دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 Monday, 13 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41667 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2382×
تولید ۹۰۰ دستگاه کمک‌‌تنفسی در کشور/ نیمی از تخت‌‌های بیمارستانی خالی است
  • 17 اردیبهشت 1399 ساعت: 15:06
  • شناسه : 170920
    0

    معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بالغ بر ۹۰۰ دستگاه کمک تنفسی تولید داخل بین دانشگاه‌‌ها توزیع کردیم، گفت: تمام استان‌‌های کشور در مرحله خودکفایی اقلام حفاظتی هستند و توانایی صادرات آن نیز وجود دارد. نیمی از تخت‌‌های بیمارستانی خالی است.

    پ
    پ

    قاسم جان بابایی - تولید ۹۰۰ دستگاه کمک‌‌تنفسی در کشور/ نیمی از تخت‌‌های بیمارستانی خالی است - کرونایی

    دکتر قاسم جان بابایی در گفت‌وگوی ویدئویی با خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای فناوری در نتیجه شیوع کرونا اظهار کرد: امروز با افتخار می‌‌توانیم بگوییم در اوج کرونا توانستیم تمام لوازم حفاظتی و دستگاه‌‌های کمک‌‌تنفسی را با کمک شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان تولید کنیم؛ بالغ بر 900 دستگاه کمک تنفسی تهاجمی و غیرتهاجمی تولید داخل بین دانشگاه‌‌ها توزیع کردیم. 450 تخت ویژه را در همین مدت توسعه دادیم که برای بیماران بدحال مورد استفاده قرار گرفت. تمام استان‌‌های کشور در مرحله خودکفایی اقلام حفاظتی هستند و توانایی صادرات آن نیز وجود دارد.

    وی افزود: در این مدت علوم مجازی گسترش یافت و در حال آموزش برای پزشکان و پرستاران هستیم به خصوص در استان‌‌هایی که کم‌‌برخوردارند آموزش‌‌هایی از طریق وبینار داریم که بتوانند از تجارب بیمارستان‌‌های بزرگتر استفاده کنند. تدوین راهنماهای بالینی برای بیماران کرونا انجام شد و این راهنماها قابلیت استفاده برای تمام کشورهای جهان را دارد.

    علائم کرونا

    وی درباره علائم بالینی کرونا تصریح کرد: برخی علامت‌‌ها، علائم همراهند که ازجمله این علائم شایع، عوارض گوارشی و خستگی است. برخی عوارض پوستی کرونا به دلیل مصرف برخی آنتی بیوتیک‌‌ها ایجاد می‌‌شود و برخی دیگر از این عوارض پوستی نیز به دلیل خود بیماری کروناست. این علائم و عوارض در پرونده بیماران ثبت می‌‌شود و می‌‌توانیم سایر علائم را بررسی کنیم.

    نیمی از تخت‌‌های بیمارستانی خالی است

    وی در پاسخ به سوالی درباره ظرفیت تخت‌‌های بیمارستانی تصریح کرد: 50 درصد ظرفیت تخت‌‌های بیمارستانی در حال حاضر خالی است./تسنیم

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.