×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

حسن علایی - اثر آزادسازی سهام عدالت بر شاخص بورس مدیریت می‌شود/ سهامداران نگران نباشند - بورس

با بیان اینکه پرتفوی سهام عدالت بسیار با ارزش است،‌ گفت: با توجه به روند مثبت بازار سرمایه ایران مشمولان سهام عدالت میتوانند نسبت به نگهداری بلند مدت این سبد سهام اقدام کنند.

معاون سازمان خصوصی سازی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس هم کسانی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند و هم کسانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند به بانکها مراجعه کنند اما باید این نکته را توجه داشت که اساسا این دو روش با هم متفاوت بوده و در روش غیر مستقیم بایستی وضعیت افزایش سرمایه شرکتهای سرمایه گذاری استانی سهام عدالت مشخص شود.

فرایند درج نماد شرکتهای سرمایه گذاری استانی در بازار سرمایه

به گفته علایی، کسانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند بایستی منتظر تعیین تکلیف وضعیت شرکتهای سرمایه گذاری استانی باشند. چراکه بعد از انتقال اطلاعات از سازمان خصوصی سازی به شرکت سپرده گذاری مرکزی و مشخص شدن وضعیت تعداد سهامداران در استانها بایستی فرایند افزایش سرمایه شرکتها و درج نماد آنها در بورس یا فرابورس انجام شود.

۷میلیون نفر تحت پوشش نهادهای حمایتی مشمول سهام عالت هستند

معاون واگذاری سهام و بنگاههای سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه، فرایند پذیرش شرکتهای سرمایه گذاری استانی سهام عدالت حدود یک ماه طول خواهد کشید، گفت: آزاد سازی سهام عدالت منافع بسیار زیادی برای مردم ایران به همراه خواهد داشت، توجه داشته باشید که ۶ تا۷ میلیون نفر از مستمری بگیران نهادهای حمایتی کشور از مشمولان سهام عدالت هستند و این آزادسازی کمک قابل توجهی به مردم خواهد کرد.

وی افزود، تا روز ۱۰ خرداد ماه اطلاعات نهایی مشمولان به شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال خواهد شد تا فرایند افزایش سرمایه شرکتها طبق برنامه ریزی انجام شده صورت گیرد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به روند بازار سرمایه پیش بینی می‌شود تعداد قابل توجهی به سمت فروش سهام عدالت خود نخواهند رفت. توجه داشته باشید که NAV شرکتها، وضعیت افزایش سرمایه‌های پیش رو و شرایط کلی بازار سرمایه نشان می‌دهد که پرتفوی سهام عدالت بسیار ارزشمند است و به نظر می‌رسد، تنها کسانی که نیاز فوری دارند اقدام به فروش خواهند کرد.

علایی گفت: برای کنترل اثر تقاضا از سوی مشمولان سهام عدالت، ساعتها در مجموعه وزارت اقتصاد جلسه برگزار شده است و جوانب مختلف این موضوع سنجیده و تدبیر لازم را در نظر گرفته‌ایم.

تفاوتی بین فعالان بازار سرمایه و افرادی که به سیستم بانکی مراجعه می کنند وجود ندارد

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص تفاوت وضعیت فعالان بازار سرمایه مشمول سهام عدالت و سایر مردم گفت: سهام عدالت در سبد فعالان بازار سرمایه نیز قرار می گیرد اما نکته مهم این است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته تنها ۳۰ درصد این پرتفو برای این افراد نیز قابل فروش بوده و از این حیث هیچ گونه تفاوتی وجود ندارد./تسنیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.