×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دکتر ایرج حریرچی - کودکان، نوجوانان و جوانان نیز در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند / ویروس را عادی‌انگاری نکنیم -

ایرج حریرچی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با ابراز تأسف از اینکه “با عادی‌انگاری و عادی‌پنداری شاهد افزایش قابل‌توجهی از مبتلایان به کرونا در آذربایجان ‌غربی هستیم” اظهار داشت: ۱۱ شهر استان هم‌اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد و مردم باید موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را بیش از پیش رعایت کنند در غیر این صورت با افزایش قابل‌توجهی از مبتلایان و کمبودهای جدی روبه‌رو می‌شویم.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه در آذربایجان ‌غربی با تدابیر مناسبی که اندیشیده شده بود در اسفند و فروردین‌ماه که اوج بیماری در سایر استان‌ها بود، مدیریت خوبی صورت گرفت و با افزایش و پیک بیماری و تلفات در آن ایام روبه‌رو نشدیم.

وی افزود: از اردیبهشت و خردادماه با توجه به بازگشایی‌های کشوری و عادی‌انگاری و عادی‌پنداری که در کل کشور حاصل شد رفتار مردم تغییر کرد و با عدم رعایت نکات بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی در این استان شاهد افزایش قابل‌توجهی از موارد بروز بیماری در آذربایجان ‌غربی بودیم.

حریرچی ادامه داد: با وجود افزایش تعداد ابتلا در استان با تدابیر اتخاذشده با کمبود تخت بیمارستانی، اکسیژن و یا کمبود مواد مصرفی و کیت‌های آزمایشگاهی روبه‌رو نشدیم.

نماینده ویژه وزیر بهداشت تصریح کرد: اگر موارد بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی به‌درستی رعایت نشود با افزایش قابل‌توجهی از بیماران مبتلا به کرونا و کمبودهای جدی در استان روبه‌رو خواهیم شد.

وی به وضعیت شهرستان‌های استان اشاره کرد و متذکر شد: هم‌اکنون در آذربایجان غربی شهرهای ارومیه، اشنویه، بوکان، پیرانشهر، تکاب، سردشت، سلماس، مهاباد، میاندوآب، نقده و خوی وضعیت قرمز و ۶ شهرستان دیگر هم در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند.

حریرچی با بیان اینکه با توجه به تفویض اختیارات کشوری به استان، تصمیمات خوبی در آذربایجان غربی اتخاذ شده است، گفت: مراکز آموزش عالی، حوزه‌های علمیه، مراکز فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، قهوه‌خانه‌ها و چای‌خانه‌ها، خانه‌های بازی و سایر مراکز تفریحی از پنجشنبه پنج تیرماه به‌مدت ۲ هفته در این استان تعطیل شده‌اند.

وی اضافه کرد: بی‌شک این اقدام نتیجه مطلوبی خواهد داشت چرا که هر اقدام خوب در فاصله‌گذاری اجتماعی پس از ۵ روز باعث کاهش موارد سرپایی، بعد از دو هفته کاهش موارد بستری و بعد از یک ماه کاهش موارد مرگ‌ومیر را در پی دارد.

حریرچی با هشدار نسبت به اینکه افراد جوان، نوجوان و کودکان نیز در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند، گفت: ابتلای این قشر با علایم کمی همراه است که این کم‌علامت بودن خودْ خطرناک است و باعث انتقال بیماری به سایر اعضای خانواده خصوصاً افراد مسن خانواده می‌شود.

معاون وزیر بهداشت ضمن قدردانی از تلاش‌ها و ایثارگری‌های کادر بهداشت و درمان اظهار داشت: باید قدردان زحمات کادر پزشکی و بهداشتی باشیم و تکریم کادر بهداشتی و پزشکی و رعایت موارد بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی مهمترین خدمتی است که می‌توان در برابر فداکاری و ایثارگری آنها داشت./تسنیم

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.