شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تشخیص کرونا در چند ثانیه
    26 تیر 1399 - 17:46
    شناسه : 173715
    1

    وزارت بهداشت امارات اعلام کرد که با تکنولوژی(DPI) می توانند تنها در چند ثانیه موارد مشکوک به ویروس کرونا را اعلام کنند.

    پ
    پ

    کاغذی تشخیص کرونا - تشخیص کرونا در چند ثانیه - تشخیص کرونا

    امارات نخستین کشور عربی بود که ویروس کرونا در آن تشخیص داده شد.

    این کشور متمول عربی گام های بزرگی را در راستای مبارزه با ویروس کویید ۱۹ برداشته است.

    وزارت بهداشت امارات اعلام کرد که با استفاده از تکنولوژی DPI که بر پایه بکارگیری اشعه لیرز است می تواند ابتلای به ویروس کرونا را تنها در چند ثانیه تشخیص دهند.

    این دستگاه که در امارات ساخته شده است نمونه خون گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا را بررسی کرده و با تحلیل شکل سلول ها می تواند التهاب در ریه را که در نتیجه ویروس کوید ۱۹ به وجود آمده تشخیص دهد.

    در ماه می قبل آزمایشگاه « Quaint Liz » که بازوی تحقیقات پزشکی شرکت بین المللی هلدینگ در بازار بورس اوراق بهادار ابوظبی است از ابداع ابزاری جدید خبر داد که امکان تست با سرعت بالا را فراهم می آورد و نتایج را در تنها در ظرف چند ثانیه اعلام می کند.

    دستگاهی که با فناوری DPI کار می کند با لیزر یک سیستم تشخیص پیشرفته هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل تصاویر با استفاده از مقیاس بسیار دقیق استفاده می کند و این باعث می شود تا همزمان افراد زیادی را بررسی کند.

    این دستگاه با دقت بالا افرادی را که از التهابات ناشی از ویروس از جمله ویروس کرونا رنج می برند شناسایی می کند و در نتیجه با آزمایش “PCR” می تواند از ابتلای آنها به ویروس کوید ۱۹ اطمینان حاصل کرد.

    تا کنون ۵۱ هزار و ۱۹۸ نفر در امارات به ویروس کوید ۱۹ مبتلا شده اند این درحالی است که ۳۳۴ نفر هم جان خود را از دست داده اند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.