شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41376 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آغاز برداشت برگ سبز چای از هفته آینده در گیلان و مازندران/ ۱۰۰ کارخانه چای برای خرید اعلام آمادگی کردند
    08 اردیبهشت 1399 - 15:54
    شناسه : 170647
    0

    رئیس سازمان چای کشور آغاز برداشت برگ سبز چای از هفته آینده را مورد تأکید قرار داد و گفت: تاکنون ۱۰۰ کارخانه چایسازی در شمال برای خرید برگ سبز چای اعلام آمادگی کردند.

    پ
    پ

    چای - آغاز برداشت برگ سبز چای از هفته آینده در گیلان و مازندران/ ۱۰۰ کارخانه چای برای خرید اعلام آمادگی کردند - چای

    حبیب جهانساز از اعلام آمادگی و عقد قرارداد حدود 100 کارخانه چایسازی با سازمان چای کشور برای خرید برگ سبز چای چایکاران و کشاورزان خبر داد و اظهار داشت: برداشت برگ سبز چای از هفته آینده و پس از مناسب شدن شرایط جوی در دو استان گیلان و مازندران آغاز می‌شود.

    رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه برداشت برگ سبز چای از باغ‌های شمال کشور هر سال از پنجم اردیبهشت آغاز می‌شد و امسال به‌علت بارش شدید باران و سرمای هوا یک هفته به تأخیر افتاده است عنوان کرد: سرمازدگی بهاره برگ سبز از جمله مخاطراتی است که همواره در این فصل از سال باغ‌های چای را تهدید می‌کند.

    جهانساز سرمازدگی و خسارت حجم زیادی از باغ‌های چای گیلان در سال‌های گذشته را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر اینکه دولت همواره برای حمایت از چایکاران آماده است تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم چایکاران گیلان و مازندران امسال از 25 هزار هکتار باغ چای بیش از 130 هزار تن برگ سبز برداشت کنند.

    وی فعالیت 180 کارخانه چایسازی در شمال کشور و عقد قرارداد صاحبان 100کارخانه چای برای خرید برگ سبز چایکاران با سازمان چای را متذکر شد و ابراز داشت: شرایط لازم برای افزایش تولید برگ سبز چای و برداشت محصول باکیفیت فراهم است و امیدواریم امسال نسبت به سنوات قبل شاهد عملکرد بهتری باشیم.

    رئیس سازمان چای کشور افزایش 27درصدی قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه نرخ هر دو بخش چای درجه یک و دو تغییر کرده است افزود: امسال هر کیلوگرم برگ سبز درجه یک 46 هزار ریال و درجه 2 با 50 درصد افزایش 33 هزار ریال خریداری می‌شود.

    جهانساز حمایت از تولیدکنندگان برگ سبز چای و تولید چای خشک باکیفیت و مرغوب را از جمله اولویت‌های مهم سازمان چای کشور دانست و ابراز داشت:‌ با افزایش میزان صادرات چای خشک ارزآوری خوبی نصیب کشورمان می‌شود از سوی دیگر کشاورزان چایکار نیز رغبت بیشتری برای تولید این محصول پیدا می‌کنند.

    رئیس سازمان چای کشور استقبال مصرف‌کنندگان داخلی و گرایش آن‌ها نسبت به مصرف چای ایرانی را در سال مزین به شعار رونق تولید مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با حمایت‌هایی که دولت به‌ویژه در چندساله اخیر از صنعت چای داخلی داشته انگیزه کشاورزان چایکار برای ورود به باغاتشان و احیای آن‌ها افزایش پیدا کرده است.

    جهانساز فعال بودن کارخانجات چایسازی در گیلان و مازندران، برندسازی و کیفی‌سازی محصول تولیدشده را از جمله دستاوردهای به‌دست‌آمده در صنعت چای اعلام کرد و بیان داشت: در همین راستا پرداخت تسهیلات با نرخ سود کم به کشاورزان چایکار و کارخانجات چایسازی نیز از ماه‌ها قبل در دستور کار قرار گرفته است.

    تسنیم

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.