پنجشنبه, ۲۳ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 11 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41257 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2366×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بازگشایی مساجد ۱۳۲ شهر سفید با رعایت دستورات بهداشتی/ احتمال بازگشایی برخی مدارس کشور از ۲۷ اردبیهشت
    14 اردیبهشت 1399 - 17:15
    شناسه : 170815
    1

    رئیس جمهور با اشاره به اینکه تصمیم گرفته شد از ۲۷ اردیبهشت مدارس در شهرهای به وضعیت سفید بازگشایی شود، گفت: از فردا در ۱۳۲ شهر سراسر کشور که وضعیت سفید دارند مراسم‌های مذهبی مانند نماز جماعت آزاد می‌شود.

    پ
    پ

    روحانی 1 - بازگشایی مساجد ۱۳۲ شهر سفید با رعایت دستورات بهداشتی/ احتمال بازگشایی برخی مدارس کشور از ۲۷ اردبیهشت - رییس جمهور

    به نقل از آنا، حسن روحانی در جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه از مردم به دلیل همراهی و همکاری در مقابله با ویروس کرونا تشکر می‌کنم، اظهار کرد: امروز وزارت بهداشت اعلام کرد که ۸۳ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را در کشور رعایت کرده‌اند.
    وی با اشاره کمک‌های بسیج، نیروهای مسلح، علما، خیرین و روحانیون برای درست کردن بسته‌های حمایتی، افزود: فضای معنوی ایجاد شده در کمک به مردم بسیار مهم‌تر از کمک‌های مادی است؛ این یعنی که مردم همدیگر را فراموش نمی‌کنند.

    رئیس جمهور با بیان اینکه مراجعه کننده به بیمارستان در ۲۴ ساعت گذشته بسیار کاهش یافته است و به عدد ۳۰۰ رسیده، اضافه کرد: این عدد نشان از همکاری مردم و همراهی کادر پزشکی کشور است؛ البته به نقطه هدف مطلوب نرسیده‌ایم.

    وی با اشاره به اینکه هزار دستگاه تنفس مصنوعی در چند روز اخیر اضافه شده است، خاطرنشان کرد: ۷۸ میلیون نفر از مردم مورد غربالگری کرونایی قرار گرفتند و در مرحله دوم هم ۳۰ میلیون نفر غربالگری هدفمند شدند.

    روحانی با بیان اینکه روشن نیست پایان کرونا چه زمانی است، گفت: هنوز واکسن کرونا کشف نشده است و امروز ۸۰ مرکز بزرگ جهانی برای ساخت واکسن کرونا تلاش می‌کنند، اما زمان رسیدن به واکسن کرونا هنوز مشخص نیست.

    وی عنوان کرد: باید به کرونا با شرایط بدبینی نگاه کنیم و در همین مسیر باید در دو بخش نیروی انسانی پزشک و تجهیزات مجهز شویم.

    رئیس جمهور خبر داد: از فردا در ۱۳۲ شهر سراسر کشور که وضعیت سفید دارند مراسم‌های مذهبی مانند نماز جماعت آزاد می‌شود؛ البته باید فاصله گذاری بهداشتی در مراسم‌ها صورت گیرد. بازگشایی در مراکز اقتصادی، ورزشی و مذهبی آرام آرام صورت می‌گیرد.

    وی با تأکید بر اینکه باید روزهای اوج دوباره کرونا خودمان را آماده کنیم و در این راه مواد غذایی توسط دولت ذخیره شود، یادآور شد: در مقطعی ما نگران دو قطبی بودیم که این موضوع در زمان شیوع کرونا رخ نداد.

    روحانی با اشاره به اینکه تصمیم گرفته شد از ۲۷ اردیبهشت مدارس در شهرهای به وضعیت سفید بازگشایی شود، افزود: البته وزارت بهداشت و آموزش و پرورش باید مطالعه کنند تا مشکلی و نگرانی برای مردم وجود نداشته باشد و بازگشایی مدارس باید با پروتکل‌های بهداشتی باشد.

    رئیس جمهور اشاره کرد که برخی در معیشت و بعضی دیگر در تولید گرفتار شده‌اند و دولت بسته‌های حمایتی و تسهیلاتی را دوباره به مردم و تولیدگران اختصاص خواهد داد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.