سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41235 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دانشجویان علوم پزشکی ۳۰۰ میلیارد تومان وام می‌گیرند
    24 اردیبهشت 1399 - 15:49
    شناسه : 171145
    0

    رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۱۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

    پ
    پ

    بهروز رحیمی - دانشجویان علوم پزشکی ۳۰۰ میلیارد تومان وام می‌گیرند - علوم پزشکی

    بهروز رحیمی امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: در پایان سال ۹۸ مطابق جدول منابع تدوین شده، ۱۲۰ میلیارد تومان وام میان ۸۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی توزیع شد اما این مبلغ در سال ۹۹ به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. جامعه هدف ما نیز امسال ۱۱۰ هزار دانشجو است.
    وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر این که آیا تجهیز، تعمیر و ساخت خوابگاه های متاهلی از اولویت های صندوق رفاه وزارت بهداشت به شمار می رود، خاطرنشان کرد: بخشی از خوابگاههای علوم پزشکی دارای قدمت بالایی است از این رو، اولویت اصلی در تعمیر، تجهیز و به روزرسانی این خوابگاه های فرسوده و غیرایمن است.
    رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت همچنین در باره ساخت خوابگاه های متاهلی عنوان کرد: ساخت ۱۰ خوابگاه متاهلی از اولویت های صندوق به شمار می شود که برای این پروژه ها، وام های بلندمدت با تنفس دو ساله در نظر گرفته شده است، سود کارمزد را نیز صندوق رفاه تامین می کند و در پرداخت ها اولویت اصلی ماخوابگاه های متاهلی است.

    اقدامات صندوق رفاه در روزهای کرونایی

    رحیمی به اقدامات صندوق رفاه در روزهای شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش پررنگ دانشجویان پزشکی در این حوزه چه در بخش بالینی، چه پشتیبانی و چه تشکیل کمپین های گوناگون، حوزه دانشجویی در این روزها تعطیل نبود. صندوق رفاه در گام نخست پرداخت و دریافت وام های دانشجویی را به تاخیر انداخت و قسط سه ماه گذشته را دریافت نکرد.

    وی افزود: همچنین به دانشجویان اجازه داده شده اقساط این سه ماه به اتمام دوره منتقل شود. در اقدامی دیگر نیز هزینه خوابگاه های دانشجویی در ترم دوم بخشیده و حذف شد.

    رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت ادامه داد: در این مدت، تمامی اقدامات در صندوق رفاه به صورت الکترونیکی انجام شد و تمامی وام ها نیز پرداخت شد. از این رو، فرآینده سخت گیرانه ای در صندوق رفاه در پیش گرفته نشد.

    بیمه سلامت برای دانشجویان علوم پزشکی

    رحیمی درمورد بیمه سلامت دانشجویان علوم پزشکی اظهار داشت: این صندوق در تفاهم با بیمه سلامت، به یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان علوم پزشکی به ویژه دستیاری و رزیدنتی را که از پرتلاش ترین دوانشجویان در دوره کرونا به شمار می روند، پاسخ داد.

    به گفته وی، در این اقدام ۲۲ هزار دانشجو تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرد که نیمی از منابع آن توسط وزارت بهداشت و نیم دیگر توسط صندوق رفاه تامین می شود.

    وی همچنین به برقراری بیمه تکمیلی در آینده نزدیک برای دانشجویان علوم پزشکی اشاره کرد.

    اتمام طرح ۳۰ خوابگاه نیمه کاره در سال ۹۹

    رحیمی به اقدامات صندوق رفاه در زمینه ساخت خوابگاه ها اشاره کرد و گفت: در ۱۸ ماه آینده ساخت ۳۰ خوابگاه نیمه کاره به پایان می رسد و در این زمینه گفت وگو با بانک های عامل نیز صورت گرفته است.

    وی ادامه داد: با افزایش منابع مالی صندوق رفاه، نگاه ویژه ای به دانشجویان کم بضاعت خواهیم داشت.

    پرداخت دانشجویان به دانشجویان فعال در روزهای کرونایی

    رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در ادامه به پرداخت پاداش به دانشجویان فعال و یاری رسان برای مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: صندوق رفاه برای دانشجویان پزشکی که در روزهای کرونایی در کنار ما بوده اند پاداشی در نظر گرفت است. این پاداش به تمامی دانشجویان در قالب پرداخت های تشویقی پس از بازگشایی دانشگاه ها پرداخت می شود.

    استفاده از ظرفیت خیرین برای ساخت خوابگاه ها

    رحیمی به غفلت از ظرفیت خیران در تجهیز و ساخت خوابگاه های علوم پزشکی اشاره و عنوان کرد: در جلسه های گوناگون با خیرین، قرار بر این شد که تا پایان سال چند طرح را به دست خیران به اتمام رسانیم. نگاه خیران به مناطق محروم و پروژه های نیمه تمام است.

    وی درباره پرداخت وام دستیاری گفت: تا پیش از سال ۹۸ پرداخت وام دستیاری به دانشجویان پیش بینی نشده بود اما در گفت وگو با مجلس و سازمان برنامه بودجه منبع خوبی برای وام دستیاری گرفته شده است. تا پایان سال تحصیلی ۱۵ هزار دانشجوی دستیاری وام دریافت می کنند.

    رعایت اصول بهداشتی در خوابگاه ها پس از بازگشایی
    رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در ادامه به انجام هماهنگی های لازم از سوی این صندوق برای به روزرسانی و تهیه اقلام مورد نیاز خوابگاه ها خبر داد و گفت: بر اساس ردیف بودجه ای در نظرگرفته شده از سوی سازمان برنامه و بودجه، بودجه ۳۰ میلیارد تومانی برای بهسازی خوابگاه ها در نظرگرفته شده است.
    رحیمی تاکید کرد: تمامی وام های دانشجویی برای ترم دوم تحصیلی پرداخته شده است و لیست در انتظار پرداخت وام وجود ندارد.
    وی یادآور شد: در صورتی که هر یک از دانشجویان متقاضی دریافت وام، وام خود را دریافت نکرده اند با برقراری تماس، درخواست خود را اعلام کنند./ایرنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.