شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تحصیل و هزینه های تحصیلی در اتریش
    17 خرداد 1399 - 10:20
    شناسه : 172055
    0

    اتریش به عنوان کشوری کوچک که مساحتی بسیار کم در حد برخی از استان های کوچک ایران دارد و با جمعیتی در حدود 8 میلیون نفر همواره مورد انتخاب و  مقصدی  ایده آل جهت مهاجرت تحصیلی بوده است.

    پ
    پ

    studying new zealand - تحصیل و هزینه های تحصیلی در اتریش - اتریش

    اتریش یک مقصد  ایده آل جهت مهاجرت تحصیلی بوده و است. اتریش کشوری است که در مرکز اروپا قرار دارد. شاید برای خیلی از افراد که قصد تحصیل در اتریش را دارند بسیار جذاب است که اطلاعات خوبی در خصوص این کشور بدست آورند. در اتریش در حدود 70 دانشگاه درجه  یک وجود دارد که بیشتر از 350000 دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند و 25% از آنها دانشجویان بین المللی هستند. در اتریش ما طیف گسترده ای از فرصت های مطالعاتی را پیش رو دارید. کشوری که امنیت اجتماعی  عالی و ثبات اقتصادی بالایی دارد و همچنین مردمی مهمان نواز و سخاوتمند. جاذبه های فرهنگی این کشور نیز بسیار است به همین دلیل اتریش مکانی ایده آل  برای تحصیل و زندگی است. شاید یکی از یزرگترین مزیت تحصیل در کشوری چون اتریش این است که علی رغم داشتن دانشگاه های درجه یک هزینه های تحصیل در این کشور رایگان است. این کشور می تواند یکی از ایده آل ترین مقاصد دنیا جهت تحصیل محسوب شود. به هر حال هر کشوری مزایایی دارد اما اتریش تمام مزایای  تحصیلی را یکجا جمع نموده است اعم از دانشگاه های معتبر و عدم دریافت هزینه ای جهت تحصیل و همچنین کشوری بسیار پیشرفته با امکانات رفاهی ایده آل جهت زندگی. پس اگر به فکر تحصیل در اتریش هستید پیشنهاد می نماییم تا در مورد آن تحقیقات گسترده و کاملی نمایید. در حال حاضر دانشگاه های این کشور با اخذ مبلغی ناچیز بابت نام در طول هر ترم هزینه دیگری بابت تحصیل دریافت نمی کنند. علت اینکه برای تحصیل در اتریش زبان آلمانی است این نیست که تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی وجود ندارد. بلکه به این معنا است که هر شخصی که برای این کشور اقدام می نماید بیشتر به دنبال تحصیل رایگان در اتریش است. زیرا دانشگاه های انگلیسی زبان در اتریش دانشگاه های خصوصی هستند که هزینه های تحصیل در آنها بالا است و معمولا کسی به سراغ این دانشگاه ها در اتریش نمی رود.

    study visa austria - تحصیل و هزینه های تحصیلی در اتریش - اتریش

    ویزای تحصیلی اتریش

    اما بعد بحث شیرین تحصیل در اتریش شاید اولین سوال هایی که پیش آید نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه و یا اخذ ویزای تحصیلی اتریش باشد زیرا مهم ترین مسائل در خصوص تحصیل در اتریش اخذ ویزای تحصیلی این کشور است. زیرا ممکن است برای فردی  بتوان حتی از بهترین دانشگاه های این کشور پذیرش گرفت اما کماکان  مشخص نیست که آیا برای وی ویزا نیز صادر می شود یا خیر. به همین خاطر در این پاراگراف به این موضوع پرداختیم که چطور می توان ویزای تحصیلی اتریش را بدست  آورد؟ اتریش به عنوان کشوری کوچک که مساحتی بسیار کم در حد برخی از استان های کوچک ایران دارد و با جمعیتی در حدود 8 میلیون نفر همواره مورد انتخاب و  مقصدی  ایده آل جهت مهاجرت تحصیلی بوده است. زمان مناسب جهت اخذ ویزای تحصیلی تا زمانی که جواب ویزای آن در آید در حدود یک سال به طول می انجامد و زمان مناسب  برای اخذ پذیرش از دانشگاه در دانشگاه های این کشور میانگین در حدود 10 تا 18 هفته زمان به خود اختصاص می دهد. برخی از افراد ترجیح می دهند که بدون مدرک زبان آلمانی برای تحصیل به دانشگاه های این کشور اقدام نمایند که همین مطلب باعث می شود تا از دانشگاه یک پذیرش مشروط از یکی از دانشگاه های این کشور اخذ شود تا دانشجوی متقاضی به فراخور مدرک تحصیلی خود زبان را در اتریش بخواند تا به سطح مورد نیاز برای ادامه تحصیل در این کشور برسد. شاید مهم ترین مدارکی که برای سفارت این کشور مورد نیاز باشد شامل مدارکی چون ارائه ترجمه مدارک تحصیلی و تمکن مالی می باشد. همچنین ارائه انگیزه نامه و رزومه که بسیار حائز اهمیت است. مدارک شناسایی از جمله شناسنامه و پاسپورت نیز از بدیهیات این پروسه است. بهتر است جهت اخذ اطلاعات بیشتر مقاله ویزای تحصیلی اتریش را نیز مطالعه نمایید

    cost education living austria 1 - تحصیل و هزینه های تحصیلی در اتریش - اتریش

    هزینه زندگی در اتریش

    در وهله آخر وقتی شخصی می خواهد چه برای تحصیل و یا برای زندگی به کشوری مهاجرت نماید از جمله کشور اتریش، مهم ترین مسئله ای که ذهن وی را درگیر می نماید هزینه تحصیل و زندگی در اتریش است. درست است که متقاضی تحصیل در این کشور هزینه ای را بابت تحصیل  پرداخت نمی نماید اما محرز است که هزینه زندگی در اتریش به عهده خود فرد است پس این مهم است که کشور مقسد متقاضی  کشوری باشد که از پس هزینه های تحصیل برآید. هزینه های زندگی در یک کشور به موارد مختلفی تقسیم  می شود که مهم ترین آنها  را می توان به هزینه های اجاره منزل یا اقامتگاه و همچنین هزینه های مربوط به حمل و نقل و خورد و خوراک تقسیم نمود. هزینه های مربوط به اجاره منزل بیشترین هزینه ای خواهد بود که یک فرد در اتریش خواهد داشت به عنوان مثال اجاره ماهیانه یک آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر چیزی در حدود 500 تا 1000 یورو در ماه خواهد بود که همین هزینه در یک آپارتمان تک خوابه بیرون از  مرکز شهر در حدود 400 تا 700 یورو است که همین مسئله نشان دهنده این است که هزینه زندگی در اتریش  منطقه به منطقه متفاوت است. سایر هزینه ها نیز بر میگردد به حمل و نقل که به طور کلی می توان گفت بلیط یک طرفه مترو میانگین در حدود 2.20 تا 2.40 یورو خواهد بود. و یا هزینه سوار شدن به مترو در حدود 3.5 تا 5 یورو خواهد بود.  پس خیلی از مسائل در خصوص هزینه های زندگی بسته به سبک زندگی متقاضی نیز دارد که چه زندگی را در کشور مقصد پیش گرفته است اما به عنوان یک دانشجو حداقل هزینه ها همان است که در این مقاله عنوان شد. در آخر نیز با توصیه به اخذ راهنمایی بیشتر در زمینه مهاجرت به شما پیشنهاد می نماییم تا از نظرات کارشناسان ما در موسسه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

     

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.