پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41445 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دیدنیهای تور شیراز
    17 اردیبهشت 1399 - 19:43
    شناسه : 170946
    0

    کمتر کسی است که شیراز، شهر بهار نارنج را نشناسد و دلیل این نام‌گذاری مبارک را نداند و شاید اکثر ایرانیان بارها و بارها سفری با تور شیراز به این شهر تماشایی داشته و غرق در جاذبه‌های چشم ‌نواز آن شده باشند.

    پ
    پ

    - دیدنیهای تور شیراز - تور شیراز

    اما بیان تاریخچه شیراز دوست‌داشتنی هر بار که تکرار می‌شود شیرینی خاصی را به خاطر افراد ریخته و آن‌ها را در شهری آراسته به انواع صنایع‌دستی و غذاهای محلی با خود همراه می‌کند زیرا نمی‌توان نادیده گرفت که تعدادی از بهترین و معروف‌ترین جاذبه‌های باستانی ایران مانند تخت جمشید، مجموعه پاسارگاد و مقبره کوروش، کاخ‌ها، قلعه‌ها و شهرهای دوران ساسانی، نقش رستم، نقش رجب و … در این شهر تاریخی قرار دارد. که هرساله مقصد سفر توریست‌های خارجی از اقصا نقاط جهان است که در کنار ایرانیان از دیدن این آثار برجای‌مانده از گذر زمان لذت می‌برند.

    امکانات منحصربه‌فرد موجود در شهر شیراز:

    شیرازی‌ها این ساکنین سومین حرم اهل‌بیت در ایران به زبان فارسی و اغلب آن‌ها با لهجه دلربای شیرازی تکلم می‌کنند و به شیعه بودن خود فخر می‌فروشند که البته در کنار اقلیتی از سنی‌ها، مسیحی‌ها و یهودی‌ها دوستانه و در محیطی کاملاً آرام زندگی می‌کنند.

    کارخانه‌های محصولات غذایی، کارخانه‌های الکترونیکی و مخابراتی، پالایشگاه‌ها و صنایع گازی و نفتی، کارخانه‌های سیمان و لاستیک‌سازی، مراکز خرید متعدد، صنایع‌دستی توانسته بخش عمده‌ای از اقتصاد این شهر را تأمین نماید. جالب‌توجه است این شهر در صنعت کشاورزی به رونق و بالندگی وسیعی دست‌یافته به‌گونه‌ای که علاوه بر عرضه محصولات غذایی به سراسر ایران، کشورهای همسایه و اروپایی نیز از خان پرنعمت تولیدات کشاورزی این منطقه بهره‌مند شده و شما می‌توانید انواع محصولات چون انگور، لیمو، نارنج، خرمالو، ازگیل، شلیل، انار، گندم، گل و … را بیابید که در این شهر به‌وفور کشت و مورد بهره ‌برداری قرار می‌گیرند و کام تمامی ساکنین و مسافران را از طعم‌های بی‌نظیر خود غرق در شهد و شکر می‌کنند.

     

    ویژگی‌های دیدنی شهر شیراز

    شیراز از آن دسته شهرهای ایران است که برای سفر بسیار مساعد بوده و حال و هوای آن بسیار آرامش‌بخش و دل‌نشین است به همین دلیل آن را یکی از برترین شهرهای ایران درزمینۀ گردشگری دانسته و وجود انواع مراکز پیشرفته درمانی و برندهای معروف تجاری، پزشکی و صنعتی آن را به قطب گردشگری سلامت نیز تبدیل نموده است.

    2 - دیدنیهای تور شیراز - تور شیراز

    از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شیراز می‌توان به کسب عنوان پایتختی در دوره‌های حکومت آل‌بویه، آل مظفر و زندیان اشاره نمود، همچنین راه‌اندازی شرکت واحد اتوبوس‌رانی به‌عنوان اولین شهر در ایران، نخستین شهر گازرسانی شده. در کنار آن میتوان به مکانهای دیدنی شیراز در وبلاگ دیدنیهای شیراز اسم برد که یادآوری میکند، وجود آرامگاه شاعرانی مانند حافظ، سعدی، خواجوی کرمانی، و آثاری همچون مسجد نصیر الملک، نارنجستان قوام و ارگ کریمخانی در کنار مجموعه تخت و جمشید و مقبره کوروش،  برپایی نمایشگاه‌های مختلف تجاری، علمی، پزشکی، وجود مراکز خرید متعدد، متنوع، مدرن و سنتی و بسیاری مزایای دیگر در این شهر اشاره نمود.

    که آگاهی از هر یک از آن‌ها می‌تواند میل در سفر با تور را در افراد زنده کند. اگر اطلاع کافی از تک‌تک مراکز دیدنی و جاذبه‌های این شهر داشته باشید راه هموارتر و در زمان محدودتری می‌توانید به آن‌ها دست‌یابید پس قبل از سفر اطلاعات خود را درباره این شهر شعر و شعور بالابرده یا از افراد کار بلد و متخصص کمک بگیرید تا شمارا در نحوه اقامت و رزرو هتل و بلیت راهنمایی کنند.

    هتل‌های شهر شیراز

    فرقی نمی‌کند شما با قصد گردشگری و حظ بردن از جاذبه‌های مختلف تاریخی و معماری این شهر به شیراز سفر می‌کنید یا هدفتان استفاده از ده‌ها بیمارستان مجهز تخصصی و فوق تخصصی در زمینه‌های پیوند اعضا چون کلیه، کبد، مغز استخوان، شیمی‌درمانی، جراحی چشم، جراحی قلب و عروق، درمان ناباروری و … است. یا به علت جنبه قدرتمند آموزشی و علمی موجود در شیراز این شهر را انتخاب نموده‌اید یا حتی به علت نمایشگاه بین‌المللی شیراز یا برنامه‌های فرهنگی و هنری، کنسرت‌های مختلف، جشنواره عکس و … راهی این شهر شده‌اید.

    به‌هرحال خیالتان آسوده باشد که شما در شهر شیراز برای انتخاب محل سکونت خود هیچ محدودیتی نخواهید داشت در لیست هتل های شیراز در این سایت

    https://faragasht.com/hotels-in-shiraz/

    زیرا انواع هتل‌های پنج ستاره، چهار، سه و دوستاره، مهمان‌خانه‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و مسافرخانه‌ها باکیفیتی قابل‌قبول و تحسین‌برانگیز آماده خدمت‌رسانی به‌تمامی گردشگران هستند. از هتل بزرگ شیراز و چمران گرفته تا هتل کریمخان و آریو برزن و در کنار آنها هتل ارگ و نصیر الملک و ارم. البته نمی‌توان اقامتگاه‌های بوم گردی که سنت و مدرنیته را به هم‌آمیخته و به مسافران خدمات عرضه می‌کنند را نیز از قلم انداخت. انواع سوئیت‌ها، خانه‌های معلم، خانه‌های محلی و… تنوع شگرفی را در کنار هم پدید آورده‌اند اما در مقابل انتخاب را نیز با دشواری همراه کرده‌اند و اینکه مسافران بخواهند نمونه‌ای مقرون‌به‌صرفه و البته باکیفیت را بیابند نیاز به دریافت مشاوره را الزامی می‌کند.

    غذاها و سوغاتی‌های شهر شیراز و وسیله سفر

    غذا در شیراز مانند بسیاری از شهرهای ایران تنوع بالایی داشته به‌گونه‌ای که تمامی خوردنی‌ها و غذاهای خوشمزه شیراز در یک لیست خلاصه نمی‌شود. از انواع آن می‌توان به کوفته سبزی، لوبیاپلو شیرازی، دوپیازه شیرازی، آش انار، کلوچه شیرازی، بادام‌سوخته و … اشاره نمود که همگی مغذی بوده و در اکثر آن‌ها برنج عنصر پایه است که در کنار ماست و خرما بر سر سفره میل می‌شوند.

    سفر به شیراز با تور

    یکی از دلایل این مسافرت میتواند خوراکیهای خوشمزه باشد. دلیل دیگر جاها و اماکن گردشگری، در کنار همه اینها تهیه بلیط و رزرو هتل در شیراز یکی از اساسی ترین برنامه ریزهایی میباشد که باید در نظر بگیرید. برای سفر به شیراز با قطار و یا هواپیما و اتوبوس شیراز پیشنهاد میکنم که سایت آژانس مسافرتی فارا گشت (www.faragasht.com) را برای تور شیراز مشاهده کنید. برنامه گشت سه روزه و اقامت در بهترین هتلهای شیراز از دیگر خدماتی هستند که شما لازم خواهی داشت. صنایع‌دستی و سوغات گران‌بهای شیراز نیز چشم‌ها را خیره می‌کند که در بازارهای سنتی و مدرن شهر در کنار عرقیات چون شاه‌تره، نسترن، بیدمشک، اترج، تارونه، بهارنارنج، نعنا چهل گیاه، کاسنی، شربت به‌لیمو و نارنج، گل‌گاوزبان و کیالک عرضه می‌شوند و چمدان مسافران را از طعم و عطر دل‌پذیر خود در تور شیراز لبریز می‌کنند.

    منبع: فارا گشت faragasht.com

    ایمیل: info@faragasht.com

    آدرس: تهران، میدان ولی عصر، ابتدای کریمخان، ساختمان کیمیا، طبقه 3

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.