با بیان اینکه عوامل و دستگاه‌های زیادی در این کار بزرگ سهیم بودند تصریح کرد: در چند ماهه اخیر اگرچه فعالیت صادرات و واردات در حوزه مرز آستارل گاهی دچار نوسان شده و کند می‌شد اما با تمهیدات اندیشیده شده از انسداد آن خودداری به عمل آوردیم.

وی از استمرار فرآیند صادرات کشورمان را از زمان شروع بحران ویروس کرونا تا هم‌اکنون سخن گفت و با تأکید بر اینکه ایران برای تقویت حضور خود در اوراسیا باید زیرساخت‌های خود را ارتقاء دهد افزود: هنوز زیرساخت‌های حمل و نقلی کشورمان در این بخش کامل نیست و باید برای آن تدبیری اتخاذ شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان محدود بودن ظرفیت تبادلات تجاری کشورمان با سایر کشورها در بخش زمینی را متذکر شد و ابراز داشت: افزایش امکانات حمل و نقل ریلی و دریایی از جمله ملزومات اولیه تجارت است بنابراین باید برای پوشاندن و رفع نقص‌های موجود تلاش بیشتری داشته باشیم.

تیزهوش تابان لزوم حل و فصل بسیاری از مشکلات موجود در حوزه تجارت با کشورهای اتحادیه اوراسیا را لازم و ضروری خواند و خاطرنشان کرد: کمیسیون همکاری‌های اقتصادی با هدف زدودن این موانع و چالش‌ها تشکیل شده است؛ بنابراین پس از تسهیل تجارت از سوی دولت می‌توانیم برای تجارت پایدار برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان از ارائه خدمات لازم به بازارگانان و تجار کشور روسیه در بحث‌های مربوط به تعرفه کالاها و اقلام مختلف خبر داد و ابراز داشت: اتحادیه گمرکی اوراسیا فرصت بسیار خوبی برای ما فراهم کرده است بنابراین باید از این موقعیت جهت تحقق منافع اقتصادی خود استفاده کنیم.

وی فعال‌تر کردن دبیرخانه اتحادیه اوراسیا، عملیاتی کردن فعالیت‌های تجاری بین کشورمان و سایر اعضاء اوراسیا و تعجیل دولت ایران برای رفع موانع موجود را مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر مقدمات کار سریع‌تر فراهم شود می‌توانیم از دولت روسیه و سایر اعضاء اوراسیا امتیازات ویژه‌ای در بخش تعرفه‌ها بگیریم.

منبع:تسنیم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.