×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان آغاز به کار کرد - صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان آغاز به کار کرد - صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان

در ادامه سفر یک روزه معاون علمی وفناوری رئیس‌جمهوری به گیلان، عصر امروز (سه شنبه) صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان با حضور دکتر سورنا ستاری و دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان در رشت آغاز به کار کرد.

صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان با مجوز صندوق نوآوری و شکوفایی کشور تاسیس شده و زیر نظر کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری کشور به فعالیت می پردازد.

پارک علم و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه گیلان و بخش خصوصی از سهامداران این صندوق هستند.

تمامی خدمات قابل ارائه در صندوق های پژوهش و فناوری کشور اعم از تسهیلات، لیزینگ محصولات، صدور ضمانت نامه، توانمندسازی و سرمایه گذاری خطر پذیر در صندوق گیلان ارائه می شود.

همچنین دکتر سورنا ستاری به همراه دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان از محل احداث کارخانه نوآوری گیلان بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت های در حال اجرا قرار گرفتند.

وسعت محدوده اجرای این طرح ۱۵ هزار مترمربع و مساحت سوله ها بالغ بر چهار هزار متر مربع است.

کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان، نقش آفرینی در تحقق کارآفرینی مبتنی بر نوآوری، حمایت از تجاری سازی ایده ها و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی در میان دانشجویان و دانش آموختگان رشته های مختلف، پرورش نیروی انسانی، حمایت از فعالیت های سیاستگذاری، مدیریت و تجاری سازی علم، فناوری، تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه در حوزه رشته های سیاستگذاری، مدیریت و تجاری سازی و نوآوری و توسعه نهادهای فعال در تجاری سازی و توانمندسازی دستاوردهای علمی، تحقیقاتی و فناوری کشور بخشی از اهداف احداث این کارخانه است.

این کارخانه بصورت تخصصی به موضوعات و محورهایی از جمله گردشگری شهری، صنایع خلاق شهری، تعاملات اجتماعی، محیط زیست شهری، بهینه سازی مصرف انرژی، بازآفرینی شهری، پدافند غیر عامل، تاب آوری شهری، هوشمندسازی، تسهیل گری و تعمیر و نگهداری شهری می پردازد.

معاون رئیس جمهوری و استاندار گیلان با حضور در فرودگاه سردار جنگل رشت، از پرنده دوزیست ساخت مبتکران گیلانی نیز رونمایی کردند.

با ساخت این پرنده دریایی ۶ نفره دو زیست، ایران پس از آمریکا و روسیه از این فناوری برخوردار است. با توجه به برخورداری گیلان از مرزهای دریایی و لزوم توجه به امنیت مرزها، می‌توان از این پرنده در جهت مرزبانی، گشت دریایی، تصویربرداری از مرزها و … استفاده کرد.

گفتنی است معاون رییس جمهوری و استاندار گیلان صبح امروز از روند پیشرفت اجرایی طرح شهرک علم و فناوری گیلان، نمایشگاه محصولات و دستاوردهای فناورانه دانشگاه گیلان و دانشگاه آزاد گیلان، شرکت دانش بنیان قوای محرکه فرزانگان، نمایشگاه شرکت های دانش بنیان و فناور مجتمع نیمه صنعتی فشتام بازدید و سوله های کارگاهی این مجتمع را افتتاح کردند. دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت از دیگر برنامه های سفر دکتر ستاری به گیلان بود.

نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید نیز عصر امروز با حضور دکتر ستاری برگزار می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.