×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

نیروی دریایی آمریکا - نیروی دریایی آمریکا قدرتمندترین لیزر دریایی خودش را آزمایش کرد - لیزر دریایی

نیروی دریایی آمریکا ویدیویی را از جدیدترین و قدرتمندترین لیزر دریایی خود منتشر کرده که یک پهبپد را در ارتفاع پرواز متوسط نابود می‌کند. لیزر MK 2 MOD 0 که تحت نام LWSD هم شناخته می‌شود، روی ناو USS Portland نصب شده و احتمالا قدرتمندترین و مخرب‌ترین لیزری است که در دریا مورد استقاده قرار می‌گیرد.

LWSD توسط اداره تحقیقات دریایی آمریکا و شرکت فضایی نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) توسعه یافته است و ۱۵۰ کیلووات خروجی دارد که این مقدار خروجی، آن را ۵ برابر قوی‌تر از سایر لیزرهای دریایی می‌کند.

اگر بخواهیم مقایسه کنیم، سیستم سلاح لیزری (LaWS) که در سال ۲۰۱۴ روی ناو USS Ponce استفاده شد، خروجی ۳۰ کیلووات دارد که قدرت آن برای هدف قرار دادن پهپادهای کوچک کافی است.

همچنین لیزر دریایی ODIN که اخیر روی کشتی جنگی USS Dewey به کار گرفته شده، توانایی ساقط کردن پهبادها و اختلال در سنسورهای الکترو-اپتیکی را دارد. این بدین معنی است که لیزر ODIN احتمالا به‌اندازه LaWS قدرتمند است.
The Navy Just Tested Its Most Powerful Laser Yet 2 - نیروی دریایی آمریکا قدرتمندترین لیزر دریایی خودش را آزمایش کرد - لیزر دریایی

همانطور که گفته شد MK 2 MOD 0 دارای خروجی ۱۵۰ کیلووات است که جهش بزرگی در قدرت خروجی سلاح‌های لیزری قبلی محسوب می‌شود. ویدیویی که توسط نیروی دریایی آمریکا منتشر شده این لیزر را نشان می‌دهد که یک پهپاد را نابود می‌کند.

به گزارش انستیتو Lexington، لیزر جدید ۱۵۰ کیلوواتی قادر به هدف قرار دادن پهپادها، قایق‌های کوچک، راکت‌ها، توپ‌ها و خمپاره‌های جنگی خواهد بود.

ما هنوز چیز زیادی درباره LWSD نمی‌دانیم، به‌ویژه اینکه نمی‌دانیم تا چه فاصله‌ای می‌تواند با هدف‌های خود درگیر شود. سیستم مشابهی به نام SeaRAM که مبتنی بر موشک است می‌تواند تا محدوده ۱۰ کیلومتر عمل کند، اما باید توجه داشته باشیم که برخلاف موشک‌ها، عملکرد لیزرهای جنگی تحت‌تاثیر فاکتورهای محیطی مانند باران، گردوخاک، دود یا سایر ذرات معلق در هوا قرار می‌گیرد و بنابراین توانایی آن‌ها برای هدف قرار دادن اهداف از فاصله دور کاهش می‌یابد.

نیروی دریایی آمریکا ناو USS Portland را به این خاطر برای استفاده لیزر LWSD انتخاب کرده برای اینکه ناوهای کلاس San Antonio فضای خالی کافی برای تجهیزات و متعلقات سیستم لیزری جدید را دارند.

لیزر LWSD فناوری پیشرفته‌ای دارد و توانایی رقابت با سیستم‌های مبتنی بر موشک را که در حال‌حاضر در نیروی دریایی آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد دارد. یک سیتم سلاح لیزری از نظر تئوریک می‌تواند اهداف نامحدودی را مورد حمله قرار دهد، در حالی که سیستم کنونی SeaRAM تا یازده موشک را می‌تواند پرتاب کند. ضمن اینکه هزینه ساخت هر کدام از موشک‌های SeaRAM هزاران دلار است، در حالیکه هزینه لیزرهای جنگی در مقایسه با آن‌ها بسیار پایین است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.